Părinții ar trebui să le ceară cadrelor didactice de la clasă să organizeze ore de pregătire suplimentară cu elevii, nu să apeleze din start la meditații, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un interviu pentru stiripesurse.ro. Aceasta a explicat că nu toți elevii au nevoie de pregătire și că valorificarea oportunităților din partea școlii sunt suficiente.
„Faptul că avem copii care iau notă mare la Evaluarea Națională fără să fie meditați este o dovadă că nu avem nevoie de pregătire suplimentară întotdeauna”, a precizat ministrul.
„Nu spun că uneori nu este nevoie de o personalizare, dar aș prefera ca părinții să solicite acest lucru școlii, decât să încerce să suplinească cu costuri suplimentare. Haideți să cerem de la școală ce ne dorim de la școală și după aceea să constatăm sau nu că ea poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să începem automat să căutăm în altă parte”, a mai adăugat ea.
Ligia Deca a dat exemplul școlilor care organizează ore de pregătire suplimentară: „Majoritatea cadrelor didactice fac asta deja. Școlile s-au organizat astfel încât să ofere astfel de consolidări înainte de examenele naționale și eu cred că dacă există acest dialog sincer între familii și școală, lucrurile se vor îmbunătăți”.
În plus, ea a precizat că, dacă elevii se folosesc în mod corect de oportunitățile oferite de școală și dacă părinții mențin un dialog cu profesorii, meditațiile nu vor fi necesare.
„Trebuie discutat cu profesorii de la clasă pentru a înțelege clar care este nevoia reală de pregătire suplimentară, pentru că sunt convinsă că majoritatea copiilor, dacă vin la ore, dacă folosesc oportunitățile de formare suplimentară, sau de recapitulare, sau de consolidare pe care le oferă școala și dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar avea nevoie de acest instrument”.
Aceasta a criticat părinții care își trimit copiii la mai multe sesiuni de meditații, cu profesori diferiți și a tras un semnal de alarmă cu privire la pregătirea excesivă pentru examene.
„Am văzut și multe excese: copii care au mai mulți meditatori. Mie mi se pare că nu faci altceva decât să induci o nesiguranță și o presiune suplimentară”.
„În ceea ce privește meditațiile, noi, ca părinți, trebuie să fim foarte sensibili la ce are nevoie copilul nostru. Din acest punct de vedere, aș recomanda și discuția cu consilierul școlar, pentru că nu întotdeauna supra-pregătirea ajută”, a mai adăugat ministrul.