Parlamentul European vrea noi reguli pentru a combate dependenţa digitală: Europarlamentarii sunt îngrijoraţi de impactul prelungit asupra sănătăţii minorilor şi vor mai multe cercetări cu privire la riscurile legate de serviciile online

177 de vizualizări
examen
Foto: Freepik.com
Într-un raport adoptat marţi cu 545 de voturi ”pentru”, 12 ”împotrivă” şi 61 de abţineri, eurodeputaţii „avertizează asupra naturii care creează dependenţă a jocurilor online, a reţelelor sociale, a serviciilor de streaming şi a pieţelor online, care exploatează vulnerabilităţile utilizatorilor pentru a le capta atenţia şi a le monetiza datele”, scrie G4Media, care citează Agerpes.

Europarlamentarii doresc „să crească protecţia consumatorilor prin alternative mai sigure, chiar dacă acestea nu sunt la fel de profitabile pentru platformele de socializare”, potrivit unui comunicat de presă.

„Raportul lor solicită o evaluare şi interzicerea instrumentelor tehnice dăunătoare care dau dependenţă şi care nu sunt acoperite de directiva privind practicile comerciale neloiale, cum ar fi derularea infinită, redarea automată implicită, notificările constante de confirmare”, se menţionează în comunicat.

Parlamentul îndeamnă Comisia „să abordeze lacunele juridice existente şi să introducă o nouă legislaţie împotriva designului care creează dependenţă”. Pentru a atenua capacitatea platformelor de a crea dependenţă şi pentru a le oferi consumatorilor un control mai mare, Comisia Europeană este îndemnată să prezinte un „drept digital de a nu fi deranjat”.

Dacă nu se întâmplă acest lucru, spun eurodeputaţii, atunci PE ar trebui să-şi folosească dreptul de iniţiativă legislativă.

Utilizarea problematică a smartphone-ului sau a internetului a fost legată de o satisfacţie mai scăzută a vieţii şi de simptome privind probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia, stima de sine scăzută, anxietatea, lipsa somnului şi comportamentul obsesiv-compulsiv, copiii şi tinerii fiind cei mai vulnerabili. Tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani petrec în medie peste şapte ore pe zi pe internet, unul din patru afişând o utilizare problematică a smartphone-ului, asemănătoare dependenţei.

Citește articolul integral pe G4media.ro

2 comments
  1. și noi băgăm tablete de la grupa mică și digitizam de la clasa 0 că sa fie lecțiile ușoare și atractive !?! cartea se face cu osteneala !! nu cu păcănele
    tot Intr o fericire și o petrecere , pe urma meditații pt cei cu bani și drumul in Europa pe la universități ceilalți la sparanghel

    7 ore pe zi !?! ăștia lucrează normă întreagă la facebook

  2. și noi băgăm tablete de la grupa mică și digitizam de la clasa 0 că sa fie lecțiile ușoare și atractive !?! cartea se face cu osteneala !! nu cu păcănele
    tot Intr o fericire și o petrecere , pe urma meditații pt cei cu bani și drumul in Europa pe la universități ceilalți la sparanghe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Caz particular“ la Universitatea din Craiova. Rectorul Cezar Spînu nu ar fi avut bază legală să candideze pentru un nou mandat în alegerile din 14 decembrie, pe care le-a câștigat, acuză unul dintre ceilalți candidați

Posibilitatea rectorului de până acum al Universității din Craiova (UCV), Cezar Spînu, de a candida pentru un nou mandat – pe care acesta l-a și câștigat în alegeri desfășurate săptămâna…
Vezi articolul

În martie 2023 va avea loc pretestarea TALIS pentru profesorii români de gimnaziu / Ce presupune “Studiul internațional privind procesul de predare-învățare”, organizat de OCDE în peste 50 de țări

Pretestarea online a profesorilor români care participă la TALIS 2024 – Studiul internațional privind procesul de predare-învățare, “centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în…
Vezi articolul

Raluca Turcan: Cei mai vulnerabili sunt copiii din familii monoparentale sau din familii cu foarte mulți copii. Acei copii intră în sistemul de educație. Întrebarea este: resursele pe care noi le vedem pentru copii, pentru sistemul de educație în general, ajung și la toți acei copii? Răspunsul meu ca ministru al Muncii este că nu

„Finanțarea educației nu poate fi privită separat de calitate și echitate în educație. (…) În sistemul de educație intră copii care au șanse diferite și acces diferit la sistemul de…
Vezi articolul