Ora de curs în învățământul special durează 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după prima oră, indiferent de nivelul de studiu – ROFUIP 2024

587 de vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
În ROFUIP 2024 sunt reglementate durata orelor și a pauzelor pentru învățământul special, așa cum sunt menționate în legea Educației nr. 198/2023. Ora durează 45 de minute iar prima pauză, 15 minute. Apoi pauza crește la 30 de minute, potrivit ROFUIP 2024.

Elevii din învățământul special, indiferent de nivelul de studiu au orele ce țin 45 de minute și prima pauză, 15 minute. Apoi, după a doua oră pauza crește la 30 de minute, prevede ROFUIP 2024.

Art 19, alin 17 lit e) în învățământul special, durata orei de curs și a activităților de terapii specifice este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză de 30 de minute după cea de-a doua oră de curs;

Prevederea armonizează precizarea care era deja în legea Educației la art. 11:

„Învățământul special și special integrat pentru preșcolarii/elevii cu deficiențe ușoare și moderate sau grave/profunde/severe/asociate se organizează individual, pe grupe sau clase cu efective stabilite prin lege, în funcție de tipul și de gradul deficienței”, potrivit ROFUIP 2024.

Cum sunt împărțite formațiunile de studiu în învățământul special, potrivit legii Educației

Potrivit legii educației nr.198/2023 școlile speciale funcționează cu minimum 50 de elevi sau minimum 50 de elevi și/sau preșcolari.

Art. 23 lit j(i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;

(ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8;

(iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;

(iv) învățământul special pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 5 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 6;

k) prin excepție de la lit. j), în învățământul tehnologic special pentru elevi cu deficiențe ușoare și/sau moderate: clasa cuprinde în medie 10 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12.

Elevii cu cerințe speciale educaționale pot fi integrați și în învățământul de masă. Potrivit art. 23, din legea Educației:

(8) Integrarea școlară individuală a copiilor/elevilor cu CES în grupe/clase din învățământul de masă se realizează, de regulă, la începutul anului școlar, dar poate fi făcută și pe parcursul anului școlar, în condiții justificate de identificare a CES pe parcursul desfășurării procesului instructiv-educativ de către specialiștii abilitați în acest sens. Grupele/Clasele în care sunt înscriși preșcolari/elevi cu CES orientați pentru învățământul de masă pot funcționa cu efective minime, sub limita prevăzută la alin. (1), la solicitarea consiliului de administrație al unității de învățământ, cu aprobarea DJIP/DMBIP.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiadele să fie organizate online de societățile științifice – apelul lansat de Societatea de Științe Matematice din România: „Nu putem lăsa deoparte pregătirea de excelență a copiilor dotați”

Olimpiadele școlare trebuie organizate și anul acesta, iar în condițiile în care Ministerul Educației a renunțat la susținerea lor în formatul prevăzut de legea educației, atunci ele trebuie desfășurate „cel…
Vezi articolul

Profesoara Florina Rogalski: Sunt părinţi care îşi prelungesc, uneori şi fără să ceară permisiunea şcolii, vacanţa, atât pentru dumnealor, cât şi pentru copii, peste termenul stabilit / Modulul 3 de cursuri a început miercuri, 8 ianuarie

Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a declarat, pentru TVR Info, că sunt situații în care părinții prelungesc vacanța elevilor peste termenul stabilit. Modulul 3…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Locurile alocate pentru 3 colegii de artă, la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale pentru clasele IX-XII, au fost modificate fără justificare de Ministerul Educației (ME),…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Alfabetizarea matematică a tuturor liceenilor, renunțarea la Săptămâna Verde care e percepută ca vacanță de elevi și supraîncărcare birocratică de profesori, introducerea învățării pe bază de proiecte în Școala Altfel, sunt propunerile organizației Aspire Teachers pentru noile planuri-cadru de liceu

Alfabetizarea matematică a tuturor liceenilor, indiferent de profil, în condițiile în care unul din doi elevi români intră în liceu cu analfabetism funcțional la matematică, și renunțarea la „Săptămâna Verde”,…
Vezi articolul