Peste 63% din 12 mii de elevi, participanţi la un sondaj, susţin că au făcut cursuri online cât au fost închise şcolile. Româna şi Matematica, disciplinele cu cele mai multe ore pe net

24.038 de vizualizări
Un număr de 7.617 elevi, reprezentând 63,3% din totalul celor 11.958 de elevi participanţi la un sondaj făcut de Consiliul Naţioan al Elevilor, susţin că au făcut cursuri online în perioada în care au fost închise şcolile din cauza măsurilor de prevenţie a răspândirii epidemiei de COVID-19. Potrivit unui raport publicat de CNE, cei mai mulţi elei, 68,3%, consideră că metodele de predare în spațiul virtual le sunt folositoare, în timp ce restul spun că nu le sunt folositoare sau aleg să nu răspundă.

Potrivit raportului citat, circa 36% dintre elevii chestionaţi, reprezentând peste o treime din respondenți, au afirmat faptul că în comunitatea școlară nu se realizează cursuri online.

Acest lucru “pune la îndoială perspectiva echității și a calității acestor noi mecanisme de realizare a educației – văzute doar drept măsuri de criză, acestea nu vor genera rezultate ale învățării în lipsa unei metodologii clare de aplicare și, cel mai important, în condițiile în care foarte mulți elevi nu au acces la Internet”, precizează autorii raportului.

Reprezentanţii CNE subliniază faptul că “Ministerul Educației și Cercetării are obligația (instituită prin articolul 32 din Constituția României) de a garanta dreptul la învățătură pentru fiecare copil din România, iar această obligație implică o serie de măsuri care trebuie implementate urgent”.

Cele mai predate materii online:

● Limba și literatura română – 5654 (74,2 %)
● Matematică – 4729 (62,1 %)
● Limba și literatura modernă 1 – 3765 (49,4 %)
● Istorie – 3417 (44,9%)
● Geografie – 3149 (41,3%)
● Informatică – 3107 (40,8 %)
● Biologie -3052 (40,1 %)
● Fizică – 2926 (38,4 %)
● Chimie – 2748 (36,1 %)
● Limba și literatura modernă 2 – 2628 (34,5 %)
● Științe socio-umane – 1477 (19,4 %)
● Limba maternă – 752 (9,9 %)
● Limba latină – 654 (8,6 %)
● Materii de specialitate – 531 (7 %)
● Educație civică – 310 (4,1 %)
● Educație plastică – 246 (3,2 %)

În chestionar elevii au scris şi care cred ei că sunt avantajele acestui tip de învăţare online. Redăm câteva dintre răspunsurile prezentate în raport:

“Având în vedere că trăim în era tehnologiei, consider că acest sistem de educație îi pune pe elevi să își culeagă singuri anumite cunoștințe, îi ajută să rezolve anumite exerciții singuri, deci învață mai ușor anumite noțiuni”…

“Avantajele acestui sistem de educație virtual sunt perceperea informației oriunde si oricand, fiind de altfel bine pentru toata lumea si prin acest fel nu avem nevoie sa recuperam orele în momentul în care ajungem again la şcoala”

“Avantajele sistemului virtual este acela ca elevii sunt mult mai atrasi de tehnologie decat de cărți,este mai ușor sa scriem si sa citim de pe un ecran,iara acesta îl putem refolosi în fiecare an si nu mai este necesar sa aruncăm caiete.”

“Că putem tine în continuare legătura cu școala si astfel ne preocupam de viitor ieșind puțin din starea de panica care ne este indusa prin online sau de către cei mai în vârstă”

“Cel puțin încercăm să înțelegem, sa ne determinăm să fim mai buni indiferent de pregătire.
Încercăm sa ne menținem pe linia de plutire indiferent dacă nu la același randament pe care ni-l oferă cadrul școlar, un cadru corect amenajat pentru învățare.”

“Consider ca ele sunt un avantaj, deoarece în acest fel nu pierdem materia, avem informația proaspătă, o putem accesa cand dorim, si este un beneficiu pentru elevii din clasele terminale, intrucat ei au nevoie de exercițiu constant.”

“Cursurile online anterior menționate nu au fost încă încărcate pe platformă deci nu mă pot pronunța privind eficiența și avantajele lor. Totuși, îmi imaginez că ele vor fi benefice pentru elevii dornici de a folosi în mod util actuala perioada în care ne aflăm prin a avea acces la perspectivele a mai multor cadre didactice.”

“E un nou mod de a învăța, care mă ajută să-mi dezvolt abilități noi. E mult mai modern și foarte relaxant. Nu mai este o atmosferă stresantă ca la școală, iar asta mă ajută să îmi rezolv mult mai bine activitățile școlare.”

