Orele de religie: Patriarhul Daniel cere cooperare mai intensă între familie, biserică și școală

354 de vizualizări
Foto: basilica.ro

Patriarhul Daniel cere ”intensificarea cooperării dintre Familie, Biserică și Școală” pentru predarea orelor de religie și denunță presupuse ”tendințe ideologice individualiste și secularizante” în societate.

Prezent la consfătuirea profesorilor de religie, Patriarhul Bisericii Ortodoxe a criticat voalat ”noile reglementări legislative cu privire la ora de Religie”, spunând că în pofida acestor un număr ”foarte mare” de elevi și părinți au ales să participe la aceste ore, potrivit unui comunicat al Patriarhiei.

Patriarhul Daniel le-a cerut preoților să sprijine activitatea educațională a copiilor și tinerilor din parohiile lor, inclusiv prin asigurarea banilor necesari pentru acoperirea costurilor materialelor didactice pentru copiii din familii defavorizate.

Reamintim că orele de religie, deși opționale, sunt greu de ocolit de elevi din cauză că multe școli nu oferă o alternativă. Astfel, dacă un elev alege să nu facă ora de religie, deseori e obligat să stea singur în biblioteca școlii. În plus, media de la religie e folosită de mulți elevi din gimnaziu pentru a-și crește media generală, cea care este luată în calcul la admiterea la liceu.

Sursa foto: Basilica.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Resursă pentru profesori. „Înțelegerea faptului că toți suntem diferiți, avem experiențe diferite, nevoi și frici diferite este cheia pentru a ne menține ochii deschiși” – interviu cu Anna Sarvira, ilustratoarea cărții pentru copii „Fata cu ochii larg deschiși” (P)

Cartea lansată de Comisia Europeană „Fata cu ochii larg deschiși” este un instrument educațional pentru părinți și profesori, care sprijină discuții sensibile despre război cu copiii. Renumita ilustratoare ucraineană Anna Sarvira…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Trei școli din județul Bihor au ales digitalizarea prin instrumente interactive, ca metodă modernă de atragere a elevilor la școală, în Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar / Director: Sunt cadru didactic de 17 ani și cu siguranță o să ies de-aici la pensie – am făcut-o pentru copiii satului

Soluția, pentru noi, a fost digitalizarea reală, cu tehnologie modernă, interactivă, spun profesorii și directorii de la trei școli din județul Bihor, care au accesat programul PNRAS încă din prima…
Vezi articolul