Opțiunea unor părinți de a-și retrage copiii de la școală pentru a-i include în sistemul de homeschooling a fost cauzată de faptul că „au fost sfătuiți că la un moment dat acești copii ar putea să dea bacalaureatul în limba engleză și ar putea să plece în Statele Unite ale Americii. Asta îi motiva extraordinar pe cei cu care am stat eu de vorbă”, spune, într-un interviu pentru RFI, jurnalista Oana Șlemco din Suceava, care a documentat subiectul în urmă cu doi ani.
Ea arată, în intervioul citat, că fenomenul, existent la nivelul județului, a luat amploare după debutul pandemiei Covid-19. Și dă exemplul unei mame care nu avea bacalaureatul, și care avea 8 copii, iar pe 12 „i-a retras de la școală după ce a fost sfătuită în acest sens și încerca cu disperare să îi readucă în școala publică pentru că și-a dat seama că este depășită de ceea ce avea de făcut. Ea și-a înscris copii atunci la o școală online din Statele Unite”
Oana Șlemco spune, totodată, că în momentul în care s-a ocupat de acest subiect „nici directorii de școli nu cunoșteau procedurile, dar nici la vârful Inspectoratului școlar Suceava nu se cunoșteau.” În condițiile în care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului manifesta o reticență „de a verifica copiii care părăseau sistemul”, „nimeni nu mai știa nimic despre ei”.
Întrebată dacă în prezent fenomenul este oprit la nivel local, ea spune că „Nu știm nimic. Nu s-a făcut decât o inventariere. Noi nu știm dacă copiii respectivi s-au întors după această inventariere făcută acum doi ani. Nu știm nimic despre cei 70 – 80 câți erau atunci.”
Citește interviul integral pe RFI.ro
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.