Patru din cinci copii din mediul rural nu au activități sportive în afara orelor de educație fizică, potrivit participanților la un sondaj World Vision / Motive: Lipsa infrastructurii, a resurselor financiare, a preocupării pentru sport

168 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Sportul „este o iluzie” pentru copiii din mediul rural, potrivit organizației World Vision România, care prezintă, joi, rezultatele unui sondaj în rândul părinților și profesorilor de educație fizică și sport de la sate. Potrivit acestuia, 81% dintre copiii reprezentați de participanții la sondaj nu participă la activități sportive în afara orelor de educație fizică și sport.

Organizația nu precizează date privind reprezentativitatea studiului.

Potrivit datelor colectate, la nivelul participanților la sondaj și copiilor reprezentați de aceștia:

  • 2 din 5 părinți respondenți (41%) declară că nu pot susține financiar copiii în activități sportive organizate/profesioniste;
  • Mai bine de un sfert dintre părinți (28%) nu știu unde și cum să-și îndrume copiii atunci când vine vorba de alegerea unui sport organizat/profesionist;
  • Peste jumătte dintre profesorii participanți la sondaj (56%) mentionează lipsa unui spațiu de antrenament dedicat ca principal element de infrastructură important, dar inexistent;
  • 6 din 10 profesori declară că în școlile în care predau există copii care au înclinații sportive.

Potrivit organizației, „provocarea financiară reflectă dificultățile întâmpinate de familiile din mediul rural în acoperirea costurilor asociate cu practicarea unui sport de performanță”. Iar „„pe lângă problemele de natură financiară și de infrastructură, există și o nevoie de educare, pentru a putea lua decizii informate privind oportunitățile sportive în care copiii ar putea fi implicați”.

World Vision spune, în comunicatul emis joi, că „este imperativ să se investească în dezvoltarea infrastructurii sportive și în tranformarea sportului în prioritate de investiție”. Totodată, potrivit organizației, este nevoie de campanii de informare și educare a comunităților rurale cu privire la importanța activităților sportive, dar și de formarea unor resurse umane specializate pentru acestea.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ultima zi în care școlile-pilot din proiectul de testare a metodologiei de monitorizare a segregării școlare mai pot completa chestionarul prin care să spună ce a mers și ce nu în această privință

Luni, 9 octombrie, este ultima zi în care școlile incluse pentru testarea pe teren a metodologiei de monitorizare a segregării școlare pot completa chestionarul, potrivit unei adrese a Ministerului Educației.…
Vezi articolul