Peste 4.000 de profesori lipsesc în Franța, iar autoritățile îi instruiesc pe suplinitori în cursuri de câte 4 zile / Ministrul Pap Ndiaye a promis “câte un profesor în fiecare clasă”

402 vizualizări
Foto: © Opolja | Dreamstime.com
Peste 4.000 de catedre didactice nu sunt acoperite în școlile din Franța, cu doar 5 zile înaintea începerii școlii în Republică, pe 1 septembrie, după cum informează publicațiile FranceInfo și RFI. Ministrul Educației, Pap Ndiaye, promite că va exista totuși câte un profesor în fiecare clasă. Iar pentru a răspunde la această criză, autoritățile recurg la o soluție devenită deja obișnuită: profesorii “pe contract”, calificați sau nu, asemănători celor suplinitori din România.

Potrivit ministerului Educației din Hexagon, profesorii contractuali reprezintă deja aproximativ 8% din profesorii din învățământul secundar, mai notează RFI. Aceste cadre didactice au fost angajate și în iunie în cadrul unor interviuri controversate de “job dating” organizate în teritoriu. Alți candidați continuă să fie recrutați în grabă înainte de începerea anului școlar. – mai multe detalii aici

Profesorii “contractuali” care vor ocupa o parte din cele 4.000 de posturi vacante la începutul noului an școlar vor fi instruiți timp de patru zile. Dar majoritatea acestor recruți vor fi începători și vor avea la dispoziție puțin timp pentru a se pregăti temeinic pentru preluarea claselor la 1 septembrie. Rezultatele de la concursul pentru profesori din Franța arată că cele mai puțin acoperite catedre sunt de limba germană, limbi clasice și științe ale naturii.

O parte din formare va fi dedicată funcționării școlii, relațiilor cu părinții și cu directorul. De asemenea, va fi predat un modul pe tema secularizării. Alte două zile vor fi dedicate pregătirii cursurilor de bază. Și în mare parte, acești noi profesori nu știu în ce clasă și la ce nivel vor trebui să predea, notează sursele citate.

A preda se învăță, nu te poți pregăti cu două zile înainte de începerea anului școlar sau între două cursuri, este de părere secretara generală a unuia din cele mai influente sindicate ale profesorilor din Franța. Acești colegi ar trebui să fie instruiți în timpul orelor de lucru. Obligându-i să urmeze cursurile de formare în timpul lor liber, le mărim volumul de muncă, a mai spus ea pentru FranceInfo.

Profesorii vor fi monitorizați de directorii școlilor și de inspecția academică (l’inspection académique) și vor trebui să participe la aproximativ 20 de zile de formare pe parcursul anului. Joi, 25 august, președintele Emmanuel Macron a promis că salariul pentru debutanți va fi cel puțin 2.000 de euro net, pentru a crește atractivitatea pentru această profesie, continuând creșterea treptată, începută acum doi ani. Cu toate aceste măsuri pentru a aduce profesori la clase, unii reprezentanți ai profesorilor din Franța cataloghează măsura ca “bandaj pe un picior de lemn”, mai scrie FranceInfo.

Foto: © Opolja | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Președintele francez, Emmanuel Macron, promite salarii de cel puțin 2.000 de euro net pentru profesorii debutanți
VIDEO Cum devii profesor în Franța, în 30 de minute: Îți trebuie minimum o diplomă de licență, susții interviu cu inspectori și ești instruit câteva săptămâni până în septembrie / Criza de cadre didactice este mare, iar participanții la concursul de titularizare sunt nemulțumiți
Protocolul sanitar pentru școlile din Franța, valabil din septembrie: reguli simplificate, pe trei niveluri. Sunt 10 zile de trecere de la un nivel la altul
Nimic nu se face fără profesori – scrisoare către toți profesorii din preuniversitar, trimisă de noul ministru al Educației, în Franța

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația este domeniul unde românii doresc cel mai mult ca statul să crească nivelul cheltuielilor / Calitatea profesorilor și eforturile elevilor – percepute drept cei mai importanți factori pentru succesul școlar, într-un sistem “subdezvoltat cronic” – raport

Cei mai mulți români percep că sistemul de educație îi favorizează pe elevii din mediile favorizate, iar problemele de echitate “combinate cu prezența unei legături intense între nivelul de educație…
Vezi articolul

Ligia Deca despre birocrația din școli: Încercăm să simplificăm și să digitalizăm procesul de acordare a burselor. E adevărat că școlile au nevoie de mai mult personal de suport, de aceea am crescut numărul de posturi cu 7.800

Ministra Educației, Ligia Deca, insistă că soluția pentru birocrația din școli este suplimentarea posturilor pentru personalul didactic auxiliar și administrativ, care să îi ajute pe profesori și pe directori să…
Vezi articolul

Replica Facultății de Teologie pentru conferențiarul Claudiu Tufiș: instituția acuză un “atac mișelesc” în spiritul unor “idei vechi bolșevice”, după ce acesta semnalase că Teologiei ar urma să-i fie alocate mai multe locuri decât unor facultăți de științe ale Universității din București și apreciase că „facultățile de teologie nu au ce căuta în universități”

“Atac necolegial și lipsit de respect și etică”, “atac mișelesc” susținut de un “promotor al unor idei vechi bolșevice” – în astfel de termeni a reacționat, vineri, Facultatea de Teologie…
Vezi articolul