Părinții nu trebuie să trimită CNP-ul pentru actualizarea datelor la școală, atenționează președintele Federației de părinți

13.078 de vizualizări
Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com
“Unii inspectori generali școlari interpretează greșit niște simple adrese. Nu se solicită CNP-ul părinților. Nu au de ce”, spune Iulian Cristache, președintele Federației părinților, într-o postare pe Facebook. El citează adresa Ministerului Educației din data de 11 decembrie 2023, despre care a scris și Edupedu.ro. Unii cititori ne-au și semnalat faptul că de la școli li s-au cerut CNP-ul pentru a actualiza informațiile legate de comitetele de părinți. Amintim că până pe 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi și sălile de clasă, potrivit adresei Ministerului Educației.

Părinții nu trebuie să transmită școlilor CNP-ul, anunță președintele Federației de părinți, într-o postare pe Facebook. El precizează că unii “inspectori generali școlari interpretează greșit niște simple adrese. Nu se solicită CNP-ul părinților. Nu au de ce”, explică Iulian Cristache.

“Dacă vorbeam de baze de date conectate cu ANAF sau alte instituții, atunci era nevoie de CNP. Repet, nu sunteți obligați să dați CNP-ul”, spune Iulian Cristache, care remarcă faptul că a cerut lămuriri în acest aspect.

“Raționamentul este de a ne asigura că sunt completate rubricile deja existente în SIIIR (nu vorbim despre noi rubrici sau secțiuni) pentru a ne asigura că știm numele părinților care sunt în implicați în Consiliile de administrație ale școlilor și comitetele de părinți.

Solicitarea vine din nevoia de a ne asigura că părinții sunt consultați și iau parte la procesele și demersurile privind prevenirea fenomenului de segregare școlară!”, scrie în postarea președintelui Federației de părinți.

Conform adresei Ministerului Educației, unitățile de învățământ vor actualiza/introduce în SIIIR următoarele date:

  • „Datele unităților școlare (structurilor) să fie corecte;
  • Datele despre infrastructură – clădiri – să fie introduse/actualizate corect;
  • Branșament la utilități (apă în mod special)
  • Stare fizică clădiri
  • Datele despre infrastructură – săli de clasă – să fie introduse/actualizate corect;
  • Stare fizică sală
  • Stare fizică mobilier
  • Datele despre formațiunile de studiu (clasele de elevi) să fie introduse/actualizate corect;
  • Datele despre elevii unității școlare să fie introduse/actualizate corect (și datele părinților care sunt implicați în consiliile de administrație a școlii / comitetele de părinți);
  • Asocierea clădirilor la unitățile școlare să fie corectă;
  • Asocierea sălilor de clasă la clădiri să fie corectă;
  • Asocierea formațiunilor de studiu la clădiri să fie corectă;
  • Asocierea elevilor la formațiunile de studiu să fie corectă.”

De precizat că unii cititori Edupedu.ro ne-au semnalat faptul că de la școli li s-au cerut CNP-ul pentru a actualiza informațiile legate de comitetele de părinți, citând nota nr. 159, care nu precizează nimic legat de codul numeric personal (CNP) al părinților.

Ce înseamnă segregarea școlară

Segregarea poate fi de mai multe feluri, potrivit ordinului de ministru 6.134 din 2016:

Segregarea școlară pe criteriu etnic înseamnă separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând unui grup etnic în unitatea de învățământ preuniversitar / grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilităţi, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând grupului etnic respectiv din totalul elevilor din unitatea de învățământ preuniversitar / grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / alte facilități este disproporţionat în raport cu procentul pe care copiii aparținând grupului etnic respectiv, îl reprezintă în totalul populaţiei de vârstă corespunzătoare unui ciclu de educație în respectiva unitate administrativ-teritorială”.

Constituie segregare școlară pe criteriul dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu
dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel.

Constituirea de grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ preuniversitar de masă reprezintă segregare școlară și este interzisă.

Constituie segregare școlară pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socioeconomic dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel. Evaluarea statutului socio-economic al părinților / familiilor antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor se va face în baza unuia sau a mai multor indicatori cuprinși în metodologia de monitorizare a segregării școlare pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor (cum ar fi nivelul de studii al părinților, nivelul veniturilor familiilor, altele).

