Peste 1.400 de școli au depus cereri care au fost validate, pentru finanțare prin Programul pentru Reducerea Abandonului Școlar, anunță ministrul Educației

5.342 de vizualizări
Foto: Școala Gimnazială Pesceana

Ministrul educației anunță că au fost validate 1.474 cereri de finanțare în cadrul primei runde de finanțare încheiată luni, 14 martie 2022, în programul pentru reducerea abandonului școlar. “În prezent, este în derulare procedura de verificare a conformității administrative, iar proiectele care îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate vor intra în faza de evaluare calitativă. Lista finală a unităților de învățământ beneficiare de granturi va fi aprobată prin ordin al ministrului educației, cel târziu în data de 30 martie 2022”, spune Cîmpeanu.

Într-un comunicat de presă semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, acesta spune că “programul urmărește creșterea participării la educație a elevilor din unitățile de învățământ identificate ca având cel mai ridicat risc de abandon școlar. Cel puțin 2.500 de unități de învățământ vor fi sprijinite cu până la 200.000 de euro/școală în vederea reducerii acestui risc”.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

“Ministerul Educației derulează Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR. Programul urmărește creșterea participării la educație a elevilor din unitățile de învățământ identificate ca având cel mai ridicat risc de abandon școlar. Cel puțin 2.500 de unități de învățământ vor fi sprijinite cu până la 200.000 de euro/școală în vederea reducerii acestui risc.

În cadrul primei runde de finanțare, încheiată luni, 14 martie 2022, au fost depuse și validate 1.474 cereri de finanțare.

În prezent, este în derulare procedura de verificare a conformității administrative, iar proiectele care îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate vor intra în faza de evaluare calitativă. Lista finală a unităților de învățământ beneficiare de granturi va fi aprobată prin ordin al ministrului educației, cel târziu în data de 30 martie 2022.

Mulțumim tuturor directorilor de unități de învățământ care au înțeles nevoia și responsabilitatea participării la acest program care reprezintă cel mai complex efort de combatere a părăsirii timpurii a școlii din istoria recentă a României, program subsumat proiectului „România Educată” și eforturilor generale ale Ministerului Educației de a spori echitatea și egalitatea de șanse la nivelul sistemului de învățământ.

Sorin Mihai CÎMPEANU,
Ministrul Educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Adrian Cioroianu, șeful Bibliotecii Naționale, a fost făcut suspect de Parchetul Tribunalului București după ce a divulgat faptul că jurnalista Emilia Șercan a cerut să studieze teza de doctoratul a lui Mircea Geoană, adjunctul NATO – surse

Adrian Cioroianu, șeful Bibliotecii Naționale, a fost făcut suspect de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul București după ce a divulgat, într-un mesaj pe Facebook, faptul că jurnalista Emilia Șercan…
Vezi articolul

Val de comentarii de laudă pe pagina ministrei Ligia Deca, după ce România s-a clasat penultima din UE la PISA 2022 / Internauții se întreabă dacă mesajele sunt generate de roboți sau de postaci

Zeci de comentarii de apreciere față de legile educației Deca-Iohannis și de laudă față de rezultatele elevilor români la testarea internațională PISA 2022 apar pe Facebook la postarea ministrei Educației,…
Vezi articolul

Comisia de Etică a ASE a „îngropat” cazul Mircea Geoană deși traducătorii autorizați au confirmat pasajele plagiate, scrie Pressone.ro / Argumentul – legea din 2005 „nu specifica în mod precis cum trebuie făcută citarea surselor”

Comisia de Etică a Academiei de Studii Economice a „îngropat” cazul de plagiat al secretarului adjunct al NATO, Mircea Geoană, prin argumentul că „sursa este menționată la bibliografia finală” pentru…
Vezi articolul