Peste 50 de licee cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului pot primi până la 650.000 de euro pentru clădiri și dotări noi. Înscrieri până pe 16 septembrie în runda a II-a – apel PNRR

716 vizualizări
Foto: Educatieagricola.ro
Runda a II-a a apelului de proiecte „Îmbunătățirea infrastructurii liceelor cu profil agricol”, care beneficiază de un buget de 21 de milioane de euro, a fost lansată luni de Ministerul Educației. Cel puțin 57 de licee cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului vor putea primi finanțări în valoare de maximum 650.000 de euro.

„Scopul prezentului apel îl reprezintă creșterea atractivității învățământului profesional cu profil agricol inclusiv silvic, ecologic și protecția mediului, prin finanțarea dotării cu materiale didactice specifice a minimum 57 de licee eligibile, pentru pregătirea viitorilor fermieri antreprenori și a salariaților în domeniile agriculturii și a celor conexe acesteia”, se arată în Ghidul solicitantului, care poate fi consultat mai jos.

Solicitanții care pot depune proiecte sunt unitățile de învățământ de stat acreditate cu profil tehnologic, care au peste 10% din clase cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului. Unitățile eligibile sunt enumerate în anexa 14 a Ghidului, care poate fi accesată în documentul atașat la finalul articolului.

Pot depune cereri de finanțare pentru liceele menționate anterior și unitățile administrativ-teritoriale (UAT) de la nivelul municipiilor, orașelor și comunelor.

Liceele care au prioritate sunt cele 59 menționate în Ordinul de ministru nr. 6.459/359/2022.

Apelul, care face parte din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conține 3 componente.

Activități eligibile în cadrul Componentei I – Dotarea cu materiale, mobilier, echipamente digitale specifice activității didactice și practice ale liceelor eligibile:

„a. achiziția de animale și materiale biologice, în scop didactic, în funcție de profilul fiecărui liceu;

b. achiziția de utilaje agricole, echipamente, unelte, dispozitive și instrumente de lucru, materii prime și materiale pentru liceele tehnologice eligibile care dispun de o suprafață agricolă de peste 10 ha în proprietate sau în administrare, în vederea creării deprinderilor elevilor de a folosi utilajele pentru efectuarea lucrărilor agricole și/sau silvice;

c. achiziția de alte echipamente, centrale termice etc.;

d. digitalizarea activității didactice și practicii școlare în cadrul liceelor eligibile, prin dotarea cu echipamente TIC a sălilor de clasă, laboratoarelor, atelierelor de practică și a laboratoarelor
informatice, simulatoare și softuri necesare activităților teoretice și practice de predare/învățare, conform OME nr. 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice;

e. achiziția de echipamente și software pentru dotarea claselor și a altor spații educaționale (de exemplu: table interactive, stații mobile pentru încărcare inteligentă, tablete, routere wireless, multifuncționale, imprimante, computere, laptopuri, camere video, software aferent etc.) și alte bunuri/echipamente necesare realizării activităților proiectului;

f. achiziția de resurse educaționale în format digital, cărți, reviste, publicații, licențe educaționale, cărți în format digital, audiobookuri, kituri științifice;

g. achiziția de abonamente la platforme educaționale, abonamente pentru resurse educaționale și publicații ONLINE pe durata implementării proiectului”.

„Cererile de finanțare pot include cheltuieli privind dotarea cu câte un laborator de informatică, respectiv, cheltuieli pentru achiziția de softuri și simulatoare, alte echipamente digitale, dacă
unitatea de învățământ nu deține deja aceste tipuri de investiții, în limita a max. 50% din bugetul proiectului”, mai scrie în document.

Componenta II – Construcții noi. Activități eligibile:

„a. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au ca destinație desfășurarea activităților didactice teoretice și/sau practice;

b. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au destinația de microferme didactice cu profil vegetal, zootehnic, de mică industrie alimentară, pepiniere silvice, parcuri dendrologice, sere, solarii, stupine, răsadnițe și alte spații cu destinație practică din mediul școlar;

c. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au ca destinație funcționarea laboratorului de informatică (câte un laborator de informatică pentru fiecare liceu eligibil);

d. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor destinate cantinelor, precum și a spațiilor de cazare (cămine școlare), în vederea asigurării condițiilor necesare de masă și cazare, cu scopul atragerii unui număr mai mare de elevi în învățământul agricol și/sau silvic”.

De reținut este faptul că unitățile de învățământ care depun proiecte în care solicită finanțare pentru investiții în infrastructură, dar și cele care dedică 100% din buget investițiilor în construcția, echiparea și dotarea spațiilor de practică agricolă/silvică vor primi punctaj suplimentar.

Componenta III – Intervenții la construcții existente prin reabilitarea/renovarea infrastructurii liceelor, în special pentru asigurarea performanței energetice. Activități eligibile:

„a. executarea de lucrări de intervenții la construcții existente prin reabilitare/renovare pentru spații care au ca destinație desfășurarea activităților didactice teoretice și/sau practice;

b. executarea de lucrări de intervenții la construcții existente prin reabilitare/renovare pentru spații care au destinația de microferme didactice cu profil vegetal, zootehnic de mică industrie alimentară, pepiniere silvice, parcuri dendrologice, sere, solarii, stupine, răsadnițe și alte spații cu destinație practică din mediul școlar;

c. executarea de lucrări de intervenții la construcții existente prin reabilitare/renovare pentru spații care au ca destinație funcționarea laboratorului de informatică (câte un laborator de informatică pentru fiecare liceu eligibil);

d. executarea de lucrări de intervenții la construcții existente prin reabilitare/renovare cu destinația de spații pentru cantine și spații de cazare (cămine școlare), în vederea asigurării condițiilor necesare de masă și cazare, cu scopul atragerii unui număr mai mare de elevi în învățământul cu profil agricol și/sau silvic”.

