Peste 42% dintre profesori au participat la programe de formare continuă desfășurate prin casele corpului didactic, în anul școlar trecut, potrivit datelor unui raport al Ministerului Educației

1.304 vizualizări
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Peste 42% din cadre didactice au participat la programe de formare continuă desfășurate prin casele corpului didactic, potrivit datelor Raportului privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022. Concret, la aceste programe au participat 90.200 de profesori, conform raportului Ministerului Educației.

„La nivel naţional, în perioada 2021 – 2022, la programele de formare continuă desfășurate prin casele corpului didactic, au fost cuprinşi 90.200 de cursanţi”, se arată în raport.

În anul școlar 2021-2022, numărul cadrelor didactice a fost de 210.317. Dintre acestea, 90.200 au participat la programe de formare, ceea ce înseamnă 42% .

În document este menționată tematica acestor programe: „managementul clasei de elevi, educație anti-bullying, educaţia copiilor cu CES, egalitate de şanse şi gen, noile educaţii, dezvoltare durabilă şi provocările globalizării, educaţie antreprenorială, educaţie pentru sănătate, educaţie interculturală, educaţie pentru drepturile copilului, educaţie pentru drepturile omului, marketing educaţional, managementul calităţii educaţiei, politici educaţionale.”

Foto: Raport privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022

În raportul Ministerului Educației nu sunt date detaliate pentru fiecare județ. Având în vedere că au participat 90.200 de profesori și sunt 42 de case ale corpului didactic, atunci ar veni o medie de aproximativ 2.147 de cadre didactice pe județ.

Casele corpului didactic

Casele Corpului Didactic (CCD) sunt centre de resurse având drept scop formarea și dezvoltarea profesională și personală a angajaților sistemului de învățământ preuniversitar din România, prevede art. 244 alin. (4) din Legea Educației Naționale.

Misiunea casei corpului didactic este specificată în Regulamentul din 7 octombrie 2011: „Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovaţia şi reforma în educaţie, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională a personalului din învăţământul preuniversitar, în corelaţie cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standardele de calitate şi competenţele profesionale, precum şi în conformitate cu politicile şi strategiile naţionale în domeniul educaţiei.”

Lista caselor corpului didactic:

Despre formarea continuă a profesorilor

Legea Educației Naționale stabilește că profesorii și directorii sunt obligați să participe periodic la programe de formare profesională, astfel încât să acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, minimum 90 de credite profesionale transferabile.

Art. 245 – „(1) Pentru personalul didactic, de conducere, de îndrumare și de control, formarea continuă este un drept și o obligație.

(3) Formarea continuă a personalului didactic, de conducere, de îndrumare și de control se realizează în funcție de evoluțiile din domeniul educației și formării profesionale, inclusiv în ceea ce privește curriculumul național, precum și în funcție de interesele și nevoile personale de dezvoltare.

(4) Obținerea prin studiile corespunzătoare a unei noi specializări didactice, diferite de specializarea curentă, se consideră formare continuă.

(6) Personalul didactic, precum și personalul de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar este obligat să participe periodic la programe de formare continuă, astfel încât să acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, considerat de la data promovării examenului de definitivare în învățământ, minimum 90 de credite profesionale transferabile.”

FOTO DOCUMENT Cum este Legea educației în vigoare, la secțiunea „Formarea inițială și continuă”
Foto: Legea Educației Naționale 1/2011 – captură legislatie.just.ro

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Lista celor peste 540 de programe de formare continuă pentru profesori a fost publicată de Ministerul Educației. Educația emoțională, strategiile didactice de predare și managementul clasei de elevi, printre domeniile vizate

4 comments
  1. Efectele se vad din plin: analfabetism functional, abandon scolar, violenta, discriminare, lipsa de comunicare, power play si demonstratii de forta de la catedra, bocete si plansete prin cancelarie dupa vremurile ceauasiste “cand se facea carte”, cand puteai lasa elevul repetent, cand il puteai exmatricula, transfera si termina conform legii.

    1. Sau bocetele părinților care susțin că ai lor copii ar trebui sa fie fericiți non-stop, iar școala ar avea această misiune primordiala?

  2. cursuri peste cursuri, multe dintre ele inutile. câte cursuri anti-bulling s-au desfășurat în ultimii ani? s-a întâmplat ceva in sensul scăderii numărului de acte cu violența în școli?. nu, din contra, e o creștere accelerată. problema e la lipsa autorității in școală. școală nu mai are nicio pârghie de a stavili avalansa de acte cu violența (verbală și fizica)din partea unora, din ce in ce mai multi , elevi și părinți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii din mai multe facultăți ale Universității din București se solidarizează cu profesorii greviști din preuniversitar, anunță decanul de la Litere / Rectorul Marian Preda spunea, pe 18 mai, că “noi nu ne desolidarizăm de nimeni, nu ne solidarizăm cu nimeni”

Profesorii mai multor facultăți din cadrul Universității din București au aderat, pe parcursul zilei de miercuri, la mesajul de solidaritate cu profesorii greviști din preuniversitar, transmis în cursul dimineții de…
Vezi articolul