Până pe 31 mai, se pot depune proiecte pentru formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală. Prioritară este formarea profesorilor din mediul rural și zone defavorizate / Ministerul Educației a scos termenul „non-binar” din Ghidul solicitantului

13.752 de vizualizări
Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com
Ministerul Educației a lansat apelul pentru formarea a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală, de 80 de milioane de euro. Valoarea unui proiect este de minim 2,4  milioane euro și ar trebui să formeze cel puțin 3.000 de profesori. Proiectele trebuie să prioritizeze formarea profesorilor din mediul rural și din zonele defavorizate, conform Ghidului solicitantului.

Cel puțin jumătate dintre profesori vor face resurse educaționale care vor fi publicate pe o platformă. Formarea cu 84 de ore de curs/practică și materialele trebuie să fie gata până în septembrie 2025

Proiectele se depun exclusiv online, până cel târziu pe data de 31 mai 2024, ora 17.00, prin platforma electronică dedicată PNRR, disponibilă la adresa https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

Edupedu.ro a scris, pe 30 ianuarie, că pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației.

Ministerul Educației a eliminat termenul non-binar din Ghidul solicitantului, înlocuind explicația referitoare la colectarea datelor cu link la legislația unde se regăsește prevederea ștearsă.

Informații despre apel, pe scurt:

  • Apelul de proiecte consta într-un program de formare a profesorilor de la predare, evaluare, comunicarea cu părinții și până la crearea și schimbul de conținut și resurse digitale, care are două obiective: formarea a 100.000 de profesori din învățământul preuniversitar de stat și publicarea a 50.000 de materiale educaționale deschise create de 50% dintre cadrele didactice formate.
  • Pot depune proiecte instituții de învățământ superior publice sau private, acreditate sau autorizate provizoriu și furnizori publici sau privați de formare continuă.
  • Valoarea unui proiect este de minim 2,4 milioane euro și ar trebui să formeze cel puțin 3.000 de profesori. În ghidul pus în consultare publică valoarea minimă era de 4 milioane de euro pentru cel puțin 5000 de profesori.
  • Prioritară este formarea profesorilor de la nivelul gimnazial și liceal, precum și pe cele din mediul rural și din zonele defavorizate și Ministerul Educației a publicat o lista a localităților dezavantajate la Anexe.

Calendarul apelului Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar

Metodologia de desfășurare a programelor de formare va cuprinde următoarele activități:

a)  „Evaluarea preliminară a competențelor digitale ale cadrelor didactice, prin instrumente specifice în vederea elaborării unei analize de nevoi a programului de dezvoltare profesională continuă, prin raportare la competențele digitale definite în DigCompEdu și încadrarea acestora pe niveluri de formare (ex.: nivel de bază/mediu). Solicitantul trebuie să realizeze o analiză de nevoi (Ghidul nu impune un model anume), la nivelul Proiectului propus pentru finanțare, prin care să justifice necesitatea programului de formare propus și soluțiile propuse pentru grupul țintă vizat. Evaluarea inițială are sensul de a stabili nivelul inițial de competente digitale a cadrelor didactice cu scopul încadrării în grupe stabilite pe baza nivelurilor identificate;

b)  Elaborarea documentației unui program de dezvoltare profesională continuă pentru domeniul tematic Pedagogie digitală, în vederea acreditării, în acord cu categoria și cu nivelul de competență al grupului țintă vizat;

c) Acreditarea de către ME a programului de dezvoltare profesională continuă în domeniul tematic Pedagogie digitală, destinat personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, dacă programele furnizate nu sunt programe recunoscute internațional, cu certificare europeană sau programe postuniversitare;

d)  Implementarea programelor pentru dezvoltare profesională continuă în domeniul tematic Pedagogie digitală, destinat personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, acreditate;

e)  Sprijinirea metodologică a participanților din grupul țintă prin activități de mentorat, coaching, shadowing (formare/învățare la locul de muncă), pentru aplicarea în procesul didactic, a competențelor dezvoltate după finalizarea programului, inclusiv prin facilitarea unor comunități de învățare;

f)  Sprijin în elaborarea materialelor educaționale deschise și publicarea pe o platformă care să servească drept modele de bune practici;

g)  Monitorizarea eficienței participării la programul de formare prin observarea practicilor de utilizare a competențelor digitale în procesul didactic;

h)  Monitorizarea, evaluarea și raportarea calității programelor de formare;

i)  Certificarea competențelor dobândite în cadrul programului de formare.”

Eligibilitatea grupului țintă/ Grupul țintă al unui Proiect eligibil nu poate fi mai mic de 3.000 persoane. 

„Prin intermediul prezentului apel se asigură formarea la nivel național a minimum 100.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat de la toate nivelurile (educație timpurie, primar, gimnazial, liceal, postliceal).

Cel puțin 50.000 de cadre didactice care participă la programul de formare vor produce materiale educaționale deschise ce vor fi publicate pe o platformă care va cuprinde o colecție de lecții multimedia care să servească drept modele de bune practici pentru fiecare arie curriculară/disciplină de studiu, pentru diferite nivele de educație.

