Ordonanța de urgență privind alocația “forfetară” pentru transportul elevilor a fost pusă în dezbatere publică / Elevii pot solicita acordarea în avans a sumei forfetare lunare, iar alocația se plătește din bugetul ministerului, spune Sorin Cîmpeanu

3.636 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență, după ce ieri l-a prezentat în Guvern fără să îl pună în transparență instituțională și să poată fi consultat, lucru sesizat și de mai multe asociații de elevi.
  • Proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 se află în dezbatere publică pe site-ul ministerului Educației, iar propuneri sunt așteptate pe adresa de e-mail diana.rosu@edu.gov.ro. Documentul poate fi consultat și la finalul articolului.
  • Anunțul ministrului vine după ce în spațiul public au apărut numeroase critici referitoare la eliminarea bursei sociale pentru elevii care merg la școală într-o altă localitate. Inițial, ministrul Educației i-a acuzat de politicianism pe cei care critică eliminarea burselor sociale de 200 de lei pentru liceenii din sate care învață în altă localitate.

La o zi după ce a prezentat în ședința de Guvern proiectul privind acordarea unei alocații “forfetare” pentru elevii care învață în altă localitate decât cea de domiciliu, Sorin Cîmpeanu a lansat în dezbatere publică documentul. Potrivit acestuia, “suma forfetară lunară este de 50 de lei/lună pentru distanţa de 3 km. Pentru distanţele ce depăşesc 3 km, suma de 50 lei/lună se suplimentează cu 5 lei/lună pentru fiecare kilometru. În cazul în care tarifele practicate sunt mai mari decât suma forfetară, aceasta poate fi majorată cu până la 50%, dar nu mai mult decât contravaloarea documentelor de transport prezentate de către elevii care solicită suplimentarea sumei forfetare. În acest caz sumele se decontează pe baza documentelor de transport emise de operatorii de transport”.

Mai multe asociații de elevi și FePal au criticat proiectul, (n. red. declarația a fost făcută înainte de a consulta documentul, nefiind în dezbatere publică până acum) pe motiv că prevede ”decontarea transportului parțial, nu gratuitate (…), condamnând astfel elevii cu o situaţie materială precară la abandon şcolar, după pierderile suferite deja de pandemie.” În plus, semnatarii cereau “ferm guvernanţilor să nu adopte proiectul de ordonanţă, având în vedere acţiunile efectuate de către reprezentanţii elevilor ce subliniază importanţa respectării Legii 226/2020 care asigură accesul gratuit la transport pentru elevi”.

În proiect este menționat bugetul ministerului Educației ca sursă de achitare a alocației: “elevii pot solicita acordarea în avans a sumei forfetare lunare, iar alocația de transport este plătită din bugetul Ministerului Educației”.

Ordonanța de urgență mai prevede că “elevilor cazaţi la internat sau în gazdă în localitatea unde studiază li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 4 călătorii dus-întors pe lună, din bugetul Ministerului Educaţiei, prin unităţile de învăţământ unde sunt şcolarizaţi. Elevii pot solicita acordarea sumei în avans. Pentru situațiile în care se depășește suma forfetară, decontarea se face în luna următoare”.

Proiectul de ordonanță de urgență privind alocația “forfetară” pentru transportul elevilor:

3 comments
  1. O mizerie de ordonanta .
    Eu platesc 1000 de lei chirie si voi vreti sa dati 4 drumuri dus -intors?
    Rusineee …
    Desi copilul meu ar fi putut sa ia si bursa de studiu , dar ce sa vezi … parintii depaseste venitul pe persona. Cata nedreptate…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO “Ne îndreptăm către concluzia amânării acestor planuri-cadru. Problema se pune acut la elevii de clasa a IX-a” – anunță ministrul Educației / Mircea Miclea: Noi nu am făcut e-learning în acest an, ci streaming. Este o diversiune a factorilor politici să invoce că nu există soluții

Ministerul Educației va amâna, în premieră, adoptarea unui curriculum nou pentru clasa a IX-a pe care să îl urmeze de la anul generația copiilor astăzi de clasa a VIII-a, care…
Vezi articolul

INTERVIU Daria Turculeț, doctorand la Oxford în chimie fizică, mesaj către decidenți: Investiți cu încredere în cercetare, tinerii trebuie să simtă că pot face știință de calitate acasă, fără să fie nevoiți să plece pentru a-și atinge potențialul

Daria Turculeț, doctorand în chimie fizică și teoretică la Universitatea Oxford, i-a îndemnat pe decidenții politici să asigure condițiile necesare cercetătorilor români prin investiții în acest domeniu, astfel încât să…
Vezi articolul

Oana Moraru: La clasă e degringoladă totală. Nu avem ghiduri scrise cu adevărat de Ministerul Educației sau de specialiști, avem programe și metode și foarte abstract scrise. Motivul pentru care nu există impact în educație cu adevărat este pentru că profesorii nu mai știu să pună întrebări generațiilor de astăzi astfel încât să creeze conexiuni, gândire critică

Oana Moraru, profesoară, consultant educațional și fondator de școală, atrage atenția că nu există ghiduri scrise de Ministerul Educației care să ajute profesorii să creeze conexiuni cu elevii și să…
Vezi articolul

Pedepse mai „aspre” pentru profesori, în ceea ce privește gestionarea actelor de violență, spune secretarul de stat Florian Lixandru: Se merge până la desfacerea contractului individual de muncă

Secretarul de stat Florian Lixandru a anunțat că, în privința gestionării faptelor de violență în școli, sunt „acte normative care vor viza personalul didactic și angajații din unitățile de învățământ…
Vezi articolul