Patru universități românești – incluse în proiectele-pilot europene pentru diploma comună, respectiv pentru statutul juridic al alianțelor universităților

1.008 vizualizări
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Patru universități din România au fost selectate să participe la un proiect european Erasmus+ care prevede testarea unor noi forme de cooperare transnațională între instituțiile de învățământ superior, potrivit unui anunț al Ministerului Educației. Trei universități au fost alese să participe la proiectul-pilot ce va testa diploma comună europeană, iar două dintre acestea plus încă una vor participa la programul dedicat statutului juridic al alianțelor universităților.

Cele patru universități românești incluse în proiect sunt Universitatea din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Politehnica din București și Universitatea de Vest din Timișoara.

Cum se “împart” acestea, potrivit Ministerului Educației:

  • Din România, la proiectul-pilot care va testa și va dezvolta tot ceea ce presupune obținerea unei diplome comune oferite de instituții europene partenere („joint European degree label”) vor participa Universitatea din București, Universitatea Politehnica București și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Această etichetă de diplomă europeană va reflecta toate competențele și rezultatele studenților care au urmat programe comune în mai multe țări, beneficiind de abordări pedagogice transdisciplinare.
  • În paralel, pentru programul dedicat statutului juridic al alianțelor universităților („European legal status for alliances of higher education institutions”), au fost selectate pentru participare Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Rezultatele apelului Erasmus+ pentru cele două instrumente dedicate universităților au fost anunțate de Comisia Europeană pe 31 ianuarie. Este vorba despre lansarea a zece proiecte-pilot, fiecare putând primi, timp de un an, un buget de până la 200.000 de euro prin Erasmus+, precizează Ministerul.

Instituția menționează că, în cadrul activității dedicate Erasmus+, universitățile selectate vor coopera cu autoritățile relevante la nivel național sau regional și, ulterior, vor elabora propuneri conform direcției programelor la care au lucrat. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu: Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi

Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi, prezintă…
Vezi articolul

Părinții elevilor până în 12 ani ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență, ori cei care sunt în grupe de risc și solicită școală online, nu primesc concediu plătit de la serviciu, pe baza ordonanței 147, ca să-și supravegheze copiii

Părinții elevilor ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență…
Vezi articolul

OFICIAL La începutul anului școlar educatorii de la grupa mare trebuie să le spună părinților de ce este util raportul descriptiv de evaluare, pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Ce competențe trebuie să aibă copiii când termină grădinița – Model de raport

Educatorii trebuie să le spună părinților la începutul anului școlar de ce este util raportul descriptiv de evaluare, potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial, marți, 10 septembrie [editare ulterioară]. Amintim,…
Vezi articolul

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu răspunde la investigația referitoare la un profesor acuzat de abuzuri invocând „anonimizarea” datelor reclamanților,  procedură legală dar limitată, diferită de sesizările anonime, promise de guvern dar încă nepermise de lege

Cazul unui profesor al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) acuzat de zeci de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane de abuz de putere și comportament umilitor, caz prezentat de…
Vezi articolul