Părinții cer aplicarea legii ce reduce numărul de ore de școală: Nu mai avem timp de pierdut pentru copiii noștri

5.053 de vizualizări
Foto: Freepik.com
“Nu dorim încă o reformă curriculară ratată”, scriu Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România și Grupul civic Parintii cer schimbare, într-o scrisoare deschisă comună adresată ministrului Educaţiei şi autorităţilor care acum lucrează la noile planuri-cadru din învăţământul preuniversitar. Organizaţiile solicită aplicarea legii care prevede reducerea numărului de ore la şcoală.

Redăm integral mesajul părinţilor:  

“Nu dorim încă o reformă curriculară ratată!

Zilele trecute au început discuțiile despre planurile cadru, adică numărul de ore și de materii pe care le vor avea elevii.

Amintim că anul trecut s-a votat legea care scade numărul de ore pentru învățământul preuniversitar, însă ea nu este aplicată.

Legea prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.

Un elev de gimnaziu are de parcurs 16-18 materii săptămânal, ceea ce înseamnă un volum foarte mare de informații de memorat. Programul unui elev însumează între 5-7 ore la școală, cu pauze de 5-10 minute, la care se adaugă pregătirea individuală de acasă. 63,5% dintre elevii români petrec mai mult de 2 ore cu pregătirea temelor, așa cum rezultă și din studiul efectuat de către Ministerul Educației, în 2017, “Temele pentru acasă – Consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă”.

Această diminuare a numărului de ore, cât și aerisirea masivă a programei școlare, sunt mai mult decât necesare! Programul de studiu al unui elev din România a devenit supraîncărcat și și-a dovedit ineficiența, așa cum arată rezultatele evaluărilor, abandonul școlar ridicat și inadaptabilitatea acestora la viață reală.

De asemenea, nu există planuri cadru pentru învățământul liceal care să fie în concordanță cu nouă curriculă din învățământul gimnazial.

Acești elevi, care se vor înscrie în învățământul liceal începând cu anul 2021, reprezintă generația de eșec a reformei educației în România. Pur și simplu, acești elevi nu știu ce vor face de anul viitor.

Solicităm

  • urgentarea definitivării unor planuri cadru realiste, adaptate capacității de învățare a copiilor pe categorii de vârstă și clasă
  • elaborarea programei școlare, în conformitate cu aceste noi planuri cadru pentru liceu
  • realizarea de manuale care să respecte noile programe și nu o supra aglomerare de informații și noțiuni care să se îngreuneze și mai mult procesul învățării.

Noi, părinții, Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România și Grupul civic Parintii cer schimbare, ne dorim o reformă a educației reală și asumată.

Nu mai avem timp de pierdut și nici generații de sacrificiu nu mai dorim să fie copiii noștri.

Este nevoie că, în sfârșit, elevul să fie pus în centrul sistemului de învățământ!”

Reamintim că Edupedu.ro a scris joi despre prima “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”. Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate”. Întrebată dacă are în vedere amânarea aplicării legii ce reduce numărul de ore de școală, în contextul în care aceasta este abia prima întâlnire a grupului de lucru și legea ar trebui să se aplice din septembrie 2020, Barcari a răspuns: “se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”

Întâlnirea a avut loc în condiţiile în care la finalul anului trecut ministrul Anisie anunța că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020.

Context:

Parlamentul a votat în octombrie 2019 o lege care scade, începând de anul școlar viitor, numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar. Legea prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.

Tot acum Ministerul Educației trebuie să modifice curriculumul de liceu, pentru a fi în concordanță cu înnoirea curriculară din învățământul gimnazial, care a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. Întârzierea aprobării noilor planuri-cadru și a programelor școlare noi de liceu va angrena automat o nouă întârziere a tuturor manualelor, de data aceasta la liceu.

La scurt timp după ce a preluat mandatul de ministru, Monica Anisie a declarat la Europa FM că legea care mișcorează numărul de ore la gimnaziu și care tocmai fusese aprobată de Parlament va conduce la realizarea unui nou plan-cadru și va însemna tăieri de discipline.

E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, declara Monica Anisie, pe 12 noiembrie, într-un interviu acordat Europa FM.

Noile planuri-cadru trebuie “să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce, nu din perspectiva a ceea ce profesorul ar trebui să aibă“, a adăugat atunci ministrul, precizând: “să știți că ne gândim și la profesorii care vor rămâne fără catedră, dacă nu mai există disciplina respectivă în planul-cadru“.