Programul se realizează prin dezvoltarea de programe de formare pentru competențe de Pedagogie digitală, adresate în special cadrelor didactice din zonele rurale și din alte medii defavorizate, care vor avea prioritate în selecția grupului țintă.

Beneficiarul finanțării trebuie să prioritizeze, în cadrul grupului țintă, cadrele didactice de la nivelul gimnazial și liceal, precum și pe cele din mediul rural și din zonele defavorizate.”

Lista localităților defavorizate
Alocarea financiară a apelului de proiecte

„Alocarea financiară a prezentului apel de proiecte este de 80 milioane euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR. 

Valoarea unui Proiect nu poate fi mai mică de 2,4 milioane euro, fără TVA, și se va raporta la numărul participanților.

Bugetul Proiectului trebuie să fie proiectat, astfel încât costurile aferente unui participant (cadru didactic din învățământul preuniversitar de stat/GT) să nu depășească 800 euro, fără TVA.

Temele generale ale programului de formare

„Programul de formare a competențelor în Pedagogie digitală trebuie să dețină acreditarea ME și să aibă o durată de minimum 84 de ore, acoperind competențele referitoare la toate cele 6 domenii, dintre care: activități sincron/asincron: teoretice – 36 de ore și activități practice – 48 de ore”, conform documentului.

DOCUMENT Ghidul solicitantului – Apel Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar:

Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și: 
Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației
Formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală, prin PNRR – apel lansat în consultare publică. Cel puțin jumătate dintre ei ar trebui să facă resurse educaționale care vor fi publicate pe o platformă. Formarea cu 85 de ore de curs/practică și materialele trebuie să fie gata până în septembrie 2025
Ministerul Educației va lansa în curând un apel PNRR pentru formarea a 100.000 de profesori pe zona de pedagogie digitală, anunță secretarul de stat Sorin Ion: Nu ne gândim să învățăm profesorii să facă teleșcoală sau învățământ online, ci să integreze tehnologia în conținutul lecțiilor
Profesorii să nu-și folosească banii din prima de carieră didactică pe cursuri de formare a competențelor digitale. Sorin Decă, Ministerul Educației: Lansăm luna viitoare investiția pentru formarea gratuită a profesorilor în pedagogie digitală

4 comments
  1. Dacă vor fi organizate de aceași formatori ca la CRED (inspectori, metodiști, politruci) nu cred că se mai înscrie nimeni să își distrugă vederea sute de ore lipit de ecrane.

    Și la cum știm că ,,funcționează” România vor câștiga aceleași firme de casă care se pare că ar putea preda si chineză dacă e nevoie si curg banii.

  2. Țara arde și baba se piaptănă…Sistemul de învățământ e in haos și noi căutăm să ne digitalizăm la sânge…E că și cum am intra pe un drum de țară,cu gropi și bolovani cu un Audi Q7 sau cu un Maserati.Niste bani aruncați…

  3. Am mai luat noi teapa si cu TIC si CRED si am crezut ca mor acolo pe calculator sute de ore.Mi-am blestemat zilele ca m-am inscris. Prefer sa fac alte cursuri in ritm propriu si bine creditate decat aceste porcarii cronofage si epuizante.

  4. Țările cu apă caldă încearcă să reducă IT în educație pentru că nu prea face bine, în ciuda reclamelor (inclusiv pe site-ul ăsta), dar noi formăm ”pedagogi digitali”.

    Care era scopul declarării persoanelor non-binare incluse în program, totuși?! În România nu avem niciun fel de a ne declara altceva decât M/F, nici nu există legislație de vreun fel care să adreseze acest lucru. Au tradus din engleză și au lăsat acolo tot ce era deja introdus? Și presupunând prin absurd că cineva chiar se declara non-binar… CE? Care e semnificația pentru calitatea sa de ”pedagog digital”? Face ceva diferit dacă spune asta?

    … Țara formelor fără fond.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Nicolae Istudor spune că Academia de Studii Economice, instituție care se declară “independentă față de religii”, este o “instituție credincioasă”. El anunță cenzurarea “comentariilor negative” – Reacție în controversa icoanelor date ca premiu pentru studenții de nota 10

Rectorul Academiei de Studii Economice (ASE) din București spune că universitatea pe care o conduce este “o instituție credincioasă”, potrivit Euronews România. Totodată, el este citat vorbind despre o cenzurare…
Vezi articolul

Elevii cer ca autoritățile locale să deschidă audiențe online, să anunțe permanent numărul de cazuri de Coronavirus în comunități, numărul de izolați, de persoane testate, situația achizițiilor: Democrația a avut de suferit odată cu instaurarea stării de urgență

Consiliul Național al Elevilor solicită Guvernului “transparentizarea activității autorităților publice locale, prin informarea permanentă a cetățenilor privind procesul decizional de la nivel local” cu privire la numărul de cazuri de…
Vezi articolul