Peste 5.000 de studenți refugiați din Ucraina au ajuns în România, potrivit Agenției Universitare a Francofoniei. Organizația, condusă de ministrul român al Educației, Sorin Cîmpeanu, propune un plan în 14 puncte pentru comunitățile academice afectate de conflict

498 de vizualizări
Foto: AUF
Într-un mesaj de solidaritate cu poporul ucrainean, Agenția Universitară a Francofoniei (AUF) transmite într-un comunicat că are 13 universități din Ucraina printre membri, iar potrivit cifrelor prezentate, până acum 5.000 de studenți refugiați din țara invadată de Rusia au ajuns în România. Președintele în exercițiu al AUF este ministrul Educației din România, Sorin Cîmpeanu.

În comunicat AUF susține că a inițiat un „studiu al situației de la fața locului”, în special cu ajutorul decanilor și rectorilor celor 13 universități membre ucrainene. (Lista universităților ucrainene membre aici)

În urma analizelor și a mobilizării comunităților academice din întreaga lume, prin AUF, a fost creat un „plan special AUF Ucraina” care cuprinde mai multe acțiuni pentru studenți, profesori, cercetători și rectori ai instituțiilor membre din Ucraina.

Asistența pentru refugiați cuprinde trei sub-capitole. Prima măsură este sprijinul pentru mobilitatea și integrarea lor.

  1. Va fi lansat un apel de proiecte de sprijin și integrare pentru studenții refugiați din instituțiile membre din Ucraina.
  2. Sprijin pentru relocarea echipelor de cercetare ucrainene în orice altă țară din regiune.
  3. ESFAM – institutul AUF din Sofia (Bulgaria) specializat în management public, va primi gratuit studenți ucraineni sau internaționali refugiați, în mod excepțional, în timpul conflictului, pentru formare inițială și continuă.

Sprijinul instituțional pentru instituțiile membre este a doua măsură:

4. Sprijin pentru universitățile membre din țările vecine – Republica Moldova (10 unități), România (44 de unități) – care vor primi refugiați cetățeni ai unităților din Ucraina.

5. Mobilizarea programului „AIMES internațional” al AUF , specializat în monitorizarea studenților-refugiați, care va lansa un apel de candidaturi în acest context particular din unitățile membre.

Sprijinul pentru primirea și găzduirea refugiaților este a treia măsură:

6. Parteneriatul CIUP-AUF – Cité Internationale Universitaire de Paris (CIUP) și AUF lucrează împreună pentru o acțiune de urgență de primire a studenților refugiați din Ucraina.

7. Acces consolidat la Maison des Etudiants de la Francophonie din Paris, cu stabilirea unei cote excepționale de săli deschise studenților refugiați din Ucraina, ucraineni sau internaționali.

Pe capitolul de continuitate științifică și educațională, planul AUF prevede:

8. Ajutor pentru traducerea documentelor ucrainene necesare pentru validarea cunoștințelor dobândite în universitățile de limbă franceză.

9. În mai multe țări, AUF are campusuri digitale francofone (CNF) și centre de angajare francofone (CEF) care vor primi orice student refugiat din universitățile ucrainene. Aceste spații AUF permit accesul digital și posibilitatea de a derula învățământ la distanță.

10. Oferte gratuite pentru organizarea și gestionarea instruirii online. IFIC, un institut AUF situat în Tunis (Tunisia) specializat în învățământ la distanță, va sprijini gratuit: studenții care vor putea accesa cursuri internaționale de diplomă prin sistemul FOAD (Open and Distance Learning, etc.); directori și profesioniști care vor putea accesa sistemul TRANSFER (Continuing Education); unități membre care pot solicita sprijin tehno-pedagogic în proiectarea, dezvoltarea și publicarea online a modulelor de formare.

11. Furnizarea de resurse digitale în beneficiul membrilor ucraineni ai AUF. O serie de resurse utile sunt oferite de AUF, în special prin biblioteca digitală BNEUF.

Componenta de ajutor financiar instituțional cuprinde:

12. Scutirea completă de la plata cotizațiilor pentru instituțiile membre din Ucraina pentru anii 2021 și 2022.

13. Flexibilitate în managementul proiectelor aflate în derulare în Ucraina – prelungirea duratei proiectului/amânarea termenelor de implementare a proiectelor, relaxarea managementului financiar etc..

14. Misiunile de cooperare științifică sunt sprijinite prin sejururi de formare avansată și cercetare, precum și misiuni de experți, cu relocare în primul rând în țările vecine voluntare.

Comunicatul integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Miza serviciilor în blocarea doctoratelor de la publicare – “protejarea deținătorilor de titlu de doctor care au legături cu serviciile secrete și forțele de ordine din universitățile militare”, acuză Liga Studenților Iași

Blocarea publicării tuturor tezelor de doctorat “pe motiv de GDPR”, prin încălcarea legii educației, are ca principală miză “protejarea tuturor deținătorilor de titlu de doctor care au legături cu serviciile…
Vezi articolul

Competiție pentru studenți: “România fără dosar” – hackaton pentru realizarea unor soluții de digitalizare pentru reducerea birocrației

Studenții din toată țara sunt invitați să înscrie soluțiile lor pentru debirocratizarea și simplificarea proceselor administrative în instituții publice într-un hackaton studențesc organizat de Universitatea din București. Evenimentul, intitulat “România…
Vezi articolul

Mădălin Bunoiu, profesor de fizică și președinte ARACIS: Tinerii nu mai au curiozitatea să cerceteze pentru că n-au avut posibilitatea să încerce vreodată. Numărul de laboratoare de chimie, de fizică, de biologie din școlile primare, gimnaziale și licee este incredibil de mic

Președintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), Mădălin Bunoiu, remarcă numărul de laboratoare de chimie, fizică sau biologie, din școli, “incredibil de mic”, în special la sate.…
Vezi articolul