Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

58.700 de vizualizări
Foto: © Miszaqq | Dreamstime.com
Pe 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Aplicația vizează „o mai bună colectare” a datelor necesare pentru realizarea rapoartelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, conform sursei citate.

„Pentru o mai bună colectare a datelor necesare pentru întocmirea rapoartelor de la clasa pregătitoare și a rezultatelor evaluărilor naționale de la clasa a Il-a, a IV-a şi a VI-a, Centrul National de Politici și Evaluare în Educație a dezvoltat o nouă aplicație care va fi testată la nivel național pe data de 15 noiembrie 2023, între orele 09.00- 12.00”, se arată în informare.

Potrivit documentului, „întrucât această activitate presupune exclusiv testarea aplicației, vor fi introduse câteva rezultate fictive pentru fiecare formațiune de studiu, conform tutorialului.”

Informaticianul din fiecare inspectorat școlar va centraliza toate informațiile colectate de la școli și le va transmite Ministerului Educației până la data de 20 noiembrie, ora 16:00. 

Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). În anul școlar 2022-2023, acestea s-au desfășurat în luna mai. Pentru anul școlar 2023-2024, calendarul acestor evaluări nu a fost încă aprobat.

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Despre Evaluarea Națională la clasa a VI-a

În anul școlar 2022-2023, Evaluarea națională pentru elevii de clasa a VI-a nu s-a mai organizat în anul școlar, potrivit ordonanței de urgență nr. 56 din 11 iunie 2023.

Articolul 1– „Prin derogare de la prevederile art. 74 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2022-2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează”, prevede ordonanța.

Inițial, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ. Pe 30 mai, Ministerul Educației anunța că probele vor avea loc în zilele de 12 și 13 iunie, fiind publicat și un ordin în Monitorul Oficial.

Foto: © Miszaqq | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Până nu se vor da note pe fiecare item si medie pe toată lucrarea, cu trecere in catalog va rămâne MUNCA IN ZADAR.

    Oricum cei din Minister ,,suferă” si de cecitate si de hipoacuzie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Drama tăcută a elevilor navetiști abandonați de Ministerul Educației. Mărturia unei profesoare: Dacă ești licean din sat… ghinion, toată lumea tace și privește în altă parte, la festivități, medalii, târguri de Crăciun / Transportator din Sucevița: Am dus și adus elevii gratis 3 luni de zile, nu am primit nici un leu de la Minister. De la 1 ianuarie nu mai ducem gratis elevii

„Sunt 10 zile de când nu există mijloc de transport în comun pentru elevii din unele zone rurale și nici o informație despre când sau dacă se va remedia această…
Vezi articolul

Șeful Inspectoratului școlar Mureș, Sabin Pășcan, acuzat că a cerut unor cântăreți de muzică populară să susțină un concert gratuit, ca să aprobe în schimb transferul copilului lor la altă școală / Pășcan este urmărit penal pentru șpagă în alt caz

Șeful ISJ Mureș, Sabin Pășcan, urmărit penal pentru șpagă, și acuzat că ar fi pretins 3.000 de euro pentru ca un elev să promoveze examenul de BAC 2023, ar mai…
Vezi articolul

„Nu există motive de panică”. „Școlile rămân deschise”, declară ministrul sănătății Alexandru Rafila, după recordul de cazuri Covid-19 raportate (peste 34.200): Este extrem de importantă activitatea cadrelor didactice și nedidactice, dimineața, la triajul epidemiologic

Ministrul Sănătății a ținut o conferință de presă, în ziua cu cel mai mare număr de cazuri noi Covid-19 în România. El a subliniat că nu există în momentul de…
Vezi articolul

Colega profesoarei înjunghiate: De 4 zile aștept o reacţie. De la orice factor de decizie din România zilelor noastre. De la ministrul Educaţiei mai ales. Sau noi nu mai contăm?

Colega profesoarei de matematică înjunghiată lângă cancelaria Colegiului Național Spiru Haret din Ploiești reclamă lipsa de reacție a responsabililor din învățământ, a autorităților, locale și centrale, dar și a sindicatelor.…
Vezi articolul

Eliminarea obligativității tezelor și a unui anumit număr de note, precum și stabilirea numărului de medii pentru anul școlar viitor vor fi aprobate până pe 30 mai, anunță ministrul Educației, care prelungește altfel cu o lună termenul anunțat inițial

Ministrul Educației a declarat astăzi că modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar (ROFUIP) va fi definitivată până la data de 30 mai, transmite Agerpres. Astfel, urmează să fie…
Vezi articolul