Peste 150 de profesori și mai mulți părinți semnează scrisori de susținere pentru directoarea Colegiului de Muzică „George Enescu” din București, demisă de Inspectoratul școlar după ce a înființat o clasă de a V-a, inițial fără aprobare / ISMB a antedatat o decizie în acest caz – surse

17.458 de vizualizări
Foto: © Photographerlondon | Dreamstime.com
Două scrisori de susținere pentru fosta directoare a Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București, demisă pe 25 septembrie de Inspectoratul școlar (ISMB) pe motiv că a înființat o clasă de a V-a fără aprobarea instituției la începutul anului școlar, după care i s-a acordat avizul, au fost semnate de peste 150 de profesori și de colectivul de părinți ai elevilor. Semnatarii susțin că demiterea vine ca măsură pentru primele nereguli constatate de Inspectoratul școlar în 13 ani de conducere a liceului și că a fost o nedreptate, iar ISMB „nu a ales dispunerea unor măsuri prin care întreaga echipă de coordonare a școlii să fie ajutată și îndrumată” înainte de a lua decizia de încetare a contractului de management pentru directoare.

Eliberarea din funcție a directoarei a venit pe 25 septembrie, după ce a înființat o clasă de a V-a la începutul anului școlar, inițial fără aprobarea inspectoratului școlar și după ce ar fi fost descoperite în urma unui control al ISMB în liceu mai multe probleme la transferuri și examenele de diferențe pentru transferuri, după cum am scris la finalul lunii septembrie.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a antedatat prima decizie de respingere a constituirii clasei, conform surselor Edupedu.ro. Documentul aprobat în ședința Consiliului de Administrație (CA) al ISMB ținută pe 12 septembrie, marți, în a doua zi de școală, este datat pe 11 septembrie, luni, când n-ar fi avut loc nicio ședință de CA, conform surselor Edupedu.ro. În acea perioadă, corpul de control al Ministerului Educației a făcut verificări atât la liceu, cât și la inspectoratul școlar București, potrivit surselor noastre, însă nu a făcut până acum publice documentele, deși le-am solicitat.

  • Cronologia cazului Enescu, prezentată complet mai jos în articol.

Revenind la scrisoarea profesorilor din liceu, semnată de peste 150 din cei 260 care lucrează în Colegiul Național „George Enescu”, potrivit acestora, iar lista este în completare, document pe care vor să îl depună la Ministerul Educației, aceștia susțin că „în urma unui control efectuat de trei inspectori școlari au fost constatate câteva nereguli organizatorice și administrative în cadrul Colegiului, nereguli pentru care, în opinia ISMB, singura răspunzătoare este doamna Sebastian Cristina Ana Maria. Se cunoaște faptul că activitatea dintr-o instituție școlară nu este coordonată și condusă doar de directorul școlii, ci de o întreagă echipă formată din director, director adjunct, membrii Consiliului de Administrație, secretariat, profesorii membri în nenumăratele comisii etc.”.

Prin urmare, de ce pentru câteva nereguli procedurale și birocratice constatate, se alege pedepsirea atât de drastică și radicală a unui singur om și nu se alege dispunerea unor măsuri prin care întreaga echipa de conducere și de coordonare a școlii să fie ajutată și îndrumată să îndrepte eventualele nereguli. Dorim să menționăm faptul că în toți anii în care doamna Sebastian Cristina Ana Maria a fost director al Colegiului Național de Muzică „George Enescu”, nu a fost găsită nicio neregulă la toate inspecțiile tematice și de specialitate întreprinse de inspectorii școlari în școala noastră, aceste inspecții fiind raportate întotdeauna cu „foarte bine””, continuă în scrisoarea – documentul poate fi consultat mai jos în articol.

Amintim că, potrivit documentelor consultate de Edupedu.ro, conducerea liceului ar fi solicitat inspectoratului școlar al Sectorului 1, de care aparține, să mai înființeze o clasă de a V-a la începutul lunii septembrie și ar fi primit un aviz de la inspectorul de sector, după care a continuat demersurile pentru înființarea clasei la ISMB. Instituția nu ar fi dat niciun răspuns scris solicitării până la 11 septembrie, prima zi de cursuri, iar elevii au început școala la Colegiul Enescu, chiar dacă clasa nu era aprobată de ISMB sau de Ministerul Educației, așa cum prevede legislația.

Ar fi vorba de 17 elevi care ar fi primit toți calificativul maxim, astfel că liceul susține că nu îi putea departaja la probele specifice pentru a fi înscriși la clasa unei școli vocaționale, motiv pentru care a solicitat formarea unei clase noi.

Înființarea celei de-a treia clase de a V-a ar fi venit după mai multe solicitări ale unor părinți veniți din străinătate cu copiii. Discordanțe există și la acest nivel, fiind descoperite nereguli la organizarea legală a examenelor de diferență și a transferurilor mai multor elevi, ale căror cereri erau datate pe 8-11 septembrie pentru transfer, deși ședința de consiliu de administrație din liceu pentru aprobarea acelorași cereri avusese loc pe 6 septembrie, potrivit raportului controlului ISMB, consultat de Edupedu.ro.

