Toate școlile cu media notelor sub 7 la simularea pentru Evaluarea Națională vor transmite inspectoratelor școlare, până la data de 15 martie, planurile de intervenție, potrivit unui adrese a Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro. Tot până la această dată se stabilește modul de lucru pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor (în funcție de ce relevă analiza pe itemi de la nivel de clasă), conform sursei citate.
- Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 26057 din 29.02.2024.
Săptămâna trecută, Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție.
În privința școlilor, conform documentului consultat de Edupedu.ro, termenul de 15 martie este pentru:
- Stabilirea de măsuri remediale la nivel de şcoală, în urma analizei gradului de reușită la itemi;
- Întocmirea de planuri de intervenție de către unitățile de învăţământ cu media notelor/disciplină sub 7;
- Transmiterea către IS/ISMB, de către unitățile de învăţământ cu media notelor sub 7, a planurilor de intervenție;
- Stabilirea măsurilor remediale la nivel de clasă (se aplică tuturor şcolilor, nu doar celor cu media notelor sub 7; măsurile se stabilesc după analiza la nivel de clasă a gradului de reuşită pe itemi şi după ce sunt identificate competentele de îmbunătățit);
- Stabilirea modului de lucru pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor (în funcție de ce relevă analiza pe itemi de la nivel de clasă);
Același document mai prevede ca școlile să organizeze întâlniri cu părinții, până pe 22 martie, în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024. Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară.
Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.
Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.
Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni?”. „Cred eu că o problemă este în clasele primare”, a mai spus cadrul didactic.
Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea “Profesor și Părinte AZI,” difuzată pe A7 TV.
„Dacă noi îi blamăm, dacă noi le spunem „de nota asta ești tu și, de aici încolo, nu se mai poate face nimic”, am pierdut acel copil. Nu asta trebuie făcut, ci trebuie să încurajăm”, a spus Anisie.
Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”
Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024
Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.
Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrie. Ministerul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.
La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.
Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.
Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.