Părinții sau bunicii au interzis accesul în grădiniță când își duc sau își iau copiii, potrivit ghidului oficial lansat de minister

12.811 vizualizări
Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com
Accesul părinţilor/aparţinătorilor în spaţiul interior al grădiniţei nu va fi permis, iar copiii vor fi preluaţi de la poarta unităţii de învăţământ de către o persoană desemnată de director şi, în acelaşi mod, la final, vor fi conduşi spre ieşire, prevede Ghidul pentru învățământul preşcolar postat pe platforma educatiecontinua.edu.ro, potrivit Agerpres.

Această persoană desemnată are în responsabilitate preluarea tuturor copiilor care la grădiniță vin pe un interval de timp ce se poate întinde pe o oră întreagă, se poate crea aglomerație dacă vin mai mulți în același timp, dar și așteptare la poartă, atât la venire, cât și la plecare. Nu este clar precizat în ghid nici cine îi îmbracă/dezbracă pe copii și cine îi pregătește de cursuri/plecare.

“Nicio altă persoană, în afară de copii şi personalul unităţii, nu va fi admisă, în afara cazurilor excepţionale, unde este necesară aprobarea conducerii unităţii de învăţământ. Măsuri speciale vor fi luate pentru admiterea personalului de sprijin în cazul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES)”, mai prevede ghidul.

Potrivit sursei citate, copiii care fac parte dintr-un grup în risc (boli cronice, precum obezitate severă şi diabet, dizabilităţi, boli rare, imunodeficienţe) vor reveni în unitatea de învăţământ cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor. Pentru cazul în care aceştia nu pot reveni, reprezentanţii unităţilor de învăţământ vor identifica soluţii de a organiza continuarea procesului educaţional la distanţă.

În ghid se recomandă folosirea mai multor uşi de acces, dacă există, iar în cazul în care această separare nu este posibilă, respectarea distanţării fizice a persoanelor care intră în instituţia de învăţământ este “esenţială”.

De asemenea, se poate intra eşalonat la intervale orare stabilite în funcţie de zone sau de clădiri (aripi, etaj etc.).

Pentru grădiniţe, este menţionată realizarea unor trasee bine delimitate şi semnalizate în incinta unităţii de învăţământ (chiar şi în sala de grupă) şi în spaţiul aferent din curte.

Totodată, în sălile de grupă vor trebui să fie maximum 20 de copii cu 2 adulţi.

“Conducerea unităţii de învăţământ se va asigura că există o listă de persoane de rezervă pentru înlocuirea personalului în situaţiile speciale de îmbolnăvire sau de suspiciune de îmbolnăvire cu SARS-Cov-2 (pensionari, suplinitori, studenţi ai facultăţilor de pedagogie etc.)”, se arată în documente.

La grădiniţele cu program normal (5 ore/zi), copiii vin cu pacheţelul de mâncare de acasă şi acesta este servit, de regulă, la ora 10,00.

“Personalul sau copiii cu temperatură crescută (depistată la domiciliu) sau cu probleme respiratorii nu vor intra în unitatea de învăţământ, vor rămâne la domiciliu. (…) Copiii sau membrii personalului care prezintă manifestări suspecte de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 vor fi izolaţi până la plecarea din unitatea de învăţământ, conform recomandărilor în vigoare”, mai prevede ghidul.

Ghidurile pot fi descărcate de aici:

Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Ai ceva lipsuri la cap! Daca tu vrei sa iti traumatizezi copilul, nu inseamna ca si restul copiilor trebuie sa sufere traume!
    Nu gandesti cand vorbesti!
    Copii aceia vin din case care stau cu parintii si bunicii lor, nu traiesc intr-un glob de cristal!

  2. Nu se poate asa ceva. Cum sa lași un copil în prima zi de gradinita, la poarta. Sunt copii care plâng, va dați seama ce impact emoțional se creează?
    Reviziuti normele, sa se permită accesul parintilor, cu masca, mănuși și botosi
    Eu nu pot sa mi las copilul mic la poarta

    1. Ei nu poti. Asa sunteti toti niste crizati si cresteti niste inadaptati. Stati cu cate o ora inainte pe la usi si trancaniti, chipurile socializati si deranjati orele. Nu.chiar nu am chef zi de zi sa am de trecut printre o coada de parinti care mai de care antivaccinisti si anticovizi sa mi respire intre ochi adunati in gloata ca nu stii tu sa-ti strunesti copilul. Toti am plans candva si n am murit. Asta inseamna sa te adaptezi, sa te dai cu clasa, ca nu esti salbaticit. Mai usurel deci cu…pianul pe scari.

      1. eu am putut acum 15 ani, că întârziam la serviciu….a ramas singură, plângând. Nu am fost învoită să plec mai devreme să vin la fetiță la grădi. Am găsit-o tot plângând, nu mâncase nimic, a plâns tot timpul când trebuia să doarmă. Se pare că suntem în aceeași situație cu 15 ani mai tarziu în educație, dar din alt motiv.

      2. stimate domn/doamna, sunt multi copii cu diverse sensibilitati, in calitate de parinti avem datoria sa ne gandim la ei cu prioritate. Apoi, chiar si fara o sensibilitate anume, copilul nu poate fi lasat langa un necunoscut fara o perioada de adaptare, astea sunt niste lucruri pe care ar trebui sa le cunoasteti, cu atat mai mult daca sunteti profesor. Sunt sigura ca, daca s-ar fi dorit, s-ar fi putut gasi o solutie care sa permita parintilor accesul si, in aceeasi masura, protejarea profesorilor. Un acces separat al profesorilor, de ex. Protejarea dvs. se poate face si altfel decat prin ignorarea interesului copilului.

  3. Intrebare: ce facem cu copii care locuiesc cu bunicii care sunt bolnavi ? Ii ducem la gradinita sau nu ? Copilul fiind in grupa mica .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025. Portofoliul educațional trebuie completat doar la grupa mijlocie / Copiii care intră la pregătitoare în 2025 vor fi evaluați după o Fișă din 2019

Lista cu documentele școlare și instrumentele de lucru pe care le vor folosi educatorii în anul școlar 2024-2025 pentru proiectarea didactică, înregistrarea prezenței, a activităților cu copiii și a rezultatelor…
Vezi articolul

OFICIAL La începutul anului școlar educatorii de la grupa mare trebuie să le spună părinților de ce este util raportul descriptiv de evaluare, pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Ce competențe trebuie să aibă copiii când termină grădinița – Model de raport

Educatorii trebuie să le spună părinților la începutul anului școlar de ce este util raportul descriptiv de evaluare, potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial, marți, 10 septembrie [editare ulterioară]. Amintim,…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Este nevoie de foarte mult material didactic. Copilului preșcolar, degeaba îi spui, dacă nu-i arăți – trebuie să observe, să pipăie, să pună mâna, să denumească produsul, obiectul, spune Ildi Drăgan profesor pentru învățământ preșcolar la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș / Descarcă fișe de activități LifeLab

„Cine a venit la noi astăzi?” întreabă cu entuziasm Ildi Drăgan, profesor pentru învățământ preșcolar la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, în timp ce copiii privesc curioși spre cutia misterioasă…
Vezi articolul

Încurajarea dezvoltării limbajului la copii în funcție de grupa de vârstă: de la etapele ce urmează a fi parcurse, la metodele prin care vorbirea poate fi stimulată – recomandări date de platforma Novakid (P)

Învățarea unei limbi secundare în paralel cu cea maternă este la fel de eficientă în dezvoltarea limbajului. Pentru că antrenează memoria, creativitatea și capacitatea de a înțelege mai ușor structura…
Vezi articolul