Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Greacă veche, Latină, de lectură și de Inovare și creativitate digitală au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

18.443 de vizualizări
Foto: © Silencefoto | Dreamstime.com
Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora, organizarea etapelor pe școală, locale, județene, dar și despre subiecte, corectarea lucrărilor și departajarea elevilor, după caz.

Momentan, pe edu.ro nu sunt disponibile toate regulamentele, dar EduPedu.ro va publica știri la apariția altor documente.

Regulamentele din acest articol, publicate azi, 4 martie și ieri, 3 martie 2022, vizează olimpiada națională de limba și literatura română pentru școli/secții cu predare în limbile minorităților și pentru românii din diaspora – clasele V-VIII, olimpiada de Limbi clasice: greacă veche, latină, olimpiada de Inovare și creativitate digitală – InfoEducație, olimpiada pentru elevii din mediul rural „Universul cunoașterii prin lectură” – clasele V-VIII, cea de Limba și literatura turcă – maternă și modernă, de Limba și literatura maghiară „Mikes Kelemen”.

De asemenea, sunt publicate și regulamente pentru Concursul Național de selecție Horatianum – limba latină, Olimpiada Națională de lectură „Lectura ca abilitate de viață” – clasele IX-XII (OLAV), Olimpiada Națională interdisciplinară de Limba și literatură română și religie „Cultură şi spiritualitate românească” – clasele V-XII, Olimpiada Națională de Limba Rromani, Concursul național „Istoria şi tradiţiile rromilor”, conform informărilor de pe edu.ro. Documentele pot fi consultate mai jos.

  • Pe 2 martie 2022, EduPedu.ro a scris despre documentele cu precizări pentru olimpiadele naționale de Limba și literatura română (gimnaziu și liceu), Pregătire Sportivă Teoretică, Informatică, Arte vizuale, arhitectură și istoria artei, Arta Actorului, Coregrafie, Limba și literatura polonă (maternă), Matematică pentru secțiile cu predare în limba maghiară și olimpiadele din aria curriculară Tehnologii.
  • Pe 26 februarie 2022, EduPedu.ro a scris despre documentele cu precizări pentru olimpiadele naționale de Astronomie și astrofizică, Științele Pământului, Religie, Limba rusă modernă, Concursul Național de Matematică pentru clasele a IV-a – a VIII-a „Olimpiada Satelor din România” și Olimpiada Națională de Interpretare Vocală, Instrumentală și Studii Teoretice Muzicale (cu anexele).
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei naționale de limba și literatura română pentru școli/secții cu predare în limbile minorităților și pentru românii din diaspora, clasele V-VIII, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei Naționale de Limbi clasice: greacă veche, latină, în anul școlar 2021-2022:

Elevilor le este permisă utilizarea dicționarelor latin/grec – română sau latin/grec – o limbă modernă, dar nu dicționare “care conțin părți de morfologie/morfosintaxă (inclusiv tabele/scheme gramaticale, paradigme flexionare etc.)”, conform documentului de mai sus. Ce se mai precizează în regulamentul olimpiadei naționale de limbi clasice, referitor la probe și structură:

“IV. PROBELE OLIMPIADEI ȘI STRUCTURA SUBIECTELOR
Art.8 (1) Concurenții la Olimpiadă susțin o singură probă scrisă la toate etapele Olimpiadei, atât la gimnaziu, cât și la liceu.

(2) Proba este individuală, obligatorie.

(3) Punctajul maxim pentru fiecare probă este de 100 de puncte.

Art.9 (1) La toate etapele Olimpiadei, timpul de lucru pentru proba scrisă este de trei ore.

(2) La toate etapele Olimpiadei, este permisă utilizarea de către concurenți, în timpul probei, a
dicționarelor latin/grec – român sau latin/grec – o limbă modernă, dar nu și a unor dicționare
român/o limbă modernă – latin/grec sau a unor dicționare care conțin părți de
morfologie/morfosintaxă (inclusiv tabele/scheme gramaticale, paradigme flexionare etc.).

(3) La niciuna dintre etapele Olimpiadei, nu le este permis elevilor participanți să părăsească
sala având asupra lor subiectele de la probele de concurs.

Art.10 (1) Subiectele Olimpiadei cuprind sarcini de lucru care vizează un înalt, dar adecvat vârstei, nivel de dezvoltare a competenţelor-cheie din profilul de formare al absolventului de gimnaziu/liceu, în special a competențelor de:

  • comunicare în limba maternă;
  • comunicare în limbi străine;
  • sensibilizare și exprimare culturală.

(2) În cadrul probei de concurs sunt valorificate atât cunoștințe și competențe specifice din
programele școlare în vigoare ale disciplinelor de concurs (domeniile de conținut: limbă; istorie, cultură și civilizație/literatură), cât și alte aspecte esențiale pentru studiul limbilor și culturilor clasice:

  • interdisciplinaritatea: limba latină – limba română – limbi moderne – istorie – geografie –
    filosofie – științe;
  • conturarea unui profil valoric umanist european, la nivel transdisciplinar, specific
    contemporaneității;
  • sesizarea dimensiunii identitare (cea națională și cea europeană) a personalității cetățeanului;
  • dezvoltarea unei gândiri logice şi critice, prin valorificarea elementelor şi structurilor specifice limbilor clasice şi civilizