Peste 480 de școli pot primi maximum 300.000 de euro la cea mai recentă rundă a Programului de Reducere a Abandonului Școlar. Pot aplica și primăriile și ONG-urile pentru școli

435 de vizualizări
Creștere organică a finanțării educației
Foto: Pexels.com
Școlile pot obține granturi pentru prevenirea și reducerea abandonului școlar într-un nou apel lansat de ministerul Educației, după cum anunță instituția într-un comunicat de presă. Banii sunt prin PNRR, seria a III-a a schemei de granturi PNRAS. Apar și câteva noutăți, cum ar fi posibilitatea pentru primării și ONG-uri să depună proiecte.

Școlile care au primit finanțare în runda I și runda a II-a (seriile I și a II-a) nu sunt eligibile pentru acest apel, anunță Ministerul Educației în comunicat. De altfel, unitățile de învățământ care au în ciclul gimnazial sub 50 de elevi și care nu au obținut finanțare în cadrul apelului PNRAS Școli Mici, dar se regăsesc în Anexa 17, sunt eligibile pentru apel.

Lista unităților de învățământ eligibile pentru finanțare a fost publicată pe 26 iunie de Ministerul Educației. Este vorba de un număr de 488 de școli, cu 13 mai mult decât în seria anterioară. Noutatea e reprezentată de faptul că pot aplica pentru finanțare și ONG-uri sau asociații/fundații și primării, potrivit consultării publice.

DOCUMENT Lista școlilor eligibile PNRAS Runda a II-a, Seria a III-a:

Suma totală alocată proiectului este de 105 milioane de euro, iar suma maximă care poate fi acordată per unitate de învățământ rămâne de 300.000 euro. Asta înseamnă că, dacă fiecare școală ar primi suma maximă, finanțarea ar putea fi acordată unui număr de 350 de unități de învățământ. Costul disponibil/elev variază între 1500 și 1700 de euro, în funcție de nivelul de marginalizare.

Cea de a III-a serie asistă la relaxarea măsurilor privind înscrierea pentru finanțare. Potrivit Ministerului Educației, unitățile de învățământ pot aplica pentru finanțare ,,fie ca unitate de învățământ eligibilă, în nume propriu, fie în parteneriat (în folosul unității/unităților de învățământ beneficiare) încheiat de unitatea de învățământ eligibilă cu: una sau mai multe unități de învățământ eligibile, dintre cele menționate în Anexa 17 și/sau ONG-uri, asociații/fundații cu experiență relevantă în educație și/sau unitățile administrativ-teritoriale în cadrul cărora sunt organizate și funcționează unitățile de învățământ preuniversitar eligibile.’’.

Apelul va fi deschis până pe 31 iulie. Cererile de finanțare se pot depune doar on-line începând cu 9 iulie.

Calendarul Apelului:

Vor exista 2 etape de evaluare, potrivit Calendarului Apelului. Una dintre ele vizează verificarea conformității administrative și a eligibilității solicitantului și se va desfășura în perioada 1-19 august. În cea de-a doua etapă vor fi evaluate propunerile de proiecte începând cu 20 august și până pe 6 septembrie.

Rezultatele finale vor fi publicate pe 6 august, după o sesiune de contestații, urmând încheierea contractelor de finanțare în perioada 12-30 august.

Cronologia PNRAS:
  • Apelul pentru runda I a fost lansat pe 3 martie 2022, după ce fusese pus în consultare publică în urmă cu 10 zile. Numărul de școli eligibile declarat la acel moment a fost de 1726, iar suma maximă alocată întregului program de 500 de milioane de euro. Maxim 200.000 de euro au fost alocați pentru fiecare proiect. La 18 aprilie 2022, 1415 școli primiseră finanțarea.
  • Începutul celei de a II-a runde a fost confirmat prin lansarea apelului pe 15 mai 2023. 1203 școli au fost declarate ca fiind eligibile. Alocarea financiară maximă a crescut la 265 de milioane de euro. La fel s-a întâmplat și cu suma maximă disponibilă pentru fiecare proiect, care a crescut la maximum 300.000 de euro.
  • Apelul pentru seria a II-a a rundei a fost lansat pe 29 noiembrie 2023, când numărul școlilor eligibile a scăzut la doar 475. În consecință, alocarea financiară maximă a scăzut la 130 de milioane de euro. Suma maximă alocată fiecărui proiect a rămas în valoare de 300.000 de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2025. Structura subiectelor la proba scrisă de Limba română, explicată în documentul cu reperele metodologice. Care sunt greșelile frecvente pe care le fac elevii la textul argumentativ

Structura subiectelor la Limba și literatura română din cadrul examenului național de Bacalaureat 2025 este explicată într-un document al Ministerului Educației. Este vorba despre Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la…
Vezi articolul

Consiliul Național al Rectorilor, condus de Sorin Cîmpeanu, susține printr-o rezoluție proiectul Legii Învățământului Superior, elaborat inițial în mandatul de ministru al lui Cîmpeanu, dar care nu a fost finalizat încă de succesoarea Ligia Deca

Consiliul Național al Rectorilor (CNR), organism condus de fostul ministru al Educației Sorin Cîmpeanu, își exprimă susținerea față de proiectul Legii Învățământului Superior, potrivit unei rezoluții adoptate la sfârșitul săptămânii…
Vezi articolul

Profesoara finalistă în Global Teacher Prize, Ana-Maria Rusu, și-a dorit să devină cadrul didactic pe care nu l-a avut și înțelege copiii care pun mereu întrebări. A aplicat în competiție „dintr-o simplă curiozitate“ și spune că a scris că „am inventat predarea muzicii cu resurse și costuri zero“

Ana-Maria Rusu, profesoara finalistă în Global Teacher Prize, și-a dorit să devină cadrul didactic pe care nu l-a avut și înțelege copiii care pun mereu întrebări, „fără să le mai…
Vezi articolul