Articol susținut de Microsoft România

Oportunitățile din sistemul de învățământ – prezent și viitor

9.182 de vizualizări
Foto: Conferință Microsoft
Specialiștii prezenți la evenimentul „Inovație în educație: Învățământul în era digitală” vor analiza perspectivele învățământului românesc.

Ne apropiem cu pași repezi de începutul unui nou an școlar, iar unitățile de învățământ plănuiesc să-și reia activitatea în sistem hibrid sau poate chiar din sălile de curs. În acest context, este de înțeles faptul că profesorii, elevii și studenții au nevoie de infrastructuri digitale noi, integrate, care să le asigure accesul la instrumente digitale unificate, sigure și ușor de utilizat și care să le permită să se adapteze rapid schimbărilor și să răspundă provocărilor. 

Această necesitate a sistemului educațional din România este accentuată și de faptul că tehnologia este unul dintre pilonii economiei globale, iar job-urile viitorului vor necesita competențe digitale pe care mulți dintre elevii și studenții de astăzi nu și le-au însușit încă.  

Experiența anului trecut ne-a arătat că fără un sistem inovativ (care să faciliteze colaborarea între elevi/studenți și comunicarea eficientă dintre ei și profesori, precum și stocarea și accesul rapid la toate materialele didactice și documentele necesare), învățământul de la distanță sau pe model hibrid nu poate fi eficient, lasă loc sincopelor în activitatea didactică și afectează, în cele din urmă, viitorul elevilor. 

Din acest punct de vedere, școlile și universitățile care începuseră procesul de transformare digitală înainte de pandemie pot fi considerate exemple de urmat. Din dorința de a se alinia sistemelor educaționale din țările dezvoltate, pentru a putea răspunde cerințelor studenților sau pentru a-și eficientiza procesele instituționale, unele unități de învățământ din România au apelat la digitalizare încă de acum câțiva ani, automatizând procese precum depunerea lucrărilor, emiterea certificatelor academice, sistemele de asistență financiară și documentare sau transmiterea feedback-ului profesorilor. Astfel, acestea s-au adaptat mai ușor restricțiilor impuse de pandemie, având o tranziție mai lină către mediul online. 

În plus, un studiu realizat recent de YouGov, la inițiativa Microsoft, arată că 71% dintre cele 750 de cadre didactice intervievate (care predau în școli și licee) sunt de părere că tehnologia i-a ajutat să își sporească nivelul de pregătire profesională și să își îmbunătățească metodele de predare. 

Educația este unul dintre domeniile asupra căruia Microsoft și-a îndreptat atenția de-a lungul timpului și s-a implicat în proiecte prin care a contribuit la digitalizarea și, implicit, la dezvoltarea sistemului de învățământ din România. În prezent, compania pune la dispoziția studenților, elevilor și profesorilor instrumente digitale eficiente care să le faciliteze acestora accesul rapid la tot ceea ce au nevoie, înlesnind procesul de predare și învățare. 

De asemenea, prin produsele și soluțiile pe care le dezvoltă, Microsoft asigură și implementarea politicilor de securitate și managementul central al dispozitivelor utilizate de o unitate de învățământ, ceea ce duce la eficientizarea proceselor instituționale. 

Foto: Microsoft / Înscrierile au început – formularul de înregistrare este aici

Cu scopul de a analiza în detaliu perspectivele asupra viitorului sistemului de învățământ, și oportunitățile pe care le avem în față, Microsoft România organizează pe data de 16 septembrie evenimentul „Inovație în educație: Învățământul în era digitală”. Printre invitați se vor număra rectori și reprezentanți ai unor universități și colegii de renume din România, precum Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Politehnică din București, Universitatea din București, UMFST Târgu-Mureș, Colegiul Național Brukenthal din Sibiu și Colegiul Național Emanuil Gojdu din Oradea. De asemenea vor fi prezenți și reprezentanți ai Fundației EOS România, dar și parteneri ai Microsoft România care sprijină instituțiile de învățământ să se adapteze erei digitale, precum UiPath, Modex, Net Brinel și DRUID.    

Experții în domeniu vor aborda diferite teme, de la procesul de transformare digitală a instituțiilor de învățământ (accelerat de circumstanțele impuse de pandemie), la soluții și tehnologii pentru o adaptare rapidă la învățământul online sau hibrid. Specialiștii vor pune accent și pe nevoia tot mai accentuată de soluții pentru dezvoltarea de noi competențe digitale, atât în rândul elevilor și studenților, cât și al cadrelor didactice, cu scopul de a contura un sistem educațional rezilient și integrat. 

Vor fi prezentate și studii de caz ale unor instituții de învățământ care au transformat provocările aduse de pandemie în oportunități și care pot fi considerate, așadar, modele de bune practici, cu atât mai mult cu cât un sistem de învățământ digitalizat presupune integrare, conectivitate, securitate și transparență. 

Evenimentul va avea loc în limba română, în mediul virtual (pe platforma Microsoft Teams) și se adresează în special factorilor de decizie din învățământul universitar și pre-universitar. Agenda completă a evenimentului este disponibilă aici


37 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Șase luni, zece cărți și o „bătălie”. Un concurs lansat de biblioteca din Cluj în urmă cu nouă ani îi provoacă pe tineri să citească / Ilinca Seleușan, câștigătoare în acest an: „Prin lectură trăiești experiențe pe care nu le poți avea în viața de zi cu zi”

În urmă cu nouă ani, Biblioteca Județeană „Octavian Goga” din Cluj lansa un concurs inedit pentru cititori. Pornit de la o experiență americană, concursul „Bătălia cărților” a devenit național, fiind…
Vezi articolul

Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Noi, ca profesori, învățăm toată viața. Modul în care profesorul predă are acel substrat de management, spune directoarea Școlii „Ioan Creangă” din Cluj / Soluțiile din platforma care conține legislația actualizată, procedurile și documentele necesare cadrelor didactice

„Noi, ca profesori, învățăm toată viața”, a declarat pentru Edupedu.ro Meda Florian, director adjunct la Școala “Ion Creangă” din Cluj. Aceasta consideră că „orele în care se face treabă bună”…
Vezi articolul