Ore remediale peste vară, considerate necesare de aproape jumătate dintre profesorii participanți la un studiu Salvați Copiii

2.362 de vizualizări
Ore remediale peste vară
Sursă foto: Salvați Copiii / Săptămâna Sănătății Emotionale
Aproape jumătate dintre profesorii care au răspuns unui sondaj realizat de Salvaţi Copiii România sunt de părere că trebuie organizate ore de educaţie remedială pe durata verii, potrivit Agerpres. Roxana Paraschiv, reprezentantă a organizației, a declarat în cadrul unei dezbateri că, potrivit studiului, în Bucureşti şi reşedinţele de judeţ, 10% dintre profesori spun că în şcolile unde predau nu s-au organizat astfel de ore, deşi elevii ar fi avut nevoie de educaţie remedială.
  • Sondajul de opinie s-a desfășurat online, în rândul cadrelor didactice din învăţământul primar şi gimnazial, în perioada mai – iunie.

Ore remediale peste vară

85% dintre cadrele didactice participante la studiu au afirmat că în şcoala unde lucrează s-au organizat grupe de educaţie remedială, potrivit Roxanei Paraschiv. Aceasta a precizat că, dacă în rural 93% dintre răspunsuri indică organizarea acestor grupe, în urbanul mare 62% dintre respondenţi relevă acest aspect. Odată cu gradul de urbanizare creşte procentul celor care au menţionat că orele remediale nu au fost organizate din lipsa necesităţii lor, a spus ea.

Aceste ore remediale peste vară s-au organizat în special pentru limba română și matematică. Roxana Paraschiv a completat că la nivelul gimnaziului foarte mulţi profesori spun că orele au acoperit şi alte discipline, precum: Ştiinţele naturii, Ştiinţele sociale, limbile străine.

Impactul pandemiei asupra elevilor

În privința impactului pandemiei aspupra elevilor, profesorii au observat printre altele scăderea motivaţiei, dificultăţi în acumularea de noi cunoştinţe şi pierderea achiziţiilor anterioare. Foarte multe dintre aceste răspunsuri se referă la elevii din ciclul primar, pentru care şcoala online nu a reprezentat cea mai bună dintre soluţii, potrivit acesteia.

Conform studiului, cadrele didactice au spus că elevii şi-au pierdut ritmul, că a crescut chiar riscul de abandon şcolar şi a sesizat o adâncire a inegalităţilor între elevi, în sensul că cei cu acces la resurse şi sprijiniţi de părinţi au reuşit să ţină cât de cât pasul. În cazul elevilor care au primit dispozitive necesare pentru desfășurarea orelor online, au existat dificultăți referitoare la conexiunea la internet.

“Au apărut dificultăţi emoţionale, nu doar sub forma dezinteresului faţă de şcoală, dar copiii nu se mai pot concentra, foarte mulţi au devenit dependenţi de tehnologie sub aspectul ludic al jocurilor şi nu mai ştiu sa comunice. Sunt foarte mulţi profesori care vorbesc despre agitaţie şi despre o energie pe care încep să o canalizeze spre violenţă”, a completat Roxana Paraschiv.

În această săptămână, Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală în cadrul căruia, în lunile iulie-august, se vor organiza zilnic activităţi de educaţie remedială pentru peste 2.000 de copii grupaţi în 39 de grupe de grădiniţă estivală şi 71 de grupe de educaţie remedială pentru facilitarea integrării pe plan şcolar a copiilor din grupuri vulnerabile, potrivit unui comunicat al Salvaţi Copiii România.

Sursă foto: Salvați Copiii / Săptămâna Sănătății Emotionale


5 comments
  1. Organizația Salvaţi Copiii România a făcut multe pentru copiii și respect munca depusă de către această organizație. Dar opinia mea personală este următoarea:
    Cu sau fără sondaj de opinie toată lumea poate vedea că sistemul învățământului nu funcționează bine. Orele remediale ar avea eficiență numai după terminarea anului școlar, în mod obligatoriu pentru elevii care nu au reușit să dobândească competențele și materia necesară pentru a începe clasa următoare. De exemplu, dacă un elev este corigent la o materie sau la mai multe materii, să meargă la școală la ore remediale (materia respectivă) în fiecare zi pînă la sfârșitul lunii iulie, iar înainte de a începe anul școlar următor, să ia parte la un examen (care nu mai trebuie numit corigență, dar care asigură o șansă pentru dovedirea cunoștințelor/competențelor reale). Optim ar fi ca orele remediale să fie ținute de către alți profesori decât cei care predau la clasa elevului sau chiar practicanți de la universități (în acest caz nici nu ar costa bani). Mulți elevi nu învață în timpul școlii pentru că nu au chef, dar dacă ar fi obligați să-și piardă timpul lor liber din vacanță, anul următor s-ar răzgândii în legătură cu învățatul.
    O altă metodă pentru ajutarea elevilor mai slabi, care se practică în unele țări este mentoratul voluntariat în rândul elevilor mai mari, care acolo oricum trebuie să efectueze muncă în serviciul societății de care am avea nevoie și noi și de ce nu în teritoriul orelor remediale, și această posibilitate nu exclude și ajutarea elevilor rămași în urmă cu materia și în timpul anului școlar.
    Totul depinde de voință și mentalitate și nu necesită bani.
    Cu mult respect pentru toată lumea.

    1. Foarte corect. Cand vor vedea ca stau in moez de vara si caldura in scoala in loc de vacanta, poate s-ar gandi de doua ori cand lipsesc sau nu invata. Categoric solutia este ca acestia sa faca acele ore cu studenti sau in regim de practica pedagogica. Astfel si investitia ar fi foarte mica. Profesorul de la clasa nu trebuie pedepsit odata cu acei corijenti sa nu mai aiba concediu. Ca nu el a gresit. Profesorul are drept la repaus .Si-asa nu are dreptul nici macar o zi la concediu de odihna inafara vacantelor scolare.

