Până pe 20 februarie, școlile trebuie să realizeze proiectul planului de încadrare a profesorilor pentru anul școlar 2024-2025, potrivit unei adrese a Inspectoratului Școlar Județean Dolj. Amintim că regulamentul pentru încadrarea profesorilor pe posturi a fost publicat, miercuri, 17 ianuarie, în Monitorul Oficial.
- Noutatea este că profesorii titulari și cei angajați pe perioadă determinată pot fi încadrați în regim de plata cu ora până la o jumătate de normă didactică de predare.
„Până la 20.02.2024 trebuie finalizată activitatea de constituire a posturilor didactice și de încadrare la nivelul unității de învăţământ cu personal didactic de predare pentru anul școlar 2024 – 2025, respectându-se cu strictețe prevederile art.17, art. 18, art.19, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26, art. 27, art. 29, art. 30, art. 31, art. 32, art. 41, art. 63, art. 87 și art. 94 din Metodologie”, se arată în adresa ISJ Dolj.
Iată ce prevede calendarul metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025: „m) analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare a personalului didactic de predare, precum și a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul școlar; stabilirea viabilităţii posturilor didactice/catedrelor vacante de către inspectoratele şcolare; Perioada: 2-20 februarie 2024;
- Edupedu.ro a scris că profesorii care au ocupat, prin concurs, funcții de directori în alte școli decât în cele în care sunt titulari pot opta pentru efectuarea obligației de predare în școala în care sunt directori, dacă există posturi didactice/catedre vacante incomplete, potrivit metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025.
- Inspectoratele școlare sunt cele care o să stabilească viabilitatea posturilor didactice, pentru anul școlar 2024-2025, potrivit metodologiei de mobilitate, document publicat în Monitorul Oficial. Până acum, viabilitatea posturilor de profesori era stabilită de școală, nu de către inspectoratul școlar.
Conform adresei Inspectoratului Școlar Județean Dolj, „norma didactică de predare-învățare, de instruire practică și de evaluare curentă a preșcolarilor și a elevilor la clasă se constituie, în baza deciziei de numire/transfer/ repartizare pe post/catedră, conform art. 207 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 cu modificările ulterioare și cu respectarea prevederilor art. 2, art.6, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 21, art. 22 și art. 23 din Metodologie.”
Profesorii se vor putea titulariza și pe jumătate de normă din anul școlar 2024-2025, potrivit ordinului nr. 6.876 din 22 decembrie 2023, document pentru aprobarea Normelor metodologice privind încadrarea profesorilor din școli și grădinițe, precum și încadrarea în regim de plata cu ora.
DOCUMENT Metodologia de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025:
Foto: © Psisaa | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.