La Evaluarea Națională 2021 au fost “depuse peste 20.000 de contestații, dintre care peste 11.000 la Limba și literatura română și aproape 9.000 la Matematică. Anul trecut, au fost peste 15.000 de contestații, dar în 2019 au fost încă și mai multe, peste 21.000, iar 2018 au fost aproape 24.000”, a declarat ministrul Educației pentru EduPedu.ro.
“Am transmis un mesaj către toate comisiile implicate în soluționarea contestațiilor, pentru a adresa o solicitare fermă de acțiune unitară care să privilegieze echilibrul și interesul elevilor și în niciun caz să nu considere contestațiile drept o acțiune de frondă din partea elevilor. Am făcut apel la înțelegere, profesionalism și empatie în analiza acestor contestații și în motivarea răspunsurilor”, a anunțat Cîmpeanu.
Întrebat dacă este nevoie de o formare extinsă a profesorilor corectori, ministrul Educației a răspuns: “Da, după cum este nevoie de o formare mai bună a tuturor echipelor implicate în organizarea examenelor naționale. Dincolo de importanța standardizării evaluării la orice nivel, când am formulat acest răspuns am avut în minte toate incidentele mici, dar multe, survenite pe parcursul fiecăreia dintre zilele de examen, fie că vorbim de Evaluarea Națională, fie de Bacalaureat. Toate aceste lucruri mi-au arătat că este nevoie de o profesionalizarea celor implicați în organizarea examenelor naționale”.
Ministrul a precizat că, “în același timp, în contextul în care cu toții suntem de acord cu privire la importanța digitalizării educației, este o dovadă în plus pentru introducerea cât mai rapidă a standardizării evaluărilor și a informatizării examenelor, cel puțin la nivel de evaluare”.
Statistica cererilor de recorectare, pe discipline, este următoarea:
- Limba și literatura română – 11.302 contestații (9,15% din totalul lucrărilor notate)
- Matematică – 8.803 contestații (7,14% din totalul lucrărilor notate)
- Limba și literatura maternă – 163 de contestații (2,05% din totalul lucrărilor notate).
Distribuția pe județe (în partea superioară, în funcție de numărul contestațiilor depuse):
- Municipiul București (3.513 contestații)
- Iași (1.127 de contestații),
- Constanța (1.070 de contestații),
- Dolj (1.025 de contestații)
- Argeș (867 de contestații)
Județele cu cele mai puține contestații:
- Mehedinți (90),
- Caraș-Severin (105)
- Covasna (124).
Etapa de soluționare a contestațiilor (30 iunie – 4 iulie) este urmată de afișarea rezultatelor finale: 4 iulie.
Informații de background
Amintim că absolvenții claselor a VIII-a au susținut săptămâna trecută examenele de Evaluare Națională, iar pe 29 iunie cei nemulțumiți de note au putut depune contestații. Calendarul de Evaluare Națională 2021 prevede că rezultatele finale vor fi afișate pe 4 iulie.
Numărul de contestații depuse la Evaluarea Națională, în ultimii 3 ani
- în 2020 au fost depuse 15.275 de contestații
- în 2019 au fost depuse 21.509 contestații
- în 2018 au fost depuse 23.761 de contestații
Calendar Evaluarea Națională 2021
- 22 iunie 2021 – Limba și literatura română – probă scrisă
- 24 iunie 2021 – Matematica – probă scrisă
- 25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 29 iunie 2021 – (până la ora 14:00) Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
- 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
- 30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
- 4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
După prima etapă, urmează Etapa specială, pentru elevii care nu au putut ajunge la prima etapă din motive medicale:
Etapa specială a EN VIII 2021 se va desfășura în săptămâna 5 – 12 iulie și vizează absolvenții învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare/carantină sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza examenul sau participa la examenul inițial. Candidații care au participat la una sau mai multe probe de examen desfășurate în perioada 22 – 25 iunie 2021, dar nu au putut finaliza examenul, beneficiază de recunoașterea acestor probe.
Foto: Pexels.com
4 comments
Hai s-o spunem pe aia dreaptă : e o modă să faci contestație , așa , de aiurea . Că vrei tu și ai dreptul . Că ai cel mai grozav copil , chiar dacă pruncul n-a dat cu săptămânile la școală pentru că era cu părinții în Austria , la schi . Nu contează ce și cum , are copilul 8,90 – contestație ! De ce nu i-a dat 9 ? Și dacă are 9 , de ce nu i-a dat 10 ? Ce spuneți de contestații pe note de 1 , 2, 3 ? La astea care e logica ? Și cele mai multe sunt la română – normal ! Că tot omul știe română , nu ?! ” A scris prințesa mea tot ! Eu știu ce copil am , nenorociții ăia de profesori habar n-au să corecteze , afară cu ei !” răcnea anul trecut o mamă analfabetă funcțional . După contestație nota 6,75 s-a făcut 6,20 . Scandal – a treia comisie pentru teza ” prințesei” . Nota finală – 5,90. ” Păi , mai bine rămân la nota inițială . Cum , nu se poate ?! De ce ? ”
Ba comentarii au fost, dar doamna Pantazi tine cu metodele comuniste
Nu mi se pare corect ca notele sa fie marite doar pentru ca s-a facut contestatie si corectarea sa fie mai indulgenta. Nu este corect pentru ceilalti care nu au facut contestatie. In anii trecuti peste 90% din cei care au facut contestatie au obtinut o marire de nota, chair si cu 90 sutimi si chiar cu 1 punct. Daca se va pastra acest trend inseamna ca 20000 de lucrari au avut nota gresita initial ? Mi se pare enorm. Acum de unde stiu ca eu daca nu am facut contestatie am primit o nota corecta??
Contestații înainte de afișarea finala a rezultatelor? Trebuia oare ca elevii sa coloreze desene animate? Nu înțeleg, contești ca e greu?