Orașele și parcurile să redevină spații ale copiilor, „cu tot cu zgomotul pe care îl fac ei” – propunerea experților francezi pentru reducerea dependenței de telefoane

150 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Orașele și parcurile ar trebui să redevină spații în care să se regăsească și copiii, să se joace și să uite de ecrane, aceasta este propunerea grupului de experți francezi care la finalul lunii aprilie a înaintat președintelui Emmanuel Macron un raport despre dependența de ecrane la vârste fragede, transmite RFI.

Rezolvarea problemei legată de copiii care petrec prea mult timp în fața telefoanelor, tabletelor și calculatoarelor ar putea fi deschiderea orașelor și a locurilor de joacă către aceștia. O reinventare și o regândire a arhitecturii, care să fie mai prietenoasă cu nevoile de fapt de bază ale copiilor, care au fost ignorate odată cu avansul digital, potrivit sursei citate.

Provocarea este pusă astfel în seama administrațiilor locale de către grupul de experți din Republică care a făcut un raport despre dependența de ecran a copiilor, după apelul de la începutul acestui an al președintelui Macron despre faptul că trebuie impuse limite în utilizarea acestor dispozitive.

Experții susțin că o investiție în dezvoltarea locurilor de joacă de exemplu este esențială pentru a scoate copiii afară din casă, conform RFI. „Popularea” spațiilor publice cu atracții alternative la ecrane „și redarea locului cuvenit celor mici, cu tot cu zgomotul pe care îl fac ei” este propunerea comisiei naționale care a lucrat la raport.

  • În raportul publicat acum circa o lună de mai multe cotidiene regionale și citat de Le Figaro, comisia de experți mandatată de guvern avertizează asupra „realității hiperconectării copiilor” și a „consecințelor asupra sănătății, dezvoltării și viitorului lor”, precum și asupra viitorului „societății și civilizației noastre”.
  • „A apărut un consens foarte clar cu privire la efectele negative directe și indirecte ale ecranelor”, în special asupra „somnului, sedentarismului – care favorizează obezitatea – și miopiei”, mai scrie în raport.

Dacă orașele nu își asumă printr-o reformă această problemă, atunci recomandările experților sunt degeaba, spune un psihiatru citat de AFP, membru într-o comisie care caută soluții pentru această problemă, potrivit RFI.

Faptul că telefoanele și legăturile la Internet s-au răspândit masiv a făcut ca prezența fizică la activități de socializare și ludice să fie mai redusă, este de părere sociologul Clément Rivière, citat de RFI. Astfel, au apărut „copiii de interior”, concept folosit prima dată de geografi olandezi în anul 2006.

Pentru acești copii, administrațiile locale caută mai multe soluții, cum ar fi strategia de tipul „oraș la nivelul copiilor”, cum este în cazul Parisului, la Lyon, Rennes ori Strasbourg.

Printre soluții se numără ludotecile, care adună jucării și cărți pentru copii, programe de tip „Sâmbăta în familie” la unele creșe și grădinițe, zone pietonale pe lângă școli. Propuneri mai sunt locuri special amenajate și interactive, pentru copii, în stațiile de transport public – metrou, autobuz, aeroport – și linii de transport în comun dedicate celor mici, care să le mențină curiozitatea și să nu-i tenteze să se întoarcă la telefon atunci când au de petrecut timp afară.

Amintim că ministrul francez al educației a propus să nu mai fie permis accesul cu telefoane în școli: “Sunt mulți elevi care se uită în pauză, se filmează, iar asta creează perturbări sau distrageri. În timpul școlii, să existe o adevărată pauză de la digital“, spune Nicole Belloubet.

În România, Ministerul Educației a propus recent într-un proiect de repere metodologice pentru educația timpurie că, pentru copiii sub doi ani, nu ar trebui să existe acces la telefoane și tablete, implicit la jocuri online.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
O comisie de experți francezi solicită interzicerea ecranelor pentru copiii sub 3 ani
VIDEO Fără telefoane în școli, propune ministrul francez al educației. Nicole Belloubet: Sunt mulți elevi care se uită în pauză, se filmează, iar asta creează perturbări sau distrageri. În timpul școlii, să existe o adevărată pauză de la digital
„În momentul de faţă, în sălile de clasă se butonează telefoanele mobile în permanenţă”, spune Marius Nistor, FSE
Telefoanele mobile și tabletele să nu fie folosite în școlile din Italia, nici în scopuri didactice, vrea ministrul Educației. Giuseppe Valditara anunță că va trimite reguli profesorilor și părinților
Telefoanele mobile, interzise în școlile din Anglia pentru elevi, inclusiv în pauze, anunță Guvernul britanic. Ministrul Educației: Școlile sunt locuri în care copiii trebuie să învețe, iar telefoanele sunt o distragere nedorită
Guvernul de la Madrid vrea să interzică telefoanele mobile în școlile și liceele din Spania
Noua Zeelandă: Premierul conservator Christopher Luxon a anunţat interzicerea telefoanelor mobile în şcoli
Telefoanele mobile vor fi interzise în clasele din școlile din Olanda, începând de anul viitor
Rusia va interzice prin lege elevilor să folosească telefoanele mobile în timpul orelor, de la 1 septembrie 2024
Tensiuni în școlile din Franța. Un elev în vârstă de 15 ani a murit după ce a fost bătut, la ieșirea din școală, de persoane mascate / Este al doilea caz de violență școlară în aceeași săptămână
Cine este noua ministră a Educației din Franța, Nicole Belloubet: tehnocrată de stânga, profesor de drept public și fost ministru al Justiției, a contestat în trecut centralizarea impusă școlilor
Numărul de ore de educație civică din Franța vor fi dublate din septembrie 2024 și elevii vor avea curs de istoria artei, anunță președintele Emmanuel Macron, care vrea și introducerea teatrului în școli: Asta dă oralitate, încredere, contact cu marile texte ale literaturii
Președintele Emmanuel Macron ar vrea ca uniforma să fie introdusă în școlile din Franța, dacă se dovedește că ajută la combaterea discriminării în școli: „Ținuta unică elimină inegalitățile dintre familii și creează respect” / Franța derulează pilotări în peste 100 de școli pe tema aceasta
Folosirea dispozitivelor digitale în școli, pentru cel mult o oră în scop de destindere sau până în trei ore în scop de învățare, poate întări performanța elevilor la matematică. Apoi, performanța scade – analiză pe baza rezultatelor PISA 2022 / România – în topul utilizării instrumentelor digitale la școală
Rezultate PISA 2022. Aproape o treime din elevii din România nu ascultă ce spune profesorul la clasă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel comun al Ministerului Educației, sindicatelor, organizațiilor de elevi, studenți și părinți: Trebuie evitată pe cât posibil ieșirea în spațiile publice și să ne concentrăm asupra învățării de acasă

Apel comun al Ministerului Educației, sindicatelor din universitar și preuniversitar, organizațiilor de elevi, studenți și părinți, în contextul epidemiei de coronavirus: “În această perioadă, trebuie evitată pe cât posibil ieșirea…
Vezi articolul

Profesorii de matematică pot să folosească la clasă demonstrațiile interactive, instruirea diferențiată și învățare bazată pe problematizare, colaborare și discuție – recomandare a Ministerului Educației

Profesorii de matematică care le predau elevilor care vor intra în toamnă în clasa a XII-a „pot adopta diverse strategii, cum ar fi demonstrații interactive, instruire diferențiată, învățare bazată pe…
Vezi articolul