Peste 140 de posturi de educator-puericultor sunt scoase la concurs pe site-ul Titularizare 2022, potrivit Ministerului Educației

13.600 de vizualizări
Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com
Peste 140 de posturi de educator-puericultor sunt vacante pentru anul școlar 2022-2023, potrivit unui răspuns dat de Ministerul Educației la solicitarea Edupedu.ro. Județele cu cele mai multe posturi sunt: București, Arad, Ialomița și Teleorman. Precizăm că este primul an când sunt scoase la concurs posturi didactice pentru specializarea „educator-puericultor”.
  • Amintim că site-ul Titularizare 2022 a fost lansat luna trecută și urmează să fie actualizat. Profesorii sau viitoarele cadre didactice pot consulta lista posturilor disponibile până la acest moment.

În Capitală sunt 24 de posturi vacante de educator-puericultor. Pe locul al doilea se află județele Arad și Ialomița, fiecare având 22 de posturi ce apar pe site-ul Titularizare 2022. În județul Teleorman sunt 15 posturi de educator-puericultor.

Lista cu numărul de posturi vacante

JudețNr. posturi vacante
București24
Arad22
Ialomița22
Teleorman15
Timiș14
Alba13
Caraș-Severin12
Cluj6
Suceava6
Brăila4
Prahova4
Vâlcea4
  • În total sunt 146 de posturi.

În județul Timiș sunt 14 posturi, în Alba – 13 și în Caraș-Severin – 12. Sunt scoase câte 6 posturi de educator-puericultor în Cluj și Suceava. Câte 4 posturi se află în județele Brăila, Prahova și Vâlcea.

Din datele existente în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), până la această dată figurează în rețeaua școlară, pentru anul școlar 2022-2023, 73 de creșe arondate unităților de învățământ preuniversitar de stat, se arată în răspunsul ministerului.

„Menționăm că, până în prezent, nu s-a finalizat în totalitate procesul de preluare a creșelor în sistemul de educație din administrarea autorităților publice locale”, potrivit Ministerului Educației.

În privința programului de lucru pentru personalul didactic din creșe, acesta este stabilit de articolul 262 alin. (1) din Legea educației naționale, conform răspunsului primit:

„(1) Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, şi cuprinde:

a) activităţi didactice de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învăţământ;

b) activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică;

c) activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat, şcoală după şcoală, învăţare pe tot parcursul vieţii.

d) activităţi de dirigenţie.”

Începând cu anul școlar 2022-2023, în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ, normarea personalului didactic şi angajarea acestuia se va realiza conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2022-2023, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.578/2021.

Astfel, conform art. 247 şi art. 248 alin. 1 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare:

Funcţiile didactice sunt: a) în educaţia antepreşcolară: educator-puericultor – se normează câte un post pentru fiecare grupă de copii; în instituţiile cu program prelungit sau săptămânal, personalul didactic se normează pe ture.

Pentru ocuparea funcţiilor didactice prevăzute la art. 247 este necesară efectuarea unui stagiu practic cu durata de un an şcolar, realizat într-o unitate de învăţământ, în funcţia didactică corespunzătoare studiilor, de regulă sub îndrumarea unui profesor mentor, şi trebuie îndeplinite următoarele condiţii minime de studii: a) pentru ocuparea funcţiilor didactice de educator-puericultor, educator/educatoare, învăţător/învăţătoare – absolvirea cu diplomă a liceului pedagogic sau a unei şcoli echivalente, cu specializarea corespunzătoare fiecărei funcţii didactice”.

Informații de context

Edupedu.ro a scris săptămâna trecută că un proiect pus în dezbatere publică prevede ca în timpul vacanțelor școlare să fie închise creșele preluate de Ministerul Educației. Cu alte cuvinte, acestea vor funcționa conform structurii anului școlar. Doar creșele cu program prelungit vor funcționa pe tot parcursul anului: „unitățile de educație timpurie antepreșcolară cu program prelungit funcționează pe tot parcursul anului, inclusiv în timpul vacanțelor școlare, perioadă în care se organizează activități educaționale recreative.

Amintim că un proiect pus în dezbatere de Ministerul Educației la finalul anului trecut, prevede ca „personalul nedidactic al unității de educație anteprescolară trebuie să parcurgă un modul specific de formare profesională privind educația timpurie, cu o durată de cel puțin 30 de ore, o dată la 5 ani”. Ulterior, proiectul a fost retras, însă o prevedere similară se regăsește la finalul proiectului de HG pus în dezbatere acum.

A fost coborâtă vârsta de la care pot fi înscriși copiii la creșă, potrivit legii. Concret, înainte se puteau înscrie copiii cu vârste între 11 luni și 3 ani, acum grupa de vârstă acceptată este 0 luni – 3 ani, împărțirea nemaifiind într-o singură grupă cu 7 copii, în medie, dar nu mai mult de 9 și nu mai puțin de 5, ci în felul următor:

  • grupa mică: 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 9;
  • grupa mijlocie: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 15;
  • grupa mare: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 20.

