Părinții care nu au reușit să înscrie copiii la grădiniță, în primele două etape, o mai pot face până în data de 1 septembrie / “Trebuie să caute o grădiniță unde mai sunt locuri, chiar dacă nu e lângă casă”, spune secretarul de stat Florian Lixandru

3.219 vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-studying-kindergarden-good-pupils-listening-to-their-teacher-image38863988
“Părinții care nu au putut să înscrie copiii din lipsă de locuri de exemplu, mai pot căuta la alte grădinițe, care poate nu sunt în apropierea casei sau locului de muncă al părinților, pentru că înscrierea la învățământul preșcolar nu este condiționat de circumscripție”, mai spune secretarul de stat în ministerul Educației, Florian Lixandru, într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro.
  • Potrivit Hotărârii de Guvern publicată în Monitorul Oficial în data de 13 mai anul acesta, sunt 665.000 de locuri disponibile pentru învățământul preșcolar, educația timpurie, care cuprinde locurile la creșa și la grădinița.

“Marți, pe 16 august, când revin inspectoratele școlare din concedii se va discuta despre posibilitatea extinderii numărului de locuri la grupe sau de grupe, acolo unde permit condițiile,” spune Florian Lixandru. “Anul acesta, părinții au putut să opteze pentru 3 grădinițe și în cazul în care nu au prins loc la nici una, se pot îndrepta până în data de 1 septembrie către grădinițe care poate nu sunt aproape de casă sau de locul de muncă al părinților. Ministerul nu a centralizat deocamdată numărul copiilor înscriși la grădiniță,” mai precizează Florian Lixandru.

Prima etapă de înscriere a nou-veniților, în general copii de grupa mică s-a desfășurat în perioada 30 mai-15 iunie 2022, iar a doua etapă, în perioada 16-24 iunie.

Potrivit articolului 63 din legea Educației o grupă cuprinde în medie 15 preșcolari, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 20.

Grupa mică nu este deocamdată obligatorie prin lege. Ar urma să fie până în 2030, potrivit modificărilor aduse Legi Educației în vigoare.

Educaţia timpurie (0 – 6 ani) este formată din nivelul antepreşcolar (0 – 3 ani, care cuprinde grupele mică, mjilocie și mare la creșe) şi învăţământul preşcolar (3 – 6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa ​mijlocie şi grupa mare la grădinițe.

Educația timpurie antepreșcolară se poate desfășura în creșe, grădinițe și în centre de zi, de stat sau private, după același conținut educativ și după aceleași standarde naționale.

Pot fi înscriși la grădiniță și copiii de 2 ani, dacă au rămas locuri libere

Potrivit unei note a ministerului Educației, după perioada de colectare a cererilor de înscriere în toate unitățile de învățământ preșcolar și cu grupe preșcolari unde au existat locuri disponibile, comisiile de înscriere vor analiza dosarele și cererile depuse și vor afișa listele finale. Numai în cadrul acestei etape după cuprinderea tuturor copiilor care au împlinit vârsta de trei ani în data de 31.08.2022 și cuprinderea cererilor pentru grupa mare vor putea fi înscriși în limita locurilor disponibile și copiii cu vârsta cuprinsă între 2-3 ani.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Grădinițele nu primesc aviz DSP pentru vacanță dacă adună copii din mai multe grupe, dar centrele primăriei și after school-urile funcționează cu grupe amestecate. DSP București: La grădinițe, în vacanță nu este permisă schimbarea componenței grupelor

Grădinițele de stat din București nu au voie să îi primească pe copii, în vacanță, decât în componența grupelor stabilită din timpul anului școlar. Regula a fost confirmată pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

Încurajarea dezvoltării limbajului la copii în funcție de grupa de vârstă: de la etapele ce urmează a fi parcurse, la metodele prin care vorbirea poate fi stimulată – recomandări date de platforma Novakid (P)

Învățarea unei limbi secundare în paralel cu cea maternă este la fel de eficientă în dezvoltarea limbajului. Pentru că antrenează memoria, creativitatea și capacitatea de a înțelege mai ușor structura…
Vezi articolul