“Educația poate continua în condiții decente în timpul închiderii școlii din motive de siguranta, reducerea costurilor de transport la scoala, învățarea de acasa e mai confortabila, mai lejera si mai putin stresanta. Elevii își pot face propriul program de învățare, se pot odihni mai bine”

“Fiecare copil are posibilitatea de a vorbi cu profesorul în privat, fără a-i fi rușine de ceilalți colegi, profesorul explicându-i mai bine si mai mult (prin aceasta mă refer la timp, deoarece în clasa timpul este scurt, dar aici ai posibilitatea de a vorbi cu profesorul mai mult de o ora).”

“În ciuda faptului ca suntem izolați la domiciliu si nu avem posibilitatea sa ne continuam cursurile la școala, orele sunt recuperate prin intermediul cursurilor virtuale si ne putem continua materia fara probleme. comunicarea se realizeaza foarte usor, temele sunt verificate si corectate rapid iar orele decurg în liniște, fără a fi intrerupte sau deranjate de alți factori externi.”

“În primul rand faptul ca iti da libertatea de a-ti împărți timpul petrecut pentru fiecare materie, astfel reușind sa folosesti exact de cat timp ai nevoie pentru a înțelege tot, la fiecare materie în parte. Nu ești constrâns de cele 50 de minute, în timpul cărora se poate sa nu intelegi un concept si trebuie sa îl reiei acasă, pierzand timp. De asemenea aceasta libertate în confera posibilitatea de a aprofunda si de a face performanță mult mai ușor, decat dacă ai avea scoala traditională.”

“Măsura închiderii școlilor în contextul actual a fost una corectă, dar care totuși, ne-a scos din ritm. Tinand cont ca în luna aprilie (în cel mai rău caz mai), trebuie sa ne întoarcem la scoala gata sa dam teze, examene(pentru ca se apropie examenele Goethe, Cambridge) aceste cursuri ne ajuta sa ramanem in priză, si sa nu ne pierdem capacitatea de a invata.”

“Metodele de predare si evaluare virtuale sunt folositoare atat pentru elevi cât si pentru cadru didactic, elevii înțeleg mai bine , tehnologia facand parte în majoritatea timpului din viața lor , iar cadrele didactice scutesc munca în plus depusă pentru fise de lucru, teste, etc.”

“Noi ca si elevi avem mai mult timp la dispoziție pentru a invata si ne putem concentra mai mult timp pe materiile care ne interesează la bacalaureat si, respectiv admitere.”

FOTO: CNE

 


13 comments
  1. Dar cui ii pasa de copii??!! Important este ca s-au raportat ca s-au făcut, remunerația va fi integrală. Mission accomplished!! Și dacă nu au priceput copiii este vina lor și a părinților. Sunt dezinteresați….bla bla bla…

  2. La clasa a IV a s-au făcut lecții online. La limba romana au terminat materia. Dar asta nu este învățat. Teoria este trimisa pe whatsapp și de acolo sa se descurce părinții cu explicatul. Teme… Dumnezeu cu mila, ca doar ce au de făcut. Unele cadre didactice cred ca toți părinții sunt specializați în pedagogie.

  3. Unii profi, au făcut lecții foarte bune pe grupul de WhatsApp, punând poze de pe foi scrise de aceștia, cu teorie, explicații, exemple și aplicații rezolvate. La matematica de exemplu, se scrie foarte mult iar dacă nu ai acasă o tabla pe care sa o umpli de câteva ori(teorie, exemple, exerciții rezolvate, tema) nu se justifica sa faci lecții online numai ca să incalci aiurea intimitatea copiilor (și a ta).

  4. In unele scoli lectiile s-au facut si daca elevii afirma ca in mediu online nu sunt conditionati de timp si ca li se acorda mai mult de 50 de minute, munca profesorulului este infernala, concocmitent acesta raspunde prin mesajelor trimise in particular de catre elevi cat si in cadrul clasei virtuale. Realizarea materialelor pentru o ora necesita timp suplimentar deoarece nu pot fi realizate ad-hoc iar in lipsa unor precizari clare din partea ministerului unii elevi s-au considerat in vacanta.
    Daca in scolile copiiilor dumneavoastra nu s-a lucrat online, poate ar trebui sa ii solicitati dirigintelui contul de parinte si sa accesati platforme online precum https://www.24edu.ro/ si veti putea vedea activitatatea scolii si a copilului dumneavoastra, in cazul in care a existat aceasta activitate. Multi profesori au lucrat simultan pe platfprme si pe whats app, unde comunicarea cu elevii se realizeaza in timp real si mai usor. Deasemenea au fost folosite canale youtube existente sau create in acest scop. Personal am folosit un canal youtube pe care il creasem anul trecut pentru elevii mei care au optat sa sustina proba E a examenului de bacalaureat la disciplina pe care o predau. Si mi-a fost de mare folos in aceasta perioada, atat mie cat si elevilor mei. https://www.youtube.com/channel/UC5n-8-vsO2XnYyUDNU0EzBA?view_as=subscriber