Articolul 9 alineatul (1) al metodologiei cadru de mobilitate 2022-2023, „posturile didactice de educator-puericultor pot fi ocupate de absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic, ai şcolii postliceale pedagogice, ai unei şcoli echivalente sau cu studii superioare, în profilul postului, în conformitate cu Centralizatorul, care au finalizat şi un curs în domeniul psihopedagogic şi metodic specific, dovedit prin foaia matricolă sau certificat de absolvire”. 

Tot în metodologie se mai arată că prin derogare de la prevederile art. 9 alin. (1) că pot fi angajați pe perioadă determinată și absolvenți ai liceului pedagogic sau ai unei școli echivalente, cu specializarea educatoare, care au urmat cursuri de educație timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educației cu terți, precum și absolvenți cu diplomă de licență, specializarea pedagogia învățământului preșcolar și primar sau absolvenți ai programelor de masterat cu specializarea educație timpurie. 

„a)în vederea asigurării personalului didactic necesar în creșele preluate în cadrul sistemului de educație în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 100/2021 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 și abrogarea unor acte normative din domeniul protecției sociale, pentru ocuparea funcției didactice de educator-puericultor pot fi angajaţi pe perioadă determinată și absolvenți ai liceului pedagogic sau ai unei școli echivalente, cu specializarea educatoare, care au urmat cursuri de educație timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educației cu terți, precum și absolvenți cu diplomă de licență, specializarea pedagogia învățământului preșcolar și primar sau absolvenți ai programelor de masterat cu specializarea educație timpurie.

b) educatorii-puericulturi din structura creșelor de stat care au trecut în coordonarea Ministerului Educației în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 100/2021 pot ocupa, în următorii 4 ani, funcția de educator-puericultor, cu condiția îndeplinirii cerințelor specifice din Metodologia de recunoaștere și atestare a competențelor profesionale pentru ocuparea funcției de educator-puericultor, elaborată de Ministerul Educației”. 

„Începând cu anul școlar 2021-2022, creșele de stat sunt arondate, la solicitarea primarilor, ca urmare a hotărârilor autorităților deliberative, prin decizie a inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, unităților de învățământ preșcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică”, potrivit Ordonanței de Urgență nr. 100 din 10 septembrie 2021.

Până în luna decembrie 2021, 148 de creșe dintr-un total de 395 de creșe au fost propuse pentru a fi preluate de către Ministerul Educației. Județele în care creșele au trecut toate în subordinea Ministerului Educației sunt următoarele: Arad, Bacău, Botoșani, Buzău, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița și Teleorman.

Citește și:
Proiect de Hotărâre de Guvern pentru creșele care țin de Ministerul Educației: structura anului școlar, exact ca la grădiniță. Doar creșele cu program prelungit vor funcționa pe tot parcursul anului
Doar puțin peste o treime din creșe vor trece în subordinea Ministerului Educației, restul rămân în subordinea primăriilor cu finanțare de la minister. În jumătate din județele din România nu există educatori în creșele preluate de minister
Legea care prevede că în creșe pot merge copii de la 0 luni la 3 ani, promulgată de președintele Iohannis / La „grupa mare” vor putea fi și câte 20 de copii. Acreditarea este primită cadou de toate creșele existente de stat, particulare și confesionale, fără să mai treacă pe la ARACIP, la intrarea legii în vigoare

Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Copii de 11 luni, ce nevoie au de educator? Si ingrijitoarele sunt scoase de pe post si trecute ca femei de serviciu dar tot ele schimba copii si ii ajuta sa mănânce… Slova e una si realitatea alta…

  2. Unde ai vazut profesor sa munceasca 40 de ore pe saptamâna Ce dirigentie au la copii de 1-2 ani,doua pe tura,una este normata cand copiii dorm si ele manânca ,beau cafea si fumeaza,stau 2-3 ore la socializare la cresa,4 luni pe an acasa si 3000 lei salariul lunar.Asta da fonctie,apoi toate isi fac reconversie si ajung profesoare de fizica,matematica,psiholog ,lb româna,……..etc.

  3. Și dup-aia pe ăștia 140 ii muta la profesori fără examen. Ca nu rămâne nimeni educator,evita doar un examen mai dificile pe care nu l-ar lua in vecii vecilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Consultarea pentru Strategia digitalizării educației din România, lansată de minister cu o lună înainte de alegerile în care ministrul candidează și la 8 luni de la declanșarea pandemiei

În pragul alegerilor parlamentare, Ministerul Educației a lansat procesul de consultare publică pentru elaborarea Strategiei privind Digitalizarea Educației din România 2021-2027. Potrivit calendarului, consultarea publică va avea loc în perioada…
Vezi articolul

Președintele Comisiei Naționale de Bacalaureat și Evaluare Națională, secretarul de stat Florian Lixandru, nu știe câți profesori dintre cei care fac subiectele pentru examenele naționale dau și meditații

Președintele Comisiei Naționale de Bacalaureat și Evaluare Națională, secretarul de stat Florian Lixandru, nu știe câți profesori dintre cei care fac subiectele pentru examenele naționale și dau meditații. Secretarul de…
Vezi articolul