Peste 2379 de copii ucraineni au fost înscriși în școli și grădinițe, potrivit datelor centralizate de ministerul Educației

157 de vizualizări
Foto: Pexels.com
  • În data de 6 mai, 651 de copii ucraineni erau înscriși ca audienți în grădinițele din țară, potrivit datelor ministerului Educației.

În data 20 mai, zi de vineri, în care ministerul centralizează datele de la comunicate de inspectoratele școlare județene, erau înscriși 2.379 de copii ca audienți în școli și grădinițe (dintre care 938 de preșcolari și 1.441 de elevi).

Mai sunt cereri în curs de aprobare. Sunt însă 2.577 de cereri depuse pentru înscrierea ca audienți (dintre care 969 de preșcolari și 1.608 elevi).

Majoritatea elevilor învață după programa școlară românească pentru că sunt înscriși la această formă de învățământ, dar sunt și elevi ucraineni care învață după manuale digitale din limba maternă, pe care ministerul le-a pus la dispoziție.

Majoritatea elevilor învață după curriculum românesc dar sunt și mulți elevi care învață cu profesori ucraineni după programa din țara lor. Se întâmplă de exemplu la Colegiul “Mihai Viteazul” din București, unde la finalul lunii aprilie, învațau 264 de elevi ucraineni de clase primare în clase speciale unde predau profesori ucraineni. Ministrul Educației spune că vrea să extindă acest model de predare.

Citește și:
DOCUMENTE Modele de cerere pentru înscrierea copiilor ucraineni la grădiniță, ca audienți, în limba ucraineană, română și engleză
100 de elevi ucraineni vor putea învăța pe baza curriculumului din țara de origine, într-un proiect adoptat în Sectorul 1 din București


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, despre motivele pentru care o parte dintre elevii de clasa a VIII-a nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2022: Am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară

„Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare,…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul