Organizarea concursurilor de angajare pentru profesori și directori până la sfârșitul anului 2022, prevede un proiect de ordonată de urgență

6.634 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Organizarea concursurilor de angajare pentru profesori și directori ar putea să se desfășoare în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2022, chiar dacă au fost suspendate angajările în sistemul bugetar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus în consultare publică de Ministerul Educației. Acest proiect ar urmă să introducă un nou alineat la ordonanță de urgență nr. 80/2022 ce suspendă angajările în sistemul bugetar până la finalul anului.

Astfel, titularizarea și concursul de directori, etapa a 3-a, se vor susține, conform calendarului oficial. De asemenea, va fi permisă și angajarea în facultăți.

La articolul unic, după alin.(5) din Ordonanța de Urgență nr. 80/2022 se introduce un nou alineat, alin.(6) cu următorul cuprins: 

„(6) Prin excepție de la prevederile alin.(1), prin memorandum inițiat de Ministerul Educației și aprobat în ședința de Guvern, se poate aproba organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare și nedidactice, precum și a funcțiilor de conducere, vacante sau temporar vacante din unitățile de învățământ preuniversitar și instituțiile de învățământ superior.”

În justificarea urgenței se arată că „absolvenților studiilor universitare, de licență/masterat, trebuie să li se asigure integrarea pe piața muncii și că prin ocuparea funcțiilor didactice din instituțiile de învățământ superior se dorește menținerea în țară a specialiștilor cu o înaltă calificare, precum și faptul că, pentru asigurarea unei bune administrări a unităților de învățământ, este necesară ocuparea funcțiilor de conducere cu personal care să asigure managementul acestora pe o perioadă îndelungată de timp”.

„Pentru asigurarea dreptului la educație al beneficiarilor direcți ai educației se impune luarea de urgență a măsurilor care să permită organizarea și desfășurarea concursurilor de o importanță stringentă pentru buna funcționare a sistemul de educație”, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Proiectul de ordonanță de urgență

Nota de fundamentare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu vizează modificări în CNATDCU, instituția cheie în gestionarea plagiatelor: Am o problemă cu lipsa de coerență și de responsabilitate în asigurarea suportului pentru deciziile Consiliului

Ministrul educației are în vedere modificări în instituția cheie care soluționează sesizările de plagiat în doctorate. „Am o problemă cu lipsa de coerență și cu lipsa de responsabilitate în asigurarea…
Vezi articolul

Adolescența în pandemie. Cum își pot da seama părinții și profesorii că adolescentul suferă? Viorica Stoian, Psihoterapeut: Dacă a devenit rebel, e furios și iritat din „te miri ce” sau dimpotrivă, s-a închis în sine, comunică foarte puțin, este timpul să acționeze

“Într-un mediu de interacțiune online sau fluctuant, școală normală versus școală online, adolescenții pot ajunge să nu-și mai conștientizeze în mod corect și realist valorile, competențele și abilitățile”, spune psihologul…
Vezi articolul