Orban: La Cluj se va înființa un institut de tehnologii inovative, beneficiar de fonduri europene

335 de vizualizări
Babeș-Bolyai - Mobilități virtuale
Foto: UBB / Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
La Cluj-Napoca urmează să se înfiinţeze un institut de tehnologii inovative, care va fi unul dintre beneficiarii fondurilor alocate prin proiectul Europa Inteligentă, a declarat, marți, premierul Ludovic Orban, după o întâlnire cu conducerea Universității “Babeș-Bolyai”, potrivit Agerpres.

Ludovic Orban:

  • “UBB, conform evaluărilor, conform rankingului, este universitatea cea mai bine clasată, cu din Cluj, ci din România. (…) Unul dintre subiecte este cel legat de înfiinţarea la Cluj a unuia dintre institutele care urmează să devină principalele beneficiare ale resurselor financiare disponibile pentru România în cadrul priorităţii Europa Inteligentă. Este clar că în urma acestei discuţii, pot să vă spun că la Cluj şi în în colaborare cu UBB şi cu alte universităţi (…) va fi un institut de tehnologii inovative. Aceasta cu atât mai mult cu cât Clujul a intrat în finala pentru stabilirea Capitalei inovaţiei”.

Rectorul UBB, Daniel David, a atras la rândul său atenţia supra problemelor din învăţământul românesc, probleme pe care partidele trebuie să le rezolve:

  • “Această întâlnire a avut un rol fundamental, fiindcă noi am abordat două teme care ne interesează. Anume, prima temă – începerea anului universitar, şi era absolut normal să aveam această discuţie, totuşi UBB fiind cea mai mare comunitate academică din ţară, aproape 50.000 de oameni, şi nu e totuna cum începem noul an universitar. A doua temă, foarte importantă pentru noi, mai ales că este vorba de campanie electorală, şi noi vrem să transmitem un mesaj tuturor partidelor politice, care este rolul educaţiei în proiectul de modernizare a ţării. În sensul că, noi credem că înainte de a face strategii care mai de care mai deştepte şi mai interesante în diverse domenii, dacă nu reparăm componenta educaţională – şi mă refer la preuniversitar: abandonul şcolar, analfabetismul funcţional, analfabetismul ştiinţific, problema curricumului etc, iar în mediul problema fragmentării, subfinanţării, distribuţiei inegale pe teritoriul ţării a institutelor de cercetare şi a forţelor academice-, credem că nu avem nicio şansă să facem o schimbare a României”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, susține în CV că a scris o lucrare pe care nu o găsește și despre care nu știu nimic nici editura, nici Biblioteca Națională – Libertatea

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, nu-și găsește cartea “Teoria sistemelor informaționale” menționată din CV, “singura legătură cu domeniul pe care-l conduce” – carte despre care nu știu nimic nici…
Vezi articolul

Profesorii reacționează la „măsurile iresponsabile” propuse de minister în proiectele de ROFUIP și Statutul Elevului: dublarea absențelor pentru un punct la purtare „ar trebui retrasă imediat”, iar „sălile de izolare riscă să devină un refugiu confortabil pentru turbulenți” / Avertisment: „elevii reprezentanți abuzează de drepturi și își construiesc un regim școlar preferențial nejustificat”

Profesorii de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București au transmis Ministerului Educației un set de observații și propuneri detaliate cu privire la modificările propuse pentru Statutul Elevului și Regulamentul…
Vezi articolul