Peste 42% din cadre didactice au participat la programe de formare continuă desfășurate prin casele corpului didactic, potrivit datelor Raportului privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022. Concret, la aceste programe au participat 90.200 de profesori, conform raportului Ministerului Educației.
„La nivel naţional, în perioada 2021 – 2022, la programele de formare continuă desfășurate prin casele corpului didactic, au fost cuprinşi 90.200 de cursanţi”, se arată în raport.
În anul școlar 2021-2022, numărul cadrelor didactice a fost de 210.317. Dintre acestea, 90.200 au participat la programe de formare, ceea ce înseamnă 42% .
În document este menționată tematica acestor programe: „managementul clasei de elevi, educație anti-bullying, educaţia copiilor cu CES, egalitate de şanse şi gen, noile educaţii, dezvoltare durabilă şi provocările globalizării, educaţie antreprenorială, educaţie pentru sănătate, educaţie interculturală, educaţie pentru drepturile copilului, educaţie pentru drepturile omului, marketing educaţional, managementul calităţii educaţiei, politici educaţionale.”
În raportul Ministerului Educației nu sunt date detaliate pentru fiecare județ. Având în vedere că au participat 90.200 de profesori și sunt 42 de case ale corpului didactic, atunci ar veni o medie de aproximativ 2.147 de cadre didactice pe județ.
Casele corpului didactic
Casele Corpului Didactic (CCD) sunt centre de resurse având drept scop formarea și dezvoltarea profesională și personală a angajaților sistemului de învățământ preuniversitar din România, prevede art. 244 alin. (4) din Legea Educației Naționale.
Misiunea casei corpului didactic este specificată în Regulamentul din 7 octombrie 2011: „Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovaţia şi reforma în educaţie, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională a personalului din învăţământul preuniversitar, în corelaţie cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standardele de calitate şi competenţele profesionale, precum şi în conformitate cu politicile şi strategiile naţionale în domeniul educaţiei.”
Lista caselor corpului didactic:
- Casa Corpului Didactic Alba
- Casa Corpului Didactic Arad
- Casa Corpului Didactic Argeș
- Casa Corpului Didactic Bacău
- Casa Corpului Didactic Bihor
- Casa Corpului Didactic Bistrița-Năsăud
- Casa Corpului Didactic Botoșani
- Casa Corpului Didactic Brăila
- Casa Corpului Didactic Brașov
- Casa Corpului Didactic București
- Casa Corpului Didactic Buzău
- Casa Corpului Didactic Călărași
- Casa Corpului Didactic Caraș-Severin
- Casa Corpului Didactic Cluj
- Casa Corpului Didactic Constanța
- Casa Corpului Didactic Covasna
- Casa Corpului Didactic Dâmbovița
- Casa Corpului Didactic Dolj
- Casa Corpului Didactic Galați
- Casa Corpului Didactic Giurgiu
- Casa Corpului Didactic Gorj
- Casa Corpului Didactic Harghita
- Casa Corpului Didactic Hunedoara
- Casa Corpului Didactic Ialomița
- Casa Corpului Didactic Iași
- Casa Corpului Didactic Ilfov
- Casa Corpului Didactic Maramureș
- Casa Corpului Didactic Mehedinți
- Casa Corpului Didactic Mureș
- Casa Corpului Didactic Neamț
- Casa Corpului Didactic Olt
- Casa Corpului Didactic Prahova
- Casa Corpului Didactic Sălaj
- Casa Corpului Didactic Satu Mare
- Casa Corpului Didactic Sibiu
- Casa Corpului Didactic Suceava
- Casa Corpului Didactic Teleorman
- Casa Corpului Didactic Timiș
- Casa Corpului Didactic Tulcea
- Casa Corpului Didactic Vâlcea
- Casa Corpului Didactic Vaslui
- Casa Corpului Didactic Vrancea
Despre formarea continuă a profesorilor
Legea Educației Naționale stabilește că profesorii și directorii sunt obligați să participe periodic la programe de formare profesională, astfel încât să acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, minimum 90 de credite profesionale transferabile.
Art. 245 – „(1) Pentru personalul didactic, de conducere, de îndrumare și de control, formarea continuă este un drept și o obligație.
(3) Formarea continuă a personalului didactic, de conducere, de îndrumare și de control se realizează în funcție de evoluțiile din domeniul educației și formării profesionale, inclusiv în ceea ce privește curriculumul național, precum și în funcție de interesele și nevoile personale de dezvoltare.
(4) Obținerea prin studiile corespunzătoare a unei noi specializări didactice, diferite de specializarea curentă, se consideră formare continuă.
(6) Personalul didactic, precum și personalul de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar este obligat să participe periodic la programe de formare continuă, astfel încât să acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, considerat de la data promovării examenului de definitivare în învățământ, minimum 90 de credite profesionale transferabile.”
FOTO DOCUMENT Cum este Legea educației în vigoare, la secțiunea „Formarea inițială și continuă”
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.