Până pe 15 martie, toate școlile cu media notelor sub 7 la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 vor transmite inspectoratelor școlare planurile de intervenție – adresă a Ministerului Educației

57.472 de vizualizări
Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com
Toate școlile cu media notelor sub 7 la simularea pentru Evaluarea Națională vor transmite inspectoratelor școlare, până la data de 15 martie, planurile de intervenție, potrivit unui adrese a Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro. Tot până la această dată se stabilește modul de lucru pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor (în funcție de ce relevă analiza pe itemi de la nivel de clasă), conform sursei citate.
  • Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 26057 din 29.02.2024.

Săptămâna trecută, Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție.

În privința școlilor, conform documentului consultat de Edupedu.ro, termenul de 15 martie este pentru:

  • Stabilirea de măsuri remediale la nivel de şcoală, în urma analizei gradului de reușită la itemi;
  • Întocmirea de planuri de intervenție de către unitățile de învăţământ cu media notelor/disciplină sub 7;
  • Transmiterea către IS/ISMB, de către unitățile de învăţământ cu media notelor sub 7, a planurilor de intervenție;
  • Stabilirea măsurilor remediale la nivel de clasă (se aplică tuturor şcolilor, nu doar celor cu media notelor sub 7; măsurile se stabilesc după analiza la nivel de clasă a gradului de reuşită pe itemi şi după ce sunt identificate competentele de îmbunătățit);
  • Stabilirea modului de lucru pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor (în funcție de ce relevă analiza pe itemi de la nivel de clasă);

Același document mai prevede ca școlile să organizeze întâlniri cu părinții, până pe 22 martie, în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024. Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni?”. „Cred eu că o problemă este în clasele primare”, a mai spus cadrul didactic.

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea “Profesor și Părinte AZI,” difuzată pe A7 TV

„Dacă noi îi blamăm, dacă noi le spunem „de nota asta ești tu și, de aici încolo, nu se mai poate face nimic”, am pierdut acel copil. Nu asta trebuie făcut, ci trebuie să încurajăm”, a spus Anisie.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară – document
Ministerul Educației impune școlilor să organizeze, până pe 22 martie, întâlniri cu părinții în privința rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 – document

15 comments
  1. Ce primesc copiii pentru resursa uriașă , și anume timpul lor, pe care o risipesc mergând la școala românească? Scoala românească e învechită și intepenita. Se panichează ministerul că iau copiii note proaste. Notele ar trebuie sa ii preocupe pe agaricii care gestionează sistemul asta monstruos, învățământul românesc? Poate că, dacă nu ar mai fi o mulțime de materii învechite și inutile, care le ocupă inutil timpul copiilor, dacă la romana li s-ar da sa citească și texte contemporane, al căror limbaj sa fie pe înțelesul lor, dacă matematica ar fi predată cu har, inspirație și bucurie, rezultatele la examene ar fi altele și ar reflecta altceva decât capacitatea de a toci. Oricum, învățământul românesc e atât de depășit!!! Toată informația de care ai nevoie e pe net, gratuita. Profesorii ar trebui sa se reorienteze spre alte meserii. Deja companii mari nu mai cer actele de studii când fac angajări. Dau teste specifice și așa își aleg sclavetii. Întrebarea mea ar fi cum pregătesc *** sadea care ne conduc societatea pentru impactul pe care îl va produce inteligenta artificiala generativa ? Școala românească ar trebui reformata de la rădăcina.

    1. Păi scoala tocmai e reformată! E aplicat învățământul de tip progresist! Educatia de tip cladic e dată la o parte! Aia în care toceai ca să ajungi cineva …

  2. la matematica,de exemplu au fost în total 18 subpuncte din cele ,,3 mari subiecte,, cam 7 min pe subpunct de rezolvat…. cei ce ai făcut testele la evaluare sunt profesori ce iau note de 3,4.5 pt.postul de titular sau sunt genii și confunda copii cu computerul?

  3. desfiintati bacul.. si evuluarea nationala.. ca scoala e daunatoare copiilor.. cat si a viitorului lui.. ca medicul nu sta la discuttii cu bolnavul care are ilius si dureri despre Kante , Eminescu..Tolstoi…etc macar nici inginerul nu vb genul epic liric …

  4. De unele scoli nu se dorește o îmbunătățire a elevilor.
    De exemplu o școală de sat care are profil profesional nu dorește să rămână fără elevi la profesională așa că îi ține cât mai slabi.

  5. prin 90 auzeam că sunt tari unde munca de jos, cea bruta e mai bine plătită și nu credeam. Acum in multe domenii așa e. Daca cunoști o meserie bine, te-ai scos. cine se face contabil, farmacist, profesor, it-ist fuge de munca fizică, dar nu îi convine că un zidar ia salariu cat el sau mai mult. Corect este așa. Fiecare trebuie să câștige sa aibă de un trai decent. Inclusiv femeia de servici, necalificat etc. Apoi diferența sa fie în funcție de cât valoare aduci societății. Nu ii mai plângeți pe cei de sub 7 la evaluare. Țările europene abia așteaptă să îi recruteze. De ce? Pentru că nu faci autostrăzi, agricultură, construcții sa doar cu oameni cu studii înalte.

  6. In Craiova, cele mai bune rezultate la simulare, peste scolile de top (Elena Cuza, Carol I si Fratii Buzezti), le-au avut copii de la scoala Terranova – o scoala privata!!! De aici putem trage o multime de concluzii. Acolo unde sunt banii exista si interes. Nu cred ca acei copii au doua creiere, insa modul de desfasurare al orelor, respectand programa ministerului, este total diferita (cunosc pe cineva care preda acolo). Da, parintii dau bani, insa si profesorii sunt platiti pe masura, sunt implicati in actul profesoral, copiii merg de placere. In scolile normale, parintii dau si ei bani (pe cadouri, banci nu stiu de care etc), profesorii favorizeaza pe cei ce vin cu ploconul, merg al ei la meditatie, iar restul Dumnezeu cu mila. Totusi, imi aduc aminte, cu drag, de un profesor de Biologie, din generala. Aveam in clasa un coleg de 4 si 5, insa al biologie avea media 8. De ce? Profesorul lucra cu toti, insa 10 minute din ora, aproape de fiecare data, o dedica acelui elev caruia ii explica in asa fel incat si el sa priceapa (si, desigur, era util si pentru noi). Mintea unui copil e ca o panza, e minunata, trebuie doar sa fie gasit “pictorul” potrivit care sa aseze cunoasterea. Parintele este dator sa il invete cum sa se comporte, sa se asigure ca merge la scoala, cu temele facute (chiar daca acel parinte nu are cunostintele necesare pentru a-l ajuta), iar profesorul sa il invete carte. Iar daca cei mai multi bani ar fi alocati Invatamantului (si Sanatatii, desigur), nu Armatei, refugiatilor, toaletelor inteligente sau altor nazbatii, probabil perfromantele academice ar creste. Copiii nu sunt prosti, ci nu stiu sa invete (da, multi nu stiu cum sa faca acest lucru), nu sunt motivati, multi incep bine si se pierd pe parcurs pentru ca parintii sunt dezinteresati, insa nici profesorii nu fa nimic. Mai mult, nu mai au modele in viata ( sa ne uitam doar la ce promovam in media). Sunt copii totusi…sa nu aruncam cu pietre in ei…de fapt, acestia sunt doar victimele deciziilor proaste ale adultilor din jurul lor!

  7. transmitem planuri,ca și cum inteligenta elevilor se schimba peste noapte …sau implicarea lor….motivația….etc …nu era prezentat la știri unu care vizita târgul școlilor profesionale și voia să câștige 3000 de Ron pe zi?!

    1. Normal că dorește 3000 de ron pe zi . Orice om ar dori măcar un altfel de salariu, mai ales că lucrează cinstit. Orice muncă merită răsplătită. Nu înțeleg genul ăsta de gândire de tip discriminatorie în care elevul este văzut într-o lumină negativă mereu .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like