      1. Karma și Un Părinte Și dacă eu de exemplu,tot anul asta care a trecut în clasa a 7 a am făcut școala online și profesorii au lucrat numai cu un elev,și aproape nimeni nu știa nimic,eu ce era sa fac?
        Sa stau cu ochii în monitor numai de dragul de a sta? Daca nici profesorii nu își dau interesul,sunt multi colegi care nu au răspuns deloc la nicio materie,eu la fel,pe cine sa ascult,cine trebuia să predea colegul ăla care raspundea numa el sau profesorul? Normal că nimeni nu își va da interesul,pun pariu că mulți dintre noi nu suntem pregătiți de clasa a opta,și ceea ce ziceți nu este deloc bine e foarte rușinos sa apelezi la meditații și ore remediale,adică e in avantaj la a acordarea unei ,,a doua șansă” dar ca să mearga ceva in sistemul acesta al educației,trebuia ca tot ce explică profesorul sa înțelegi pe loc la școală,fara grămezi de bani 💸 in portofelele ălora care fac meditati,și fără ore remediale și alte prostii,trebuia totul sa fie coincis pe înțelesul tuturor,fara profesori incompetenți care au doar elevi preferati și stau numa cu ei,fara note bune contra mită,fara aceasta programa încărcată doldora de prea multă materei sau ca să conduci cârma acestei materii încărcate,tot ce am zis eu trebuia pus de mult în aplicare.Ministrul asta merge numai pe razbunari și băgat bete in roate,și după latura întunecată a proverbului: după faptă și răsplată adică ne da o lună vacanta in aprilie,ca mai apoi sa ne oblige sa mergem la școală fizic,profii sa se răzbune pe noi că nu știm nimic și să ne dea teste,ați văzut că la clasa a doua a patra cincea și a șasea au dat evaluări poate aia mai mici au fost avantajați,dar a cincea și a șasea și a șaptea anul asta am făcut online,și cred că mai toți am rămas cu materia abia de atunci când a început izolarea asta și pandemia. Deci în concluzie ministrul și-a a zis: hai că le dau elevilor o lună de vacanță și mergem pe proverbul după faptă și răsplată și după îi aruncăm în școală fizic toată in lumea,in evaluări,in medii stricate in corigente,si alte probleme.De ce? Pai va zic : PENTRU CĂ MINISTRUL ASTA ARE IDEI IDIOATE IN CAP,NE DA NOUA ELEVILOR APA LA MOARA,CA MAI APOI DINTR-O DATA SA OPREASCA FANTANA SI E INCORECT,adică dacă v-am dat vacanta o lună după va tai craca când reincepe școala,ca mai apoi să caut nod in papura sa nu fac nimic.Si mai apoi se preface că virgula,(sa nu fac cacofonie) cauta el soluții la aceste probleme.Si Poate o să ziceți că.unii elevi au invatat și în online,dar în cazurile astea foarte rare în spate sunt profesorii mai buni părinții care sprijină copiii și totul depinde în cașcavalul părinților dat la meditații.Cum zicea Dan Cadar de la zona IT: la cum este sistemul educației și cel medical in România nu te mai numești elev sau pacient,trebuie sa te numesti client,că altfel nu se poate,daca nu mă credeți căutați zona IT clipul de acum in an cu numele:Ce pana mea e cu disputa asta despre bac și școala. La minutul 16 incepe sa zică despre acest business al școlii și sănătății,dar merita să vedeți tot.Da ce sa zic,ca să ajungi al aceste cazuri rare când copiii învață și online este cu ajutorul meditațiilor, deci aia e….

  2. Cum sa mai vrei sa faci remediale vara cand nesimtitul de Campeanu nu le-a platit nici macar pe cele facute in martie ?! Chiar ia cineva in serios sondajul asta ? Cunoaste cineva macar un cadru didactic care sa-si doreasca sa faca remediale vara ? Trebuie sa fii mare idiot sa nu intelegi ca remedialele astea au fost o maaare teapa trasa noua de acest Campeanu !

    1. Nu cu profesorii lor. Cum spunea doamna de mai sus cu studenti sau practicanti. Altfel, trebuie sa fii nebun sa crezi ca eu, profesor, ma autoflagelez, ca, dupa ce astept 9 luni sa iau concediu pe vara, ma duc dupa 25 iunie, in iulie, sa fac remediale. Nu sunt un robot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Personalitatea istoricului Nicolae Iorga, fost rector al Universității din București, omagiată într-o expoziție-eveniment deschisă la Muzeul Național de Istorie a României. Expoziția poate fi vizitată până la sfârșitul lunii mai 2022

Elevii, profesorii și părinții pot vedea piese din colecția muzeală a Universității din București, într-o expoziție care îl omagiază pe istoricul Nicolae Iorga la 150 de ani de la naștere,…
Vezi articolul

Strategia de educație parentală a fost lansată în dezbatere pentru a treia oară, în 6 ani. Documentul ministrului Deca este înțesat cu limbaj de lemn și referiri la președintele Iohannis: „Viziunea asupra parentalității, subsecventă dezideratelor Proiectului România Educată, este în perspectiva 2030 aceea de a clădi, împreună cu părinții, o societate durabilă”

Strategia de educație parentală a fost lansată în dezbatere pentru a treia oară de Ministerul Educației, după ce precedentele 2 variante lansate în ultimii 6 ani au fost abandonate în…
Vezi articolul