Peste 100.000 de elevi din București revin la școală azi, pentru prima dată din 9 noiembrie 2020 / 7% din elevii din țară încă fac cursuri online

1.328 de vizualizări
Peste 100.000 de elevi din București revin la școală
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Pentru prima dată de la suspendarea generală a cursurilor din data de 9 noiembrie 2020, elevii din clasele V-VII și IX-XI revin fizic la cursuri de miercuri, 19 mai 2021, potrivit deciziei CMSUB. Este vorba despre 100.000 de elevi, potrivit declarației de la TVR a ministrului Educației.

„În online mai sunt acum 7% din numărul total de elevi în România. Cu alte cuvinte de mâine vor putea merge la școală 93% din numărul total de elevi din România, 2,7 milioane. 

Până acum mergeau la școală 2,6 milioane de elevi, acum se adaugă cei 100.000 de elevi din București din clasele a V-a, a VI-a, a VII-a și a IX-a, a X-a și a XI-a”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

„Elevilor care prezintă simptome specifice de orice fel li se recomandă să nu intre în comunitate. Elevii care au vulnerabilități medicale sau au alte motive întemeiate vor trebui să aibă asigurat procesul de învățare în online. (…) Teama exagerată este o vulnerabilitate. Cadrul legal acesta este: simptome specifice de orice fel sau vulnerabilități sau motive întemeiate. Sunt convins că în școli va exista înțelegere”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

De asemenea, ministrul a menționat, luni, că la nivelul întregii țări, aproximativ 47.000 de elevi cu vârste de peste 16 ani s-au vaccinat împotriva coronavirusului.

Pe 9 noiembrie 2020, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, școala a fost închisă integral până la vacanța de Crăciun. A urmat redeschiderea școlilor pe scenarii la 8 februarie 2021, iar elevii din clasele V-VII și cei din liceu, IX-XI, au rămas în online, în Capitală, atât în scenariul galben cât și în cel roșu.

Reamintim că ieri Consiliul Elevilor București și Federația Asociațiilor de Părinți au făcut un apel public către profesorii din Capitală în care le spuneau că nu trebuie să îi streseze, să le pună note pe cum arată caietele de curs sau pe prezența de la ore.

Apelul începea cu un mesaj de solidaritate al elevilor și părinților cu cadrele didactice, după care un apel la “reziliență, comunicare, unitate” pentru săptămânile care urmează. “Aceste ultime săptămâni nu pot compensa pentru toate lunile petrecute în online”, spuneau reprezentanții elevilor și ai părinților, care mai scriau că “vrem ca acest interval de timp să nu creeze stres și anxietate în rândul elevilor în urma ideii că aceștia urmează să fie evaluați mai drastic, în ideea de a contrabalansa anul petrecut în online”.

Elevii le spuneau profesorilor, sub formă de recapitulare, care sunt metodele de evaluare prevăzute în ROFUIP, și remarcau faptul că aceștia nu trebuie notați pentru “integralitatea caietelor de curs, a temelor sau a prezenței în cadrul orelor”.

Întoarcerea la cursuri în format fizic îi neliniștește pe unii dintre elevii care până acum spuneau că ar vrea să revină la școală pentru a-și revedea colegii și profesorii. Ce s-a schimbat brusc? Este frica de adaptare, de schimbare peste noapte și stresul care vine cu învățarea unei noi rutine, a explicat pentru Edupedu.ro psihologul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Mai mult, așa cum arată și rezultatele de la testele PISA, nivelul de fericire al copiilor români atunci când sunt la școală nu este foarte ridicat, motiv pentru care mulți dintre ei nu vor să se întoarcă.

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com


3 comments
  1. Exista si profesori cu „vulnerabilitati” – fara vaccin, fara prezenta fizica. Dar dinspre ei e o…. liniste. Ca sa nu ne faca de cap.
    Tot trageti de copii dar de profesori doar directorul trage, daca are chef, inspectorii oricum nu isi depasesc atributiile decat atunci cand situatia ajunge in presa.

    1. Cine trage de copii?
      Cred ca sunteți singurul din România care nu știe încă faptul ca elevii au numai drepturi, iar profesorii au numai îndatoriri.
      Iar părinții… au numai frustrări,de pe vremea când erau elevi.

  2. Observ ce mândru e domnul Sorin Câmpeanu. Nu putea să ne mai lase măcar până luni ca să avem și noi un weekend la dispoziție în care să ne lregătim pentru școala fizică. Nu, dânsul a venit cu ideea revoluționară de a deschide școlile în mijlocul săptămânii. Sunt sigur că în mintea domnului își zicea: “Hmmm, copiii ăștia sunt prea fericiți… Hai să-i obligam să meargă la școală de mâine că doar știm cât de mult le place lor școala”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GHID Atribuțiile pe care le au profesorii implicați în organizarea și desfășurarea practicii pedagogice. Cum se organizează practica pedagogică pentru elevii de liceu și care sunt pașii pe care îi au de parcurs liceenii

Atribuțiile pe care le au profesorii implicați în organizarea și desfășurarea practicii pedagogice sunt menționate într-un ghid specific, elaborat în cadrul proiectului sistemic necompetitiv Profesionalizarea carierei didactice – PROF. Ghidul…
Vezi articolul

Datele elevilor au fost accesibile caselor de pariuri, în Anglia. Ministerul Educației de la Londra, învinovățit pentru încălcări inacceptabile ale regulilor de protecție a datelor, chiar dacă informații personale nu au fost divulgate

Ministerul Educației de la Londra a fost declarat responsabil pentru o încălcare a legilor privind protecția datelor personale, în condițiile în care a permis caselor de pariuri acces la o…
Vezi articolul

Ana Bulai, sociologul care a realizat studiul World Vision despre calitatea “mesei sănătoase” din școli: Sunt comunități unde parizerul reprezintă apogeul gătitului și cartoful prăjit – maximul de gust. Dacă România nu investește în acești copii, nu are de ce să-și mai facă planuri de viitor

Ana Bulai, sociologul care a coordonat studiul „Sunt hrăniți #destul copiii României? Masa la școală și masa acasă” a spus că „sunt o mulțime de comunități în care distanța socială…
Vezi articolul