Peste 10 mii de cadre didactice au fost respinse la înscrierea în Corpul Profesorilor Evaluatori pentru Examenele și Concursurile Naționale, adică peste 35% din participanții la concursul de dosare

30.461 de vizualizări
Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com
La concursul de dosare pentru profesorii care vor să evalueze lucrările elevilor și cadrelor didactice la examenele de Evaluare Națională, Bacalaureat, definitivare în învățământ și titularizare, 10 mii de cadre didactice au fost respinse în prima etapă, iar 18 mii au fost admise. Rezultatele au fost publicate pe 15 octombrie de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație.

UPDATE, 27 octombrie: Centrul Național de Evaluare dă vina pe profesori pentru eșecul de la înscrierea în Corpul Evaluatorilor. De ce au fost eliminate 10 mii de cadre didactice

Au participat 28.226 de cadre didactice din toate ciclurile de învățământ: educatori, învățători și profesori. Numărul celor care nu au fost admise reprezintă 35,8% din numărul participanților la selecție. Rezultatele au fost:

  • 18.109 cadre didactice au fost admise
  • 10.117 cadre didactice au fost respinse

Cei mai mulți dintre cei respinși au în dreptul lor scrisă următoarea “motivare“: “lipsa/neconformitate cerere de înscriere conform modelului prevăzut la Anexa 1 a Metodologiei“.

Este vorba despre prima procedură de selecție.

Rezultatele din listă au fost anonimizate, prin anonimizare înțelegându-se faptul că cei care au candidat sunt identificați prin numărul de înregistrare primit în aplicația de înscriere (a nu se confunda cu numărul de înregistrare dat de inspectoratul școlar județean/ISMB pe cererea de înscriere), scrie CNPEE.

CNPEE va transmite fiecărui inspectorat școlar, listele cu rezultatele selecției dosarelor, cuprinzând următoarele date: numărul de înregistrare primit în aplicație, nume, prenume, e-mail, unitatea de învățământ, județ, grad didactic, disciplină, rezultatul selecției și motivul de respingere, după caz.

În situația în care un candidat s-a înregistrat în aplicație cu mai multe conturi (email-uri diferite), în listele cu rezultatele selecției dosarelor candidatul respectiv se va regăsi cu toate aceste conturi.

Fiecare inspectorat școlar județean/ISMB va comunica individual, fiecărui candidat, numărul de înregistrare primit în aplicație și rezultatul selecției.

“Atenție! Listele cu rezultatele selecției nu sunt publice”, precizează reprezentanții CNPEE.

Pentru a obține calitatea de membri ai CPEECN, s-au putut înscrie cadrele didactice care îndeplineau cumulativ următoarele condiții:

a) au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare, în ultimii trei ani școlari încheiați, în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal;

b) au gradul didactic I, II sau titlul științific de doctor în specialitate;

c) au experiență de organizare și participare la evaluări, în cadrul examenelor și concursurilor naționale/internaționale.

După ce Edupedu.ro a semnalat faptul că mamele care au stat în concediu de creștere a copilului și au revenit în ultimii 3 ani la școală nu sunt primite la înscrieri, inspectoratele au comunicat că acestora le sunt considerați vechime la clasă anii respectivi, de concediu de creștere, deci pot depune cerere.

Ulterior, în  etapa a II-a (1 – 15 octombrie), au fost verificate dosarele de înscriere. Urmează verificarea competențelor de evaluare și selecția cadrelor didactice care doresc să devină membri (16 octombrie – 1 decembrie).

Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN după parcurgerea și absolvirea programului de formare, acreditat de către Ministerul Educației și Cercetării și asigurat de către CNPEE, în parteneriat cu toate casele corpului didactic.  Programul de formare este prevăzut a se desfășura între 2 decembrie 2020 și 15 martie 2021.

Membrii CPEECN sunt cadre didactice care își desfășoară activitatea de predare-învățare-evaluare atât în mediul urban, cât și în cel rural, în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, respectiv liceal – filierele teoretică, vocațională și tehnologică.

Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


14 comments
  1. PANA la urma, cine ne corecteaza la definitivat? Cei care au luat definitivatul cu 6? Ne umiliti, ma! Pentru 30 de sutimi, sa mai dai o data examen?????????????????????????????????????????????????????????????//

  2. Buna ziua,
    De obicei citesc cu interes tot ce apare pe Edupedu ,deasemenea apreciez relevanta materialelor publicate aici, dar modul in care a fost redactat acest material cred ca deranjeaza. Sunt intre cei respinsi, desi dosarul a intrunit criteriile, dar, ca la noi, tehnica a batut filmul . Poate reusiti dumneavoastra sa obtineti o pozitie de la CPEECN , in care acestia sa explice imposibilitatea incarcarii documentelor, din cauza functionarii defectuoase a platformei , ca eu “pe persoana fizica “, nu am reusit , desi am trimis o solicitare in acest sens pe adresa de contact, in timp util, in care am precizat ca nu am putut finaliza inscrierea , motivul fiind blocarea platformei, doar de amorul pastrarii relevantei , au trecut niste saptamani de atunci, raspuns n-am vazut. Ce este si mai ciudatel , ca nici macar n-am finalizat inscrierea , dar apar la respinsi. Cred ca inainte de a vorbi de cele x mii de cadre care au fost respinse la concursul de dosare ar trebui sa aducem in atentia tuturor si functionarea defectuoasa a instrumentelor puse la dispozitie de CPEEN.*Succesuri in obtinerea unor raspunsuri , astept sa le citesc aici.