Decizia de încetare a contractului de management al directoarei Sebastian este acum în instanță și, în continuare, clasa a V-a este înființată. Ministerul Educației nu a făcut public nici până acum, deși Edupedu.ro a solicitat documentele, rapoartele corpului de control al ministrei Ligia Deca trimis atât la Inspectoratul Școlar București, cât și la Colegiul „George Enescu”.

DOCUMENT Scrisoarea profesorilor de la Colegiul Național de Muzică „George Enescu”:

DOCUMENT Scrisoarea colectivului de părinți de la Colegiul Național de Muzică „George Enescu”:

Cronologia cazului Enescu

Demiterea directoarei Cristina Sebastian și controalele la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” ar fi început de la discordanțe în ceea ce privește examenele de diferență pentru admiterea unor elevi de clasa a V-a și transferuri ale unor elevi de a V-a în învățământul vocațional integrat. Pentru că în urma acestor procese desfășurate la finalul lunii august s-au înregistrat 19 cereri de admitere în clasa a V-a, cu 4 mai multe decât ar fi putut fi acceptate pentru școlarizarea copiilor, potrivit conducerii liceului, conform documentelor obținute de Edupedu.ro, pe 1 septembrie, conducerea Colegiului de Muzică „George Enescu” trimite o solicitare pentru mărirea planului de școlarizare la Inspectoratul Școlar al Sectorului 1 de care aparține. Primește avizul și, mai departe, solicitarea ajunge la Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) pe 5 septembrie.

Primul răspuns vine nu mai devreme de 11 septembrie, cel puțin atunci este datat documentul, când ISMB scrie liceului într-o adresă despre decizie, care avea să fie prima, pentru că apoi a urmat o răzgândire: nu se aprobă „solicitarea privind suplimentarea planului de școlarizare în anul școlar 2023-2024 cu o clasă de a V-a, de la două clase la trei clase”, scrie în adresa obținută de Edupedu.ro. Neacordarea suplimentării ar fi venit după o ședință a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar București din 11 septembrie, luni, în prima zi de școală, susține instituția în document. În realitate, Consiliul de Administrație s-a întrunit pentru a lua această decizie marți, 12 septembrie, potrivit surselor Edupedu.ro. Documentul ar fi ajuns apoi la colegiu abia pe 19 septembrie, timp în care conducerea liceului a demarat procedurile de școlarizare pe baza avizului de la Inspectoratul Școlar Sector 1 și fără vreun răspuns afirmativ sau negativ de la ISMB.

Pe 13 septembrie, miercuri, un memoriu al conducerii liceului ajunge la Ministerul Educației, mai exact la secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Florian Lixandru. Conducerea liceului aflase pe surse că nu este aprobare pentru clasă și îi cere sprijin să suplimenteze numărul de locuri pentru a legaliza clasa cu elevii admiși după examenele de diferență și transferuri, deși de pe 11 septembrie această clasă funcționa deja.

Pe 15 septembrie, vineri, cu un ordin de serviciu, trei inspectori școlari numiți de șeful inspectoratului școlar București ajung în control la Colegiul Enescu. Controlul ar fi fost dispus la decizia secretarului de stat Lixandru, după primirea memoriului la Minister cu două zile în urmă. Scopul declarat al deplasării era să verifice formațiunile de studiu la clasa a V-a, situația înmatriculării elevilor și a încadrării și a orarelor la clasa a V-a, potrivit documentelor consultate de Edupedu.ro. În aceeași zi, conducerea liceului a fost nevoită să prezinte o notă de relații în care își susține punctul de vedere și explică pașii pe care i-a făcut pentru constituirea clasei de a V-a.

Conducerea liceului și mai mulți părinți ar fi sesizat între timp ministrei Ligia Deca situația de la liceu.

Săptămâna următoare, miercuri, pe 20 septembrie, un ordin de serviciu și o adresă ale ISMB ajung la liceu. Conform documentelor, inspectorii veniți în control cu cinci zile în urmă aveau să prezinte concluziile raportului și, în aceeași zi, potrivit adresei ISMB, liceul să organizeze un consiliu de administrație unde să fie prezentate concluziile. Colegiul nu îl mai organizează pentru că, susține acesta într-un răspuns către șeful inspectoratului școlar, nu întrunește cvorumul necesar. Susține că l-ar putea organiza cel mai devreme în ziua următoare, joi, 21 septembrie. Nu primește răspuns.

Pe 21 septembrie, Colegiul Enescu primește de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București aprobarea de înființare a clasei, după o decizie luată în Consiliul de Administrație ISMB cu o zi în urmă, după ce o adresă de la Ministerul Educației ajunsese la ISMB și fusese emisă de secretarul de stat Sorin Ion, se mai arată în documentele consultate.