Doar o zi mai târziu, același ministru Monica Anisie a revenit asupra propriei declarații și a spus că „nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare”.

FOTO: Kids photo created by freepik – www.freepik.com


5 comments
  1. Mai bine sa se faca optionala cu totul scoala ca oricum in acesti ultimi 30 ani nu a reusit decat sa ne duca pe “onorabilul” loc I la numarul de “analfabeti functionali” din UE !
    Poate nu realizeaza nimeni ca numarul efectiv de zile de scoala dintr-un an scolar este redus semnificativ : ziua de sambata a disparut prima dupa `89, numarul de zile libere oficiale a crescut (sarbatori religioase, 1 Iunie, etc) la care se adauga de foarte multe ori mult doritele “punti” si in care copii nu mai merg la scoala, numarul zilelor de vacanta a crescut, plus zilele in care se inchid unitatile de invatamant pe motiv de “polei, ploaie torentiala, zapada asa-zis abundenta, canicula, gripa sezoniera, etc” !
    Si parintii se plang de prea multe teme acasa ?!? Dar, studiului individual chiar nu-i mai acorda nimeni nicio importanta ?!? Ce sunt temele pentru acasa altceva decat partea de invatare individuala a materiei predate la scoala ?!?
    Prea multe teme acasa ?!? Atunci, cum isi explica semi-analfabetismul si rezultatele dezastruoase la nivel de masa in randul elevilor ?!? S-au extenuat, s-au epuizat mental din cauza temelor pentru acasa ?!? A subliniat f bine primul comentator : parintii isi tarasc copiii pe la tot felul de pseudo-cursuri in partea cealalta a orasului, pierzand aiurea timpul in trafic cu niste cursuri pe care le baga pe gat copiilor doar pentru ca sunt la moda sau au aflat de pe feisbuc ca “da bine” sa participe la nu-stiu-ce curs total inutil pentru dezvoltarea copilului si pe care, culmea, copilul de-abia asteapta sa-l abandoneze cu prima ocazie ! Si, evident, cand ajunge seara acasa, copilul gata stors dupa o zi de alergatura, ce sa vezi, acolo il asteapta….temele pentru scoala ! Deci, da-o-ncolo de scoala ca e prea multa !

  2. Se pare ca mafia este destul de mare și nu se da bătută asa de ușor, șindicatele își apară interesele. Părinții ar trebui sa destructureze încet, încet aceasta mafie, sa nu aștepte totul doar de la minister, sa nu mai cumpere carti și auxiliare ca să le facă jocurile, sa refuze meditațiile pentru ca laORA asta Nu Mai REZOLVA nimic și încet, încet sa stopeze aceasta mafie generalizata pe spatele copiilor noștri! Trag pe ei ca pe vitele de povara, dacă le spui se fac ca nu pricep, Nu INTERESEAZA pe nimeni educația în sine, ci doar profiturile lor!!! Sunt tratați cu dispreț, subiecte greșite la bac, la evaluări și chiar la olimpiade, manuale cu exprimări halucinante, făcute de neprofesioniști, care s au văzut și ei cu cărți scrise, ce sa spun. Aviz și politicienilor, sa nu rămână cu sindicatele și sa se ducă de râpă cu tot cu ei, pentru ca în mod cert vor pierde războiul pana la urma!!

  3. Daca ar spune adevarul pana la capat, parintii ar recunoaste ca ei insisi incarca uneori inutil programul copiilor lor cu activitati extra-scolare, astfel incat acestia abia mai fac fata programului scolii.

  4. In SUA elevii merg la scoala 7 ore pe zi incepand de la clasa pregatitoare pana la sfarsitul liceului. Solutia nu sta in taierea orelor ci in diversificarea metodelor de predare, taierea din materie, temele de casa restructurate, crearea de cluburi la scoala unde elevii sa aplice ce au invatat si sa creeze relatii interpersonale. Traiesc in SUA de aproape 20 dce ani si fiica mea e eleve in invatamantul de aici asa ca sunt in cunostinta de cauza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: În contextul actual, a investi în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei a devenit un imperativ. Avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor – VIDEO

România trebuie să investească „în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei” și aici „avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor”, a declarat…
Vezi articolul