  5. Nu s-au facut cursuri online la scoala din Bucuresti la care invata fiul meu, elev in clasa a VIIIa. La romana au primit cateva fise pentru consultare si fise de rezolvat care au fost incarcate pe google classroom. In rest, la toate celelalte materii doar teme de rezolvat, care vor fi prezentate profesorilor in momentul revenirii la scoala. Copiilor nu li s-a predat materie noua, nu au avut niciun dialog cu niciun profesor.

  6. Doamna Ministru a dat ordin de ministru sa nu se predea, sa nu se dea teme. Atunci ce predare online vreti? In baza carui temei legal, obligatii sau constrangeri? Si mai ales in ce scop? Se va recupera materia oricum.

  7. Din pacate ,fiul meu, care este elev in clasa a VIII -a, nu a făcut ore online la matematică si limba română, în condițiile în care urmează sa dea evaluarea națională.M-a surprins, în schimb, faptul că la limba engleză d-na profesoara a putut ca faca ore online cu elevii săi. Nici acum nu m-am lămurit a cui este vina, a Ministerului Educației, care a fost luat pe nepregătite de această situație, a Școlii unde învață fiul meu, pentru ca nu stie sa se organizeze incat elevii săi să obțină rezultate bune la evaluarea națională , sau a doamnelor profesoare care nu s-au implicat asa cum a facut doamna profesoară de engleză ? Situația asta ne-a luat pe toți pe nepregătite, dar trebuie să mergem mai departe si sa ne adaptăm din mers, ne lipsește doar voința.

  8. Vrajeala. Suntem obligați să facem meditatii de la vârste fragede din lipsa profesionalismului profesorilor de la clasa ( sa nu spunem premeditat) si credeti ca se rezolva ceva online? Poate salariile unor profesori care spin ca au prestat.

  9. Ce minciună!!!! Nu s-au făcut nici măcar 10% cursuri online. Elevii care au spus că s-au făcut se tem să nu înghețe anul școlar sau să se incordeze Ministerul Învățământului și să verifice daca se fac cursuri online. De aceea mint la astfel de sondaje. De trei săptămâni de cand s-au suspendat cursurile la Grigore Moisil din București s-a făcut 1 singură oră de română online. Atât!

    1. In unele scoli s-au facut toate cursurile si a realiza lectii virtuale a insemnat un timp suplimentar de cateva ore zilnic, pe langa cel alocat orei virtuale. Elevii s-au comportat exact ca si in clasa: 1/3 motivati pentru a invata, 1/3 dispusi sa aloce efort minimal iar 1/3 neinteresati.
      Lipsa unor reguli de conduita in mediul online precum si lipsa acestora in spatiul scolar face posibila scolarizarea pe banii statului si a celor total neinteresati de acest aspect. E o realitate care in ultimii ani a favorizat supraspecializarea unor indivizi umani care au acumulat diplome fara a sti sa faca nimic insa sunt frustrati ca in aceasta tara nu sunt angajati si platiti la nivelul visurilor lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioan Aurel Pop a demisionat din conducerea Consiliului responsabil cu atestarea titlurilor universitare, CNATDCU, Mircea Dumitru devine președinte până la expirarea actualului mandat, în 2024 / Pop, autosuspendat, spunea în 2022 că aceasta este o instituție „anacronică”, dar a păstrat până acum titlul de președinte

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, și-a dat demisia din Consiliul general al CNATDCU, forul care până recent era cunoscut cel mai bine pentru verificarea doctoratelor plagiate, iar președinte CNATDCU…
Vezi articolul

Numărul locurilor în școlile de Poliție se dublează pentru acest an, la cererea MAI, potrivit unui proiect de hotărâre al Ministerului Educației / Se va organiza școlarizarea în regim „suveică”

Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție, Jandarmerie și Pompieri, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, asta prevede un proiect de hotărâre de guvern publicat de Ministerul Educației la finalul…
Vezi articolul

Ați fost singurul ministru care a ignorat aproape toate mesajele profesorilor – încă un apel la dialog al cadrelor didactice pentru Ligia Deca / Cele 6 întrebări pentru noul calendar al mobilității personalului în învățământ

Grupul profesorilor suplinitori calificați „din România Educată” lansează un apel către ministra Educației Ligia Deca, pentru „un dialog constructiv și soluții reale în beneficiul sistemului educațional”, potrivit unei scrisori deschise…
Vezi articolul