Pe 22 septembrie, vineri, un alt control al Inspectoratului Școlar vine la Colegiul de Muzică „George Enescu”. În aceeași zi, conducerea liceului trimite un memoriu ministrei Ligia Deca în care reclamă abuzuri și comportament inadecvat din partea inspectorilor veniți în control pe 15 septembrie, cu o săptămână în urmă.

Luni și marți, pe 25 și 26 septembrie, ISMB este controlat la rândul său de Corpul de control al ministrului Educației, care ajunge marți seară la liceul Enescu, conform surselor Edupedu.ro. Tot luni, 25 septembrie, Consiliul de Administrație al ISMB se întrunește și decide eliberarea din funcție a directoarei Cristina Sebastian. Noul director al Colegiului devine, prin decizia inspectorului general Drinceanu, Monica Timaru, profesoară de peste 20 de ani și șefa catedrei de Pian complementar.

Niciun raport al corpului de control sau vreo concluzie nu au fost prezentate public pe acest caz de către inspectorat sau Ministerul Educației. Niciun răspuns nu a venit la solicitările Edupedu.ro pe acest caz. În momentul primirii, îl vom publica.

Foto: © Photographerlondon | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
EXCLUSIV Directoarea Colegiului de Muzică „George Enescu“, demisă după ce a înființat o clasă de a V-a fără aprobarea Inspectoratului Școlar București. Controlul a arătat probleme și la transferuri, transmite instituția care a cerut până la urmă Ministerului Educației să aprobe clasa deja formată / Surse: Corpul de control al ministrului Ligia Deca face verificări și la Colegiu, și la Inspectorat

12 comments
  1. Poate vor fi controlați și inspectorii din ISMB. Acei inspectori care ”uită” să trimită la timp documentele pentru a fi aprobate. Sau acei inspectori care NU au habar de legislație și alte proceduri specifice sistemului, dar cunosc, în schimb, toate metodele prin care pun bețe în roate acelor directori și profesori pe care nu-i agreează. Poate mai schimbă ministerul și anumiți inspectori de prin ISMB.

  2. Dna Director Sebastian Cristina Ana Maria este un om și profesor de excepție. Toate realizările din cei 11 ani se pot vedea f clar . Tot ce a făcut în cei 11 ani a fost în interesul copiilor din cadrul acestui Colegiu. Așteptăm revenirea Doamnei Director cît mai repede că are multe lucruri de făcut ptr. copiii din acest Colegiu.

  3. La acest colegiu sunt profesori de specialitate-și nu puțini!- care nu-și țin orele.
    P.S.: scrisoarea asta de susținere îmi amintește de cele către tovarășa Lenuța, mamă iubitoare și ea…

    1. Bine punctat,sunt multi profesorii de instrument care nu tin orele si altii care insulta copii(tampiti,prosti,dobitoci)un abuz emotional si psihologic cu efecte dezastruase pt copii.

  4. Rog inspectoratul sa verifice si profesorii,unii abuza verbal copii,acestia plecand de la ore plangand,copii de clasele primare,sunt profesori in varsta care ar trebui pensionati, probabil suferinzi de dementa..

  5. Tot ceea ce se întâmplă la Enescu dovedește că cineva cu speze politice dorește postul de director de acolo. „Greșelile” imputate directorului Cristina Sebastian se întâmplă permanent în toate școlile și liceele din România. Abuzul ISMB este evident. Sper ca măcar în urma acestor demersuri ISMB și ME să facă un pas în spate și să o repună pe Cristina Sebastian în funcția de director.

  6. Susțin Cristina Sebastian Director !
    Este un profesionist de excepție în materie de specialitate și managerial ,un om deosebit cu suflet mare !
    Întodeauna a avut și are numai intenții bune ! Mulți copii își urneaza visul datorită
    dumneaei ! Inclusiv și copilul meu !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raluca Turcan acuză Oficiul Național de Anchiziții Centralizate că este “pesedizat cap-coadă” și că în ciuda presiunilor făcute de Guvern, “acceptă contestații de un nivel îndoielnic”: A făcut ca achiziționarea celor 250.000 de tablete pentru elevi să fie aproape un coșmar

Atac fără precedent la adresa instituției care derulează achiziția centralizată de tablete școlare, lansat joi seara de vicepremierul Raluca Turcan. Aceasta a declarat la B1TV că Oficiul Național de Anchiziții…
Vezi articolul

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Pandemia pe zona de educație digitală a reprezentat o oportunitate și trebuie să continuăm să construim în zona în care urmărim progresul acestor competențe digitale

“România trebuie să-și învețe lecțiile din perioada pandemiei în ceea ce privește educația digitală fiindcă doar așa am reușit să ardem niște etape și să implementăm forțat alfabetizarea digitală în…
Vezi articolul