(P) Cum a abordat DSBU învățarea online în vreme de pandemie și care sunt planurile pentru începutul noului an școlar

809 vizualizări
DSBU
Perioada pandemiei și mutarea studiilor exclusiv în mediul online au generat o serie de schimbări și găsirea unor formule de adaptare și în cadrul Deutsche Schule Bukarest. Aflați despre soluțiile abordate de singura școală ce funcționează după curriculum german, în interviul următor.

Video: Iată cum apreciază elevii experiența școlară în cadrul DSBU

Q: Cum a gestionat DSBU perioada aceasta în care elevii școlii au trebuit să participe la cursuri online?

Deutsche Schule Bukarest: Pe toată durata închiderii școlii din cauza pandemiei, profesorii și personalul didactic au depus eforturi suplimentare pentru a se asigura că elevii noștri pot continua să învețe în condițiile date.

Unul dintre cei mai imporanți factori pentru a învăța sau lucra de acasă cu succes este structura zilei. Prin urmare, primul pas a fost crearea unei structuri în toate părțile instituției – de la cel mai mic până la cel mai mare copil.

Crearea acestui orar a adus stabilitate stabilitate în ziua școlarilor și a oferit posibilitatea de a se vedea zilnic cu educatorii, învățătorii și diriginții lor, fiind clar că școala continuă, chiar dacă are alt aspect decât cel familiar.

Următorul pas a fost stabilirea unui dialog cu părinții, pentru a le oferi un suport și pentru a asculta părerile lor. Am primit sugestii pe care le-am putut aplica și am continuat colaborarea până în pragul vacanței.

La final de an școlar, ultimul feedback pe care l-am primit, atât din partea părinților, cât și din partea elevilor (a căror părere contează cel puțin la fel de mult), a fost foarte pozitiv.

Q: Școala online a modificat/afectat în vreun fel calitatea actului de studiu?

Deutsche Schule Bukarest: Școala online este un mediu complet diferit față de școala fizică. Pentru a desfășura ore online, materia trebuie complet restructurată, iar metodele pe care le foloseam la clasă complet regândite. Avantajele cursurilor online au fost următoarele:

 

    • Programul: Am constatat cu surprindere faptul că începând cursurile o oră mai târziu și eliminând drumul către școală, marea majoritate a elevilor s-au simțit mai odihniți și au fost mai motivați în procesul de învățare. Desigur, există și câteva excepții, caz în care părinții ne-au susținut în consolidarea structurii zilnice a copilului.
    • Diferențierea: Diferențierea în clasă este unul din principiile de bază ale DSBU. Fiecare copil are dreptul de a lucra la nivelul lui. Nu încurajăm spiritul de concurență, deoarece într-un concurs cineva mereu pierde, iar niciun părinte (sau profesor) nu își dorește ca elevii/copiii să piardă. Diferențierea a funcționat foarte bine în cadrul cursurilor online, copiii având posibilitatea de a lucra la nivelul lor, putând accesa teme și excerciții în pas propriu. În cazul în care nu se descurcau, au avut diverse posibilități de comunicare cu profesorii – unii au preferat să le scrie, alții au preferat o discuție 1-pe-1, iar alți elevi au creat mici grupe în care s-au ajutat reciproc, ceea ce ne aduce la ultimul (și poate cel mai important) punct:
    • Independența: Încă de la creșă și grădiniță, DSBU îi susține pe copiii prin crearea situațiilor în care ei pot acționa și gândi independent. Aceasta se conturează tot mai clar pe măsură ce copiii înaintează în vârstă și ajung la școală. Gândirea critică, autoevaluarea sunt competențe fundamentale pentru orice persoană și nu este niciodată prea devreme să începem. Tocmai în contextul acesta, abilitatea copiilor de a luca independent, de a gândi singuri, de a estima timpul și efortul de lucru, a fost baza pe care ei au putut să o consolideze și mai puternic.

 

Q: Au existat evaluări de final de an? Cum s-a făcut notarea copiilor?

Deutsche Schule Bukarest: Pentru a stabili notarea în timpul acestei perioade, profesorii au lucrat în grupuri de specialitate – limbi, științe, matematică, etc. – pregătind în cadrul acestora o serie de metode de evaluare pentru mediul online. Acestea au inclus diverse proiecte, prezentări, chiar și filmulețe trimise de elevi (care le-au făcut mare plăcere). Platforma noastră ne-a permis chiar și scrierea testelor, cu respectarea anumitor reguli care să asigure transparență și fair-play.

Q: Cum se pregătește DSBU pentru următorul an școlar, dacă va fi necesară continuarea orelor online? O dată cu deschiderea noii școli cu un număr mai mare de elevi, se vor putea susține măsuri de siguranță împotriva COVID-19? 

Deutsche Schule Bukarest: Pentru perioada următoare, DSBU pregătește mai multe scenarii, în funcție de cum evoluează situația pandemiei. Toate departamentele din cadrul DSBU lucrează împreună la dezvoltarea planurilor. Dotările moderne ale noii școli și spațiile generoase ne permit mai multe posibilități. Care scenariu urmează a fi pus în practică depinde de recomandarea instituțiilor competente la momentul respectiv.

 Cu toții am învățat ceva nou: profesorii au dezvoltat noi metode de predare și au continuat să înainteze în era digitală, părinții au avut mai mult ca niciodată posibilitatea de a vedea cum lucrează profesorii și ce fac de fapt copiii lor la școală, elevii și-au descoperit competențele digitale și au învățat de la noi că lucrând împreună putem depăși orice obstacole. Nu știm ce urmează, dar rămânem optimiști că va fi bine.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În cel mult două săptămâni vor începe angajarile, anunță ministrul Educației din Republica Moldova, Dan Perciun, care vrea să angajeze 28 de persoane, din sistem și tineri absolvenți, pentru implementarea mai multor proiecte

Ministrul Educației și Cercetării al Republicii Moldova anunță că urmează să angajeze persoane în cadrul Ministerului pentru a implementa mai multe proiecte, printre care formula de finanțare a grădinițelor sau…
Vezi articolul

Daniel David, despre cazurile de violență în școli: Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme / Ceea ce se face în sistemul de educație este o păcăleală, ca să nu spun o impostură, nu exista psiho-pedagogi

„Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme”, a declarat Daniel David, rectorul Universității „Babeș-Bolyai”…
Vezi articolul
creșe noi

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: În noul cod urbanistic vom introduce obligația de a construi creșe, grădinițe, școli și cabinete medicale în cartierele rezidențiale noi. Cetățenii ne întreabă „domnule, eu unde îmi duc copiii?”

În proiectul noului cod urbanistic, care va reglementa domeniul construcțiilor în localități, vor fi introduse obligații legale pentru administrațiile locale și dezvoltatorii de locuințe astfel încât să fie prevăzute servicii…
Vezi articolul