Toate contractele de lucrări de renovare/modernizare încheiate prevăd obligativitatea de reducere a consumului de energie pentru încălzire cu minimum 50% față de consumul anual înregistrat înainte de renovare.

Toate proiectele care solicită investiții pentru activități din Componenta III trebuie să prezinte obligatoriu certificatul de performanță energetică și expertiza de risc seismic a clădirilor.

Alte condiții de eligibilitate referitoare la Componenta II și Componenta III:

„Tipuri de lucrări necesare pentru a asigura îmbunătățirea performanței energetice, atât pentru clădirile noi, cât și pentru cele vechi:

  • conectarea la rețeaua de gaze naturale și instalarea de cazane pe gaz și/sau înlocuirea în clădirile vechi a cazanelor pe cărbune și pe gaz existente, după caz;
  • instalarea de cazane pentru încălzire în clădirile noi;
  • instalarea de panouri fotovoltaice/ panouri solare pentru clădirile noi/ clădirile existente, la nivelul acoperișului sau al terenului disponibil pentru utilizarea acestui sistem de energie regenerabilă/ de încălzire”.

Calendarul apelului:

  • Depunerea proiectelor – 12 august – 16 septembrie;
  • Etapa I. Verificarea eligibilității solicitanților și proiectelor, inclusiv solicitare/răspuns clarificări – 17-30 septembrie;
  • Publicarea listelor inițiale cu solicitanții acceptați/solicitanți respinși în etapa I – 1 octombrie;
  • Depunere contestații – 2-3 octombrie;
  • Soluționare contestații – 4-5 octombrie;
  • Publicarea listelor finale cu solicitanți acceptați/solicitanți respinși în etapa I – 10 octombrie;
  • Etapa II. Evaluarea calitativă a proiectelor, inclusiv solicitare/răspuns clarificări – 11-31 octombrie;
  • Publicarea listelor inițiale pentru etapa II – 11 noiembrie;
  • Depunere contestații – 4-5 noiembrie;
  • Soluționare contestații – 6-7 noiembrie;
  • Publicarea listei finale a proiectelor acceptate pentru finanțare – 8 noiembrie;
  • Transmiterea notificărilor – 11 noiembrie;
  • Contractarea proiectelor – 12-29 noiembrie.

Proiectele pot fi depuse până pe 16 septembrie 2024 doar online, prin platforma electronică, care poate fi accesată la adresa https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home.

„Implementarea integrală a investiției finanțate din PNRR va fi finalizată până la 30 septembrie 2025”, se mai precizează în ghid.

Documentele necesare la momentul depunerii cererii de finanțare pot fi consultate în documentul de mai jos.

Fiecare anexă este disponibilă la adresa https://www.afir.ro/domenii-de-interventie/detalii-si-anexe-infrastructura-licee-agricole/.

Primul apel a fost lansat de Ministerul Educației la data de 21.11.2023.

Doar 36 de proiecte dintre cele 76 depuse au îndeplinit toate criteriile de eligibilitate și calitate în cadrul primului apel, obținând finanțare.

DOCUMENT Ghidul solicitantului – runda a II-a:

DOCUMENT Lista liceelor eligibile:

DOCUMENT Lista documentelor necesare pentru depunerea cererii de finanțare:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu i-au chemat pe sindicaliștii din Educație la o altă rundă de negocieri, începând cu 13:30/ Noua ofertă a Guvernului: Creșterea etapizată a salariului unui debutant până la 4.000 de lei în următorii trei ani

Coaliția de guvernare i-a chemat pe sindicaliști la o nouă rundă de negocieri, începând cu 13:30, conform surselor G4Media. Actualul și, cel mai probabil, viitorul premier, Nicolae Ciucă respectiv Marcel…
Vezi articolul

Proiectele legilor educației nu îi sprijină pe olimpicii internaționali care vor să meargă la facultate în România, atrag atenția reprezentanți ai inspectoratelor din Botoșani și Suceava: “Prin mâna mea au trecut 70 de olimpici internaționali. În țară au rămas doar doi”

Proiectele de legi ale educației ar trebui să ofere mai mult sprijin olimpicilor internaționali pentru a-i determina să continue studiile în țară, în loc să plece în străinătate, au atras…
Vezi articolul

Acces gratuit pentru elevii și profesorii din țară la Dino Parc Râșnov, până în luna mai, în săptămânile ”Școala altfel” și ”Verde”. Simulator de vulcan, terariu cu reptile și dinozauri în mărime naturală, printre atracții

În perioada martie – mai 2023, Dino Parc Râşnov, cel mai mare parc cu dinozauri din Sud-Estul Europei şi muzeu în aer liber, oferă instituţiilor de învăţământ şcolar şi preşcolar…
Vezi articolul