Părinții nu trebuie să trimită CNP-ul pentru actualizarea datelor la școală, atenționează președintele Federației de părinți

Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com

“Unii inspectori generali școlari interpretează greșit niște simple adrese. Nu se solicită CNP-ul părinților. Nu au de ce”, spune Iulian Cristache, președintele Federației părinților, într-o postare pe Facebook. El citează adresa Ministerului Educației din data de 11 decembrie 2023, despre care a scris și Edupedu.ro. Unii cititori ne-au și semnalat faptul că de la școli li s-au cerut CNP-ul pentru a actualiza informațiile legate de comitetele de părinți. Amintim că până pe 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi și sălile de clasă, potrivit adresei Ministerului Educației.

Părinții nu trebuie să transmită școlilor CNP-ul, anunță președintele Federației de părinți, într-o postare pe Facebook. El precizează că unii “inspectori generali școlari interpretează greșit niște simple adrese. Nu se solicită CNP-ul părinților. Nu au de ce”, explică Iulian Cristache.

“Dacă vorbeam de baze de date conectate cu ANAF sau alte instituții, atunci era nevoie de CNP. Repet, nu sunteți obligați să dați CNP-ul”, spune Iulian Cristache, care remarcă faptul că a cerut lămuriri în acest aspect.

“Raționamentul este de a ne asigura că sunt completate rubricile deja existente în SIIIR (nu vorbim despre noi rubrici sau secțiuni) pentru a ne asigura că știm numele părinților care sunt în implicați în Consiliile de administrație ale școlilor și comitetele de părinți.

Solicitarea vine din nevoia de a ne asigura că părinții sunt consultați și iau parte la procesele și demersurile privind prevenirea fenomenului de segregare școlară!”, scrie în postarea președintelui Federației de părinți.

Conform adresei Ministerului Educației, unitățile de învățământ vor actualiza/introduce în SIIIR următoarele date:

De precizat că unii cititori Edupedu.ro ne-au semnalat faptul că de la școli li s-au cerut CNP-ul pentru a actualiza informațiile legate de comitetele de părinți, citând nota nr. 159, care nu precizează nimic legat de codul numeric personal (CNP) al părinților.

Ce înseamnă segregarea școlară

Segregarea poate fi de mai multe feluri, potrivit ordinului de ministru 6.134 din 2016:

Segregarea școlară pe criteriu etnic înseamnă separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând unui grup etnic în unitatea de învățământ preuniversitar / grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilităţi, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând grupului etnic respectiv din totalul elevilor din unitatea de învățământ preuniversitar / grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / alte facilități este disproporţionat în raport cu procentul pe care copiii aparținând grupului etnic respectiv, îl reprezintă în totalul populaţiei de vârstă corespunzătoare unui ciclu de educație în respectiva unitate administrativ-teritorială”.

Constituie segregare școlară pe criteriul dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu
dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel.

Constituirea de grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ preuniversitar de masă reprezintă segregare școlară și este interzisă.

Constituie segregare școlară pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socioeconomic dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel. Evaluarea statutului socio-economic al părinților / familiilor antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor se va face în baza unuia sau a mai multor indicatori cuprinși în metodologia de monitorizare a segregării școlare pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor (cum ar fi nivelul de studii al părinților, nivelul veniturilor familiilor, altele).

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor prin constituirea de grupe / clase în funcție de performanțele școlare ale antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu un anumit nivel al performanțelor școlare, la constituirea unei grupe sau clase, este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu același nivel al performanțelor școlare din alte grupe / clase, de același nivel.

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare și separarea fizică a copiilor în clasa pregătitoare în funcție de frecventarea sau nefrecventarea unui ciclu de educație timpurie.

Constituie segregare școlară pe criteriul mediului de rezidență separarea fizică a elevilor din învățământul secundar superior prin constituirea de clase unde procentul elevilor care provin dintr-un anumit mediu de rezidență este disproporționat în raport cu procentul elevilor care provin din același mediu de rezidență dintr-o altă clasă, de același nivel.

Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Până pe 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi și sălile de clasă – adresă a Ministerului Educației
Școala din Vaideeni, județul Vâlcea, amendată pentru segregare de Consiliul pentru Combaterea Discriminării după ce a împărțit elevii în clase în funcție de etnie și domiciliu
Exit mobile version