“Parlamentul României cenzurează informațiile științifice în spațiul educațional” – Asociația Accept, despre interzicerea informațiile despre identitate de gen în școli

241 de vizualizări
Foto: Pexels.com

Asociația Accept, care apără drepturile persoanelor LGBT, a condamnat votul de ieri al Senatului, în calitate de cameră decizională, de a interzice informațiile despre identitate de gen în mediul educațional și profesional. Organizația îi cere președintelui Iohannis să refuze promulgarea acestei legi. Asociația afirmă că este vorba despre un act de cenzură care “scoate în afara legii toate cadrele didactice, consilierii școlari, cadrele universitare (…) care discută despre identitate de gen și persoane transgender”.

Comunicatul Accept:

 

“Parlamentul României cenzurează informațiile științifice în spațiul educațional

Astăzi Senatul României a adoptat o modificare la Legea Educației Naționale care interzice informaţiile publice despre identitate de gen în spațiul educaţional școlar, universitar și profesional. Această modificare, propusă de PMP, susținută de 81 de senatori ai PSD și ALDE, scoate în afara legii toate cadrele didactice, consilierii școlari, cadrele universitare, medicii, asistenții sociali, organizațiile neguvernamentale, formatorii profesionali din cadrul instituțiilor de stat care discută despre identitate de gen și persoane transgender. Asociația ACCEPT solicită Președintelui României să refuze promulgarea acestei legi și să o retrimită la dezbatere în Parlament. Președintele trebuie să apere integritatea spațiului educațional, libertatea de gândire și exprimare academică, care asigură elevilor, studenților și profesioniștilor acces la informații corecte bazate pe știință, nu prejudecată și bigotism religios.

Asociația ACCEPT condamnă ferm această modificare legislativă, care ignoră o realitate de fapt – estimăm că în România trăiesc în jur de 120 000 de persoane transgender. De asemenea, modificarea adoptată contravine obligațiilor internaționale ale României asumate prin ratificarea Convenției de la Istanbul, și jurisprudenței CEDO sau CJUE care recunosc consecvent existența persoanelor transgender și consensului științific în domeniu. Organizația Mondială a Sănătății specifică faptul că identitatea de gen este o simplă trăsătură a ființei umane, nu o patologie, și că situațiile în care sexul atribuit la naștere nu este același cu identitatea de gen și expresia de gen a persoanei constituie o situație banală de sănătate sexuală și reproductivă.

„Parlamentarii României, care au votat această lege, au votat împotriva unui segment al populației României pe care ar trebui să îl reprezinte și protejeze. Sunt, astfel, direct responsabili pentru toate persoanele transgender discriminate, umilite, abuzate, respinse din mediul educațional, a căror existență este pusă la grea încercare în fiecare zi în România,” a declarat Patrick Brăila, Co-Președinte al ACCEPT.

Absența educației referitoare la identitate de gen în spațiul educațional are consecințe extrem de grave pentru persoanele transgender și pentru toate profesiile din România. Persoanele transgender au nevoie de servicii medicale specifice, care să asigure tranziția medicală, prin activitatea profesională a unor chirurgi, endocrinologi, ginecologi sau medici de familie, specialiști care trebuie să beneficieze de informație în acest sens. Mai mult, persoanele transgender interacționează zilnic cu reprezentanții autorităților statului, care trebuie instruiți astfel încât să asigure un acces nediscriminatoriu la servicii publice.

Legea adoptată astăzi de parlament reprezintă o gravă ingerință a autorităților asupra libertății academice, a libertăţii de exprimare şi de informare, asupra drepturilor omului și asupra drepturilor copiilor la o educație echilibrată, bazată pe știință și nu pe ideologiile ultraconservatoare promovate în Parlamentul României. Legea nu contribuie la educația copiilor, nici la asigurarea acesteia în contextul pandemiei care pune în pericol derularea proceselor educaționale, a examenelor naționale, bacalaureatului sau admiterii. Din contră, această lege vizează intimidarea cadrelor didactice din sistemul preuniversitar, universitar și care furnizează formare continuă respectând principiul nediscriminării persoanelor transgender și adevărul științific.”

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Subiecte și bareme Matematică – Bacalaureat 2024, sesiunea de toamnă. Descarcă cerințele primite de candidați la Mate-Info, Științe ale naturii, Tehnologic și Pedagogic și rezolvările

Subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă la Matematică, probă obligatorie în funcție de profil, au fost publicate la ora 15:00 de Ministerul Educației. Candidații la sesiunea de toamnă…
Vezi articolul

Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară

Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost adoptată de Guvern miercuri. Documentul prevede că elevii de clasele primare, gimnaziu și liceu vor învăța la discipline…
Vezi articolul

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul