Până pe 10 octombrie 2024, școlile se pot înscrie la CJRAE/CMBRAE cu proiecte de prevenire a violenței școlare, pentru care pot primi 5.000 de lei / Bugetul alocat pentru fiecare județ și formularul de înscriere

346 de vizualizări
Până pe 10 octombrie 2024, școlile se pot înscrie la Centrele de resurse și asistență educațională – CJRAE/CMBRAE cu proiecte de prevenire a violenței școlare. Ministerul Educației a anunțat că alocă 3.203.590 lei pentru cel puțin 360 de școli, 30.000 de elevi și 10.000 de părinți prin Programul „Împreună prindem curaj”. Bugetul maxim care poate fi alocat unei unități de învățământ este 5.000 lei.
  • În anul școlar 2023-2024, Ministerul Educației a alocat 1.407.473 de lei pentru cel puțin 250 de școli, însă programul a fost implementat în final în circa 500 de unități de învățământ preuniversitar, conform ministerului.

Bugetul total al programului este 3.302.590 lei, iar bugetul pe județ este diferențiat în funcție de dimensiunea populației școlare.  

ISJ/ISMB vor primi în buget sumele de mai sus, ca suplimentare la buget, capitolul 65.01 „Învățământ”, titlul 57 „Asistență socială”, urmând ca acestea să fie distribuite unităților de învățământ selectate; lista cu unitățile de învățământ care vor beneficia de finanțare va fi înaintată la ISJ/ISMB de către directorul CJRAE/CMBRAE, în urma evaluării proiectelor depuse.

 Bugetul maxim care poate fi alocat unei unități de învățământ este 5.000 lei. 

Alocarea pe județe a sumelor pentru implementarea activităților din cadrul Programului de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj”

Calendarul programului „Împreună prindem curaj”

Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar se va desfășura pe parcursul anului școlar 2024-2025 și va avea următorul calendar:

Înscrierea și selecția unităților de învățământ

„Programul este deschis tuturor unităților de învățământ cu personalitate juridică din țară. 

Participarea la proiect se face pe baza înscrierii și selecției de către CJRAE/CMBRAE.

Condiții de participare:
– unitatea de învățământ să aibă personalitate juridică;
– unitatea de învățământ demonstrează că există necesitatea inițierii și desfășurării unor activități de prevenire a violenței și infracțiunilor pentru preșcolari/elevi și familiile acestora;
– unitatea de învățământ își propune să implice Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenței, a faptelor de corupție şi discriminării în mediul școlar şi promovarea interculturalității în proiectarea și desfășurarea activităților.”

Formular de înscriere în programul „Împreună prindem curaj”

Criterii generale de selecție (3-5 criterii):

– „Formularul de înscriere este completat în întregime, sunt descrise nevoile preșcolarilor/elevilor, activitățile propuse, rezultatele așteptate, echipa implicată, parteneriatele și cheltuielile necesare;

– Activitățile propuse sunt adecvate pentru nevoile preșcolarilor/elevilor și se încadrează în obiectivele programului;

– Desfășurarea activităților propuse este planificată în perioada octombrie 2024 – mai 2025; 

– Bugetul solicitat este de maxim 5.000 lei.

– Cheltuielile și bugetul estimat sunt corelate cu activitățile propuse.

La aceste criterii generale CJRAE/CMBRAE poate să adauge alte criterii specifice de selecție.”

Activități

„Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, inițieze și desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolari/elevilor, familiilor acestora și climatului școlar.

Activitățile bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu sigur pentru fiecare pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora. De asemenea, o componentă importantă este implicarea părinților în activitățile școlii, alături de alți parteneri sau reprezentanți ai comunității locale. Încurajăm atât parteneriatele publice, cât și cele public- private, între unitățile de învățământ și ONG-uri sau/și reprezentanți ai mediului de afaceri. Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.

Exemple de activități:
● Activități de cunoaștere și dezvoltare a coeziunii pentru elevi, cadre didactice.
● Biblioteca vie, inclusiv cu victime ale violenței/ persoane care au fost condamnate, apoi reintegrate și reabilitate social; 

● Teatru forum;

● Cluburi de filme/ documentare tematice;

● Grupuri de sprijin pentru elevii implicați în situații de violență (elevii cu comportamente violente, elevii victime dar și elevii martori);

● Vizite la tribunal, la muzeele închisorilor;

● Activități de învățare între egali(peereducation);

● Activități artistice și sportive;

● Concursuri tematice;

● Campanii de conștientizare și sensibilizare;

●  Ateliere pentru susținerea familiilor în ceea ce privește exercitarea rolului educativ(în colaborare cu cadre didactice și cu alți parteneri);

● Întâlniri ale elevilor și cadrelor didactice cu reprezentanți ai Poliției și Jandarmeriei, Serviciului pentru siguranța școlară, în vederea realizării unor dezbateri pe teme referitoare la fenomenul violenței;

● Participarea cadrelor didactice la activități de formare privind managementul/rezolvarea conflictelor și managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării, organizate în cadrul școlii, la CCD sau la parteneri;

● Sesiuni de informare/instruire referitoare la aplicarea Procedurii de management a cazurilor de violență adresate personalului unităților de învățământ și chiar elevilor.”

Cheltuieli acceptate în cadrul programului „Împreună prindem curaj”

„Cheltuielile acceptate in cadrul programului trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
●  să fie necesare pentru realizarea activităților planificate de unitatea de învățământ;

●  să fie efectuate în perioada de implementare a programului;

●  să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, să fie dovedite prin documente originale emise în conformitate cu prevederile legislației naționale sau de alte documente contabile cu valoare probatorie echivalentă facturilor astfel încât să fie identificabile și verificabile;
● să respecte prevederile legislației naționale, inclusiv în ceea ce privește regimul achizițiilor publice;
● să nu fi făcut obiectul altor finanțări publice, în condițiile legii. 

ATENȚIE:
În acest program nu sunt permise cheltuielile salariale. Bugetul alocat trebuie utilizat în anul financiar 2024.

Exemple de bunuri, echipamente și servicii care pot fi achiziționate:

●  Cărți, reviste de specialitate, publicații
●  Rechizite, consumabile si papetărie;

●  Servicii de transport, diurnă/hrană, protocol;

●  Servicii închiriere a spațiilor/ altor facilități,

●  Servicii de print, copiere;

●  Licențe educaționale, abonamente la resurse/softuri educaționale, cărți în format digital, audiobookuri;

●  Materiale;

●  Bilete de intrare la muzee, teatre;

●  Premii – cărți, rechizite, echipament electronic de mici dimensiuni (memory stick, căști, boxe portabile etc.)

● Echipamente sportive;

● Recuzită artistică;

● Cursuri/programe de formare a cadrelor didactice privind managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării;

Pe lângă aceste exemple, poate fi efectuată orice altă cheltuială, cu condiția ca aceasta să corespundă obiectivelor proiectului din unitatea de învățământ și să respecte prevederile legislative în domeniul achizițiilor publice.

Certificarea participării:

„Fiecare participant la program va primi un certificat de participare specific pentru implicarea sa în program: membru al comisiei de selecție, membru al comisiei de management județean, coordonator al proiectului în UAT, membru al comisiei de implementare a proiectului la nivel de unitate de învățământ, participant cadru didactic, elev, părinte/tutore. Certificatele vor fi eliberate, după caz, de unitatea de învățământ sau CJRAE/CMBRAE, cu număr unic de înregistrare.

Vor primi certificate și organizatorii/participanții la proiectele care nu au fost selectate pentru finanțare dar au fost totuși implementate în cadrul campaniei „Împreună prindem curaj”.” 

DOCUMENT ORDIN pentru aprobarea Programului de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj” și pentru alocarea sumelor provenind din Mecanismul național de susținere a prevenirii criminalității
Anexa1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Federația Națională a Părinților, apel către toți cei implicați să respecte măsurile sanitare pentru combaterea pandemiei, „în contextul creșterii alarmante a numărului de cazuri de elevi confirmați pozitiv cu Covid-19”

„În contextul creșterii alarmante a numărului de cazuri de elevi confirmați pozitiv cu Covid-19, Federația Națională a Părinților face un apel către toți cei implicați, să respecte măsurile sanitare pentru…
Vezi articolul

EXCLUSIV G4Media.ro: Chirurgul Irinel Popescu, trimis în judecată de DNA în două dosare de corupție, a fost numit de ministrul Sebastian Burduja în cel mai înalt for al cercetării / Burduja: Nu am știut situația lui, voi căuta o soluție pentru a-l revoca dacă nu demisionează

Ministrul Cercetării Sebastian Burduja l-a numit pe chirurgul Irinel Popescu în componența Consiliului Național al Cercetării Științifice, cel mai înalt organism național din domeniu, potrivit unui ordin din octombrie 2022,…
Vezi articolul