Peste 2.660 de candidați s-au retras de la proba scrisă de Titularizare 2024 după ce au văzut subiectele / Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen, potrivit Ministerului Educației

8.025 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Peste 2.660 de candidați de la Titularizare 2024 s-au retras de la proba scrisă, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. Dintre aceștia, 2.509 candidați s-au retras din motive personale și 160 de candidați din motive medicale. Miercuri, 17 iulie, a avut loc proba scrisă de la concursul național de Titularizare 2024.

„2.669 de candidați dintre cei prezenți s-au retras în condițiile prevăzute de metodologie (2.509 candidați din motive personale și 160 de candidați din motive medicale). 49 de candidaţi au fost eliminaţi din examen. Dintre aceștia, 11 candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă și nu vor fi repartizaţi/nu vor putea ocupa posturi didactice/catedre în anul școlar 2024 – 2025. Nu au fost anulate lucrări în centrele de concurs”, se arată în comunicatul Ministerului Educației.

Peste 4.730 au absentat de la proba scrisă: „S-a înregistrat o rată de prezență de 86,48% (superioară cu peste 3%, comparativ cu anul trecut): 31.237 de candidaţi prezenți din totalul celor 35.971 de candidaţi cu drept de participare la această probă. Dintre cei peste 31.200 de candidați prezenți, 5.557 de candidați provin din promoţia de absolvenţi 2024. Au absentat 4.734 de candidați.”

În acest an, cele 28.519 lucrări trimise spre centrele de profil vor fi evaluate prin intermediul platformei digitalizate (numărul de lucrări din anul în curs este în creștere cu peste 16% față de anul trecut)”, informează Ministerul Educației.

Primele rezultate vor fi afișate pe 23 iulie

Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 23 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul dedicat. Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice (la adresele comunicate public de fiecare inspectorat școlar) în data de 23 iulie, după afişarea rezultatelor, respectiv în data de 24 iulie, până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul anterior menționat în data de 31 iulie.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va fi realizată în ședințele publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 1 – 6 august.

Precizăm că pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.”

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Irina Broscaru, președintele comisiei pentru Titularizare 2024 din județul Dolj: Sunt și discipline unde avem candidați înscriși, dar nu avem posturi titularizabile. La Engleză avem 52 de candidați și niciun post titularizabil
„Nu vrem succes, vrem deblocarea posturilor din învățământ”, reacționează un profesor la postarea Ligiei Deca în care la urează succes participanților la Titularizare 2024: În județul Suceava, în ultimii 7 ani, nu s-a scos niciun post titularizabil la limba și literatura română
Numărul posturilor titularizabile scoase la concurs a crescut cu 45% față de anul trecut, anunță Ligia Deca / Printre motive: școlile au putut alege să titularizeze posturi cu jumătate de normă de predare
Greșeală în barem la Logică și Filosofie – Titularizare 2024, semnalată de profesori: argumentul de la subiectul I este de fapt valid / UPDATE: Baremul corect a fost publicat
BREAKING Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru profesorii de gimnaziu și liceu. Eseu despre poezia lui Nichita Stănescu, cerință pentru candidații la Limba română. Baudelaire – la franceză / Model de test pentru unitatea „Elemente de organizare a datelor” – subiectul III la Matematică
Titularizare 2024. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Definiți conceptul de dezvoltare, elaborați un test de evaluare continuă – cerințe pentru candidați
BREAKING Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, publicate de Ministerul Educației. Eseu de maximum 2 pagini despre relația dintre joc și învățare
ULTIMA ORĂ Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2024 – Învățători au fost publicate. Candidații au avut de scris un eseu, de minimum 500 de cuvinte, în care să caracterizeze un personaj dintr-o operă ce aparține genului epic

2 comments
  1. Probele practice și inspecțiile ar trebui scoase.Dupa 1,2 ani lucrați poate fi evaluat corect un profesor din acest punct de vedere. Nota 7 sa aducă automat titularizarea,după acest stagiu.Cei cu note între 5 și 7 sa fie angajați pt 1 an ,fără posibilitate de continuitate.Un învățător cu 5 are în acest moment posibilitatea sa profeseze 5 ani.Cei fără concurs național, angajați la plata cu ora pe maxim o catedra.

  2. Aceste renunțări indică ezitarea persistentă de a intra/rămâne în sistem. Raportul între motivele medicale și cele personale ale renunțării spune că niște candidați (cam 6%) s-au simțit incapabili ca stare de sănătate să reziste cele 4.ore, deși sediile de concurs au fost optimizate, mai răcoroase. Restul procentului e despre sinceritatea celor care au renunțat fără a invoca scuze medicale (motive personale – “avem motivele noastre sa renunțăm”) sau pur și simplu sistemul nu îi mai poate amăgi, ei știu în ce se “bagă” dacă s-ar mai fi “băgat”…dar nu.
    Desigur că asta nu e o analiză cauzală ci doar o mică observație grosieră. Una din cauzele retragerii din concurs ar putea fi șansele proprii apreciate de fiecare in urma modului de desfășurare a probelor practice/ la clasă. Aud că sunt suspiciuni și aici legate de portițele de a modifica notele între momentul notarii din sala de practică si momentul afișării notelor. Deși cu un GDPR absent, nu a fost permis controlul social (bun, de dorit) ce s-ar fi exercitat între candidați dacă imediat după evaluare ar fi știut fiecare nota fiecăruia din sala lui. Numele publice, notele la secret, deși nu sunt minori. Totul premeditat pentru favoriți, așa reiese din suspiciunile auzite. Repet: suspiciuni. M-ar bucura sa aud opinii și critici la logica mea. Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul

Cine este Corina Atanasiu, pe care USR o propune ministru al Educației în guvernul Cioloș: Licențiată în științele educației, dar fără experiență în domeniu, expertă în fonduri europene și reprezentantă a unei organizații de părinți

Premierul desemnat Dacian Cioloș cere votul parlamentului pentru un guvern în care, la portofoliul Educației, este propusă Corina Atanasiu, fost secretar de stat la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în…
Vezi articolul

GRAFIC cazurile de COVID-19 din școli, în scădere, raportează Ministerul Educației / Peste 19.000 de elevi și peste 4.700 de angajați din sistemul de educație au coronavirus / Peste 23% din testele rapide pozitive au fost confirmate false, după testarea PCR

În ultima săptămână s-a înregistrat o scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar și, implicit, a numărului de clase și unități cu activitate organizată în sistem online,…
Vezi articolul

Strategia de educație parentală a fost lansată în dezbatere pentru a treia oară, în 6 ani. Documentul ministrului Deca este înțesat cu limbaj de lemn și referiri la președintele Iohannis: „Viziunea asupra parentalității, subsecventă dezideratelor Proiectului România Educată, este în perspectiva 2030 aceea de a clădi, împreună cu părinții, o societate durabilă”

Strategia de educație parentală a fost lansată în dezbatere pentru a treia oară de Ministerul Educației, după ce precedentele 2 variante lansate în ultimii 6 ani au fost abandonate în…
Vezi articolul