  3. Și eu am fost respinsa pt. ca a existat o cerere în procedura, pe care eu am completat și trimis ISJ- ului pt. înregistrare și nu am observat ca am mai venit o procedura cu aceeași cerere, dar cu diferența ca în coltul din dreapta scria “cabinet ministerial”. Având în vedere ca cererea trimisa s- a înregistrat la ISJ nici măcar nu mi- a trecut prin cap ca nu e corecta. Încărcarea pe platforma a fost o aventura, confirmare nu am primit. În schimb am primit mailul din partea ISJ ca am fost respinsa… Concluzia: iarăși ne legam de hârtii. Oare nu CV- ul și celelalte documente sunt mai importante și bineînțeles proba de evaluare?

  4. Eu am fost respinsa cu motivarea ca nu este buna adeverința care atesta ca am gradul 2…in timp ce o colega în aceeași situtie are dosarul admis.
    Probabil nu au fost verificate de aceeași persoana….

  5. Este adevărat că platforma a creat probleme. Eu din mai multe încercări am reușit să mă înscriu. Am reușit până la urmă, cu o adresă de mail pe care am primit confirmare și am atașat documentele cerute. Pe altă adresă pe care nu am primit confirmare am primit mesaj ieri că sunt respins, iar pe adresa de pe care am încărcat documentele am primit mesaj că sunt admis. De aceea apar foarte mulți respinși, sunt înscriși de mai multe ori sau au avut probleme cu platforma și nu au mai putut încarca documentele. Eu în decurs de câteva minute am sărit de la un nr de înregistrare 15000 la 19000. Probabil platforma era suprasolicitată și a creat probleme.

  6. In titlu este o informație greșită. Platformă a fost blocată si unii s-au înscris de pe mai multe conturi…. nu-s 10000 de respinși.

  7. Și eu mă număr printre cadrele ” respinse ” ! Revolta mea este cu atât mai mare și îndreptățită, cu cât vineri, luni și marți școlile au fost închise ( pe motiv de votare ) , s-a învățat online, unii directori au permis accesul cadrelor în școli pentru documente, alții – nu , inspectoratele au semnat cererile abia joi… Când apelul a fost național , puteau pune la dispoziție o platformă funcțională , o bandă de internet puternică, nu o porcărie…

  8. Cadrele didactice au fost respinse deoarece s-a blocat platforma , nu din alte motive. Concret, timp de cel puțin 48 de ore platforma nu a funcționat , nu puteau fi parcurși pașii decât pe jumătate , după completarea datelor personale și primirea codului , erai blocat. Nu mai puteau fi încărcate documentele printre care se număra și cererea la care face referire motivarea respingerii… O mizerie ! Ministerul care a inițiat acest lucru nu a fost în stare să pună la dispoziție o platformă funcțională ! Felicitări !

    1. Am fost admisă fără a fi “a cuiva”, dar aveti dreptate! Am colege care nu si.au putut încărca dosarele deoarece nu funcționa platforma – inclusiv directoarele scolii în care predau au avut această problema! A fost dezastru un dezastru platforma!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Grevă generală în școli. Inspecțiile pentru gradele didactice pot fi amânate, anunță liderul sindical Marius Nistor / „Sunt sute de noi aderări la acțiunea de protest”, potrivit acestuia

În timpul grevei generale, inspecțiile pentru gradele didactice pot fi amânate, după cum a declarat pentru Edupedu.ro Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”: „Nicio problemă, se pot…
Vezi articolul

Ca să fii profesor trebuie să știi să pui întrebări și să faci copilul să-și pună întrebări, spune Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Sintagma eu sunt profesor de matematică, vin și spun teorema lui Pitagora și mă aștept ca elevul să spună teorema lui Pitagora, așa ca mine, aceasta nu mai este învățare. Se simte lipsa didacticii

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre ce înseamnă profesia de cadru didactic: „Ca să fii profesor, în opinia mea, trebuie să știi să…
Vezi articolul

BREAKING Atac al Guvernului Ciucă în plină grevă generală a angajaților din Educație: a aprobat prin ordonanță de urgență o modificare la legea dialogului social pentru ca profesorilor care intră în grevă să le fie afectată vechimea / Surse: Ar putea să fie pusă în pericol participarea la Definitivat

O ordonanță de urgență a fost publicată în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare joi, 25 mai, prin care profesorilor participanți la grevă le poate fi afectată vechimea la…
Vezi articolul

Apel către învățători și profesori făcut de ministrul Educației, pentru septembrie: Să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și să adapteze predarea la copii / Problema constă în resurse și în a nu privi clasele ca pe un grup și a le preda tuturor la fel, ci în a personaliza de fapt intervenția – VIDEO

Ministrul Educației, Ligia Deca, face apel la profesori și învățători ca în anul școlar care va începe în septembrie să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a…
Vezi articolul