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor prin constituirea de grupe / clase în funcție de performanțele școlare ale antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu un anumit nivel al performanțelor școlare, la constituirea unei grupe sau clase, este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu același nivel al performanțelor școlare din alte grupe / clase, de același nivel.

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare și separarea fizică a copiilor în clasa pregătitoare în funcție de frecventarea sau nefrecventarea unui ciclu de educație timpurie.

Constituie segregare școlară pe criteriul mediului de rezidență separarea fizică a elevilor din învățământul secundar superior prin constituirea de clase unde procentul elevilor care provin dintr-un anumit mediu de rezidență este disproporționat în raport cu procentul elevilor care provin din același mediu de rezidență dintr-o altă clasă, de același nivel.

Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Până pe 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi și sălile de clasă – adresă a Ministerului Educației
Școala din Vaideeni, județul Vâlcea, amendată pentru segregare de Consiliul pentru Combaterea Discriminării după ce a împărțit elevii în clase în funcție de etnie și domiciliu

10 comments
  1. Cei care au facut platforma Siiir trebuie sa iI modifice si sa scoata campul obligatoriu al CNP ului deoarece este ilegal conform directivei si regulamentului GDPR. Trebuie sa prezinte un motiv real si concret de ce au nevoie de CNP ul parintilor, nu doar faptul ca este acolo in camp obligatoriu de completat si nu pot trece ei mai departe…

  2. Aveti mare dreptate. Toti isi dau cu parerea fara a fi in cunostinta de cauza. ce credeti domnule ca secretarii nu au ce lucra numai sa ceara si sa introduca CNP-uri? Mai bine v-ați preocupa sa luati legatura cu cei care administreaza SIIIR sa actualizeze aplicatia astfel incat sa permita introducerea numelor parintilir fara CNP.

  3. Fără CNP nu poti salva ,,date noi” in SIIIR.
    E câmp obligatoriu.
    Ce îmi e Cristache ce imi e Deca.
    Cine suferă? Bieții resoonsabili SIIIR din școli care muncesc ore si ore pe o platformă caducă si in cele din urmă inutilă.

    Credeți ca in SIIIR nu figura Odorheiul Secuiesc cu cladire internat închiriată, veche de 113 ani si nereabilitata dar bifata probabil in ,,stare buna”?

    1. Așa este! că sa scape zice că trebuie decât să-i pui acolo…. de o săptămână serviciul Siiir este indisponibil! dar pe ei îi interesează să fie actualizate…… habar n-au!

  4. Ce prostie poate spune acest individ.Inainte de a emite aceste inepții Aveam pretenții de la dânsul că un om care este în legătură cu personalul din educație sa se intereseze mai mult,înainte de a declanșa isteria pe forumurile de discuții.Stimata redacție sper să citiți acest mesaj pentru a va informa în mod corect.SIIIR-ul este astfel construit încât orice persoana indrodusa in sistem are nevoie de CNP că un fel de cheie unica.Pe scurt nu se poate introduce numele și prenumele unui părinte fara CNP.Este valabil și pentru elevi sau personal didactic sau nedidactic.Va rog sa vă mai interesați.Deja munca secretariatelor și a profesorilor este încărcată până peste cap de situații și rapoarte care mai de care mai urgente.In concluzie va rog sa mai întrebați și alte persoane care chiar lucrează cu SIIIR-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cei cu medii sub 5, școli profesionale

Ipocrizie a Ministerului Educației: anunță că sumele pentru 2023 au fost date școlilor din programul de prevenire a abandonului școlar, dar omite să spună ce s-a întâmplat cu banii pe anul trecut. Director de școală: Unde sunt banii din PNRAS pentru 2022, de ce nu se spune nimic concret?

În contextul în care majoritatea școlilor care fac parte din PNRAS nu au primit nici acum banii pentru toate cheltuielile din 2022, după cum a scris joi, 28 septembrie, Edupedu.ro.…
Vezi articolul

Redeschiderea unităților de învățământ este o “nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (CNE), drept…
Vezi articolul

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul