Trei medalii de argint, una de aur și una de bronz pentru elevii români, la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică – IOAA 2023 / Un elev din lot este de la școală de stat

4.795 de vizualizări
Foto: Facebook.com – Ministerul Educației
Performanță a elevilor români la încă o olimpiadă internațională desfășurată vara aceasta. Lotul de olimpici la astronomie revine în țară cu cinci medalii de la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică (IOAA) 2023, desfășurată în Polonia, după cum anunță Ministerul Educației într-o postare pe Facebook sâmbătă după-amiază, 19 august. Un singur elev din lot este de la un liceu public.

Olimpiada s-a ținut în perioada 10-20 august 2023 în Chorzow, Polonia, cu participarea a 53 de țări, potrivit sursei citate.

Iată rezultatele:

  • Medalie de aur și cel mai mare punctaj din competiție la proba teoretică – Dragomir Andrei, Liceul Internațional de Informatică București (ICHB)
  • Medalii de argint:
    • Teofil Voicu, Colegiul Național Emil Racoviță, Cluj-Napoca
    • Mendel Mendelsohn, Liceul Internațional de Informatică București
    • Bogdan Ciocarlan, Liceul Internațional de Informatică București
  • Medalie de bronz – Necula George – Vladimir, Liceul Internațional de Informatică București

Profesorii coordonatori au fost lector doctor Cristian Pîrghie de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava și profesor dr. Petru Craciun din partea Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Suceava.

Vineri, 18 august, Ministerul Educației a anunțat alte premii la o competiție internațională: locul I pentru România la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale 2023, cu patru medalii și un premiu absolut.

Anul trecut, două loturi de elevi din partea României obțineau două medalii de aur, una de argint și cinci de bronz, alături de două mențiuni la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2022 organizată în Georgia.

Citește și:
Locul I pentru România la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale 2023, cu patru medalii și un premiu absolut, anunță Ministerul Educației
Locul I pe țări și patru medalii – rezultatele elevilor olimpici români la Olimpiada Internațională de Geografie / Au concurat aproape 180 de participanți din 46 de state
Elevii români, premiați la Olimpiada Internațională de Lingvistică: 6 medalii de aur, argint și bronz și 2 mențiuni, în competiție cu alte 50 de echipe
Medalii de aur și de bronz pentru elevele românce la Olimpiada Europeană de Informatică dedicată fetelor 2023. Au participat echipe din peste 50 de țări
8 medalii de aur, argint și bronz pentru elevii români la Olimpiada de Lingvistică Asia-Pacific 2023 / Competiția califică lotul României la etapa internațională care începe pe 24 iulie în Bulgaria
Locul 3 în lume pentru România la Olimpiada Internațională de Fizică 2023, după China, Coreea de Sud și Statele Unite / Un singur elev din lot învață la liceu de stat
BREAKING Rezultat istoric: Locul 4 în lume pentru România la Olimpiada Internațională de Matematică, un record din 1999 încoace, cu cinci medalii de aur și una de argint / Cine sunt elevii și ce au avut de rezolvat
Două medalii de argint și un premiu special – rezultatele elevilor români la Olimpiada Internațională de Biologie 2023 din Emiratele Arabe Unite
Locul I pentru România la Olimpiada Europeană de Geografie din Serbia. Toți elevii olimpici sunt de la licee de stat și jumătate au obținut medalii de aur
Șase medalii pentru lotul de elevi olimpici români, la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori 2023 din Albania / Marius Perianu, profesor coordonator: O performanță excepțională pentru cele mai grele subiecte din ultimii 4-5 ani
Patru medalii și premii pentru cele mai bune punctaje, obținute de olimpicii români la Balcaniada de Fizică 2023 din Albania
BREAKING Olimpicii români la fizică au cel mai bun rezultat pe țări la Olimpiada Europeană de Fizică 2023. Coordonatoarea lotului: Primii trei elevi sunt români și avem premii pentru cea mai bună lucrare teoretică, cea mai bună lucrare experimentală și cel mai mare rezultat per total din concurs. Nicio altă țară nu are aceste performanțe
Pregătirea olimpicilor internaționali rămâne subfinanțată, atrag atenția mai mulți profesori. Ministerul Educației acordă câte 100 de lei per participant, din bugetul propriu, pentru taberele celor mai performanți elevi, fără o reglementare exactă pentru aceste fonduri
Elevii români, medaliați la Olimpiada Internațională de Informatică pe Echipe 2023, organizată în Egipt – FOTO
Lotul de olimpici al României, 4 medalii și 4 mențiuni de onoare la Olimpiada de Fizică a Asiei / Un singur elev din cei opt participanți este de la un liceu de stat
Locul I pentru România la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru seniori 2023: două medalii de aur, trei de argint și una de bronz
România, pe locul 6 în lume cu trei medalii de argint și una de aur, la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2023 / Profesorul coordonator Mihai Bălună: Rezultatul este important pentru că el continuă tradiția foarte bună din ultimii ani

7 comments
  1. Da, asa este. Dacă în scoala unde invata exista profesori care sa organizeze astfel de cercuri scolare – bănuiesc ca asa sunt organizate. Dacă nu, de unde oportunități?

    1. În școala mea aveam o dată cursuri după-amiază. Iarna se înnopta cu mult înainte de sfârșitul cursurilor. Mă apucase nebunia să mă gândesc că aș putea cumpăra un telescop, poate nu cel mai scump dar nici cel mai ieftin, ca să facem observații astronomice. (Costa la vremea aceea cam cât salariul meu pe două luni, așa că nu m-am grăbit).

      Stând de vorbă cu elevii mei care așteptau microbuzul școlar ca să plece spre casă, privind cerul împreună, am descoperit că habar n-au care sunt constelațiile majore, nu fac diferența între stele, planete și sateliți, nu sunt interesați să se uite din când în când la cer și să observe dacă e vreo diferență între vară și iarnă, etc. Nici măcar Carul Mare nu-l găseau.

      Și după aceea am aflat că nici la geografie nu se insistă prea mult pe detalii despre planeta noastră (ca planetă, nu ca forme de relief-economie zonală-resurse-așezări umane etc), iar despre celelalte află câte ceva doar dacă fac vreun opțional care să includă astfel de informații.

      La Școala Altfel am propus niște activități legate de astronomie… N-am avut prea mulți participanți. Era muuult mai interesant să bată mingea pe teren.

      Uneori profesorii încearcă, dar când n-au cu cine, nu se mai complică. E o muncă suplimentară pe care o faci cu drag dacă folosește elevului și e interesat de ea, dar devine corvoadă dacă doar tu ești entuziasmat de subiect.

  2. Bravo tuturor! Dar îmi spune și mie cineva în ce clasa se studiază Astronomia sau Astrofizica? Copiii mei n au studiat o! E in planul de învățământ? La ce profil? Aaaaa….un fel de robotica….doar pt cei aleși! Vedeti, din start apare discriminarea. Doar unii copii, de la anumite scoli de elita sau private au astfel de oportunități…

      1. Nu face nimeni ore de pregătire specială de astrofizică și astronomie pentru un singur elev din școală care e foarte interesat. Lucrurile interesante (astronomia, robotica, până și karting-ul) au devenit hobby-uri pentru cei care-și permit luxul.

  3. Da, da, am mai auzit povestea cu doar un elev de la stat. Elevii de la ICHB au spus cinstit că ei se pregătesc doar la disciplinele pentru olimpiadele la care participă, deci ce comparăm aici?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere Edupedu.ro – World Vision România

Educația digitală din perspectiva antreprenorilor digitali: Mihaela Nabăr – World Vision România, Angela Galeța – Fundația Vodafone România, Maria Metz – NTT DATA Romania, Ionuț Stanimir – BCR, Marilena Ionașcu – Microsoft Romania, Raluca Negulescu-Balaci – UiPath Foundation

Educația digitală din școala românească a fost susținută în ultimul an prin intervenții făcute punctual de tineri antreprenori, companii și ONG-uri. Care sunt măsurile urgente de implementat la nivel național,…
Vezi articolul