Parlamentul European cere statelor membre mai mulți bani pentru educație și să aplice rapid Planul European pentru Educația Digitală – raport

337 de vizualizări
Noi condiții de angajare în UE
Foto: © Dreamstime.com
Parlamentul European a aprobat, cu largă majoritate, un raport prin care cere statelor membre să implementeze rapid Planul European de Acțiune pentru Educația Digitală și să aloce fonduri suplimentare pentru educație. Potrivit unui comunicat al europarlamentarului Victor Negrescu, autorul acestui document, într-o versiune de lucru a raportului a fost pentru prima dată menționată oficial nevoia de a aloca minim 10% pentru educație din Planurile Naționale de Redresare și Reziliență, recomandare inclusă, la inițiativa eurodeputatului Victor Negrescu, în poziția oficială a Parlamentului European.

Raportul a fost aprobat de legislativul comunitar cu 639 de voturi pentru. În Comisia pentru Educație și Cultură, nu a existat niciun vot împotrivă, precizează comunicatul.

Potrivit acestuia, raportul menționează că lipsa accesului la educație în timpul pandemiei a condus la creșterea riscului de abandon școlar, menționând exemplul României când, afirmă autorul român al documentului, “aproape 1 milion de copii nu au mai avut acces la educație”.

Documentul oferă o perspectivă integrată privind digitalizarea educației și soluții concrete ce pot fi aplicate la nivel european.

Propuneri din raport, menționate de Victor Negrescu:

  • “Solicităm mai multe sinergii între programe și politici la nivel european, cu o mai bună coordonare și implicarea directă a Parlamentului European în hub-urile de educație digitală;
  • Solicităm finalizarea platformei europene destinate schimburilor de experiențe și practici și dezvoltarea unei Universități Digitale Europene;
  • Susținem dezvoltarea infrastructurii tehnice a instituțiilor educaționale, formale și non-formale; de aceea, vorbim despre Internet ca un bun universal și lansăm inițiativa europeană pentru educație legată de robotică și inteligență artificială; 
  • Sprijinim ideea unui certificat european pentru competențe digitale și cerem statelor membre să investească mai mult în formarea profesorilor;
  • Vorbim despre riscurile asociate internetului și utilizării continue a mijloacelor tehnice, subliniind în același timp importanța competențelor de bază, digitale și de media“.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

USR Tineret, despre propunerea pentru exmatriculare a 45 de studenți de la Drept: Execuțiile publice sunt o rămășiță medievală demnă de regimurile absolute sau teocratice / Nu putem sta muți atunci când în România se formează generații de magistrați în spiritul cruzimii și răzbunării

Reacție surprinzătoare din partea USR Tineret astăzi, în legătură cu cei 45 de studenți de la Facultatea de Drept a Universității din București propuși oficial pentru exmatriculare. Într-o postare publicată…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2024. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele de Astronomie, Științe socio-umane și concursuri de biologie, publicate de Ministerul Educației / Instituția anunță că unele regulamente de anul trecut rămân valabile

Mai multe regulamente specifice de organizare pentru olimpliadele naționale de astronomie-astrofizică (ONAA), creativitate științifică (ONCS), științe socio-umane (ONSSU) 2024 și pentru câteva concursuri de biologie au fost publicate de Ministerul…
Vezi articolul

VIDEO Iohannis: Am propus o nouă structură a liceului / Noul Bacalaureat, bazat pe competențe, rămâne obligatoriu pentru studiile universitare / Colegiile terțiare non-universitare, care vor putea funcționa în universități, vor forma tehnicieni

Structura sistemului de învățământ rămâne predominant aceeași, păstrăm clasa pregătitoare și gimnaziul, iar schimbări apar la tranzițiile dintre etapele educaționale, a declarat președintele Klaus Iohannis la finalul celei de-a treia…
Vezi articolul

Remus Pricopie – SNSPA, un nou atac la Sorin Câmpeanu: “Este inacceptabil” să reprezinte universitățile / Premierul Orban, care s-a folosit de votul rectorilor parlamentari, să demonstreze că nu are nimic în comun cu Liviu Dragnea sau Viktor Orban

Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, a lansat, joi, un nou atac la adresa lui Sorin Câmpeanu, căruia îi contestă statutul de președinte al Consiliului…
Vezi articolul