Peste 4.400 de profesori nu aveau laptopuri sau tablete pe care să lucreze cu elevii, ori acces la internet, arătau datele Ministerului Educației actualizate acum 4 luni. Județul Iași e pe primul loc, Bucureștiul pe 2 / Încă sunt 248 de mii de elevi fără dispozitive

3.340 de vizualizări
Cursurile Universității Politehnica
Foto: © Vadym Pastukh | Dreamstime.com
În continuare 1.145 de cadre didactice sunt fără acces la internet și 3.300 sunt fără dispozitive, potrivit setului de date publicat de Ministerul Educației pe portalul de date deschise data.gov.ro. În anul școlar 2020-2021, 206.219 de elevi nu au avut acces la internet și 248.144 erau fără dispozitive de conectare, conform datelor oferite de site-ul guvernamental. Județul Iași se află pe primul loc atât la numărul profesorilor care nu au dispozitive pentru susținerea lecțiilor, cât și la numărul elevilor fără echipamente electronice.

Primele trei județe cu cei mai mulți profesori fără dispozitive de conectare sunt: Iași, București și Galați. Astfel, în Iași sunt 446 de cadre didactice care nu au dispozitive pentru a-și desfășura activitatea de predare.

Top 10 județe cu cele mai multe cadre didactice fără dispozitive
JudețNumărul profesorilor fără dispozitive
1. Iași 446
2. București374
3. Galați 326
4. Suceava235
5. Hunedoara230
6. Vrancea225
7. Bacău 219
8. Argeș109
9. Prahova90
10. Gorj86
Sursa date: data.gov.ro

În București sunt 374, iar în Galați 326 de cadre didactice fără resurse tehnice. În Suceava, Hunedoara, Vrancea și Bacău, numărul acestora este peste 200.

Ministerul Educației publică un set de date și cu situația elevilor fără dispozitive și fără acces la internet. Potrivit acestuia erau 206.219 de elevi care nu aveau acces la internet și 248.144 de elevi fără dispozitive de conectare.

Top 10 județe cu cei mai mulți elevi fără dispozitive
JudețNumărul elevilor fără dispozitive
1. Iași20.873
2. Bacău13.513
3. Suceava11.860
4. Mureș11.323
5. Bihor11.160
6. București10.450
7. Dolj10.075
8. Brașov9.791
9. Vrancea9.721
10.Prahova9.015
Sursa date: data.gov.ro

Iași, Bacău și Suceava sunt județele cu cei mai mulți elevi care nu au dispozitive de conectare. În Iași, 20.873 de elevi care nu au avut resurse tehnice pentru a se conecta la orele online de anul trecut. În aceeași situație au fost și 13.513 de elevi din Bacău. În județele Suceava, Mureș și Bihor numărul elevilor era de peste 11.000.

Capitala se află pe locul 6 și are un număr de 10.450 de elevi fără dispozitive și este urmată de județul Dolj, cu 10.075 de elevi fără resurse tehnice pentru participarea la orele online.

De remarcat este că județul Iași se află pe primul loc și are cei mai mulți elevi și profesori fără dispozitive. Celelalte județe care se regăsesc în ambele topuri sunt următoarele: București, Suceava, Vrancea și Prahova.

Informații de background

Anul școlar 2021-2022 va începe pe 13 septembrie, iar școlile și grădinițele rămân deschise cu prezența fizică a elevilor până la pragul de 6 la mie, după cum a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință susținută săptămâna trecută la Palatul Victoria.

Ministrul Educației a precizat într-o intervenție la Digi24 că elevii care au certificat medical vor avea parte de școală online: „Pentru orice elev care va prezenta un certificat medical cu privire la vulnerabilități, repet certificate medicale, de orice natură, atunci școala va trebui să asigure acelui elev procesul de învățare online. Cu condiția certificării medicale pentru aceste vulnerabilități, date de comorbidități sau din alte cauze”.

În toamna-iarna anului 2020, Ministerul Educației a anunțat că a împărțit elevilor toate cele aproape 250.000 de dispozitive electronice cumpărate prin ONAC, pentru care a fost alocată prin Hotărâre de Guvern suma de 150 de milioane de lei.

Foto: © Vadym Pastukh | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. >> 3300 cadre didactice fără dispozitive
    Restul le-au cumparat din banii lor, laptop, tableta grafica, camera video, microfon, casca.
    3300 cadre didactice au avut alte prioritati, sa cumpere mancare la copii, haine etc.

    1. Corect. Nu e ca si cum cei care au declarat ca au avut cu ce au primit de undeva din cer sau de la Guvern. Au avut pentru ca si-au rupt de la gura sa-si ia de toate. Iar intre timp, unii si-au luat si a doua oara. (Nu poti face 9 ore pe zi online cu un laptop de 1100 lei 2 ani la rand. Crapa. Pur si simplu. Eu am predat din scoala si il caram prin frig sau prin caldura prin mijloace de transport sau ia-ma nene.) S-a terminat. De azi inainte nu mai am cu ce, nu mai vreau si nu mai pot sa fac o ora online cu sau fara lucrurile mele. V-ati batut joc destul de noi pe 2 lei.

  2. Dar celelalte cadre didactice cu ce bani au cumparat dispozitivele? Care angajator si-a trimis in telemunca angajatii fara sa le dea nimic pe care sa lucreze? Cand se trezesc si sindicatele?

  3. Si ce asteptati?
    In sectorul 1 Bicuresti, fostul primar Dan Tudorache, a dat tuturor elevilor si tuturor profesorilor tablete in comodat.
    Sa procedeze si prinarii PNL la fel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LIVE VIDEO Rezultate finale Bacalaureat 2022. Rata de promovare 75,2% – mai mare cu 1,9% față de rezultatele dinainte de contestații / Cîmpeanu: Au fost modificate în continuare foarte multe note. Avem încă 60 de medii de 10

Rezultatele finale la Bac 2022, după recorectarea a peste 49.000 de lucrări contestate vor fi afișate vineri, 1 iulie. Rata de promovare a crescut în urma contestațiilor, a declarat ministrul…
Vezi articolul

O autonomie a școlilor cred că este singura soluție pentru a se evita birocrația. Să ieșim și să ne spunem punctul de vedere, spune directoarea adjunctă a Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău, Anca Florea

Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B.P. Hasdeu”, Anca Florea, spune că autonomia școlilor este singura soluție în contextul debirocratizării, în mod special în ceea ce îi privește pe profesori. În…
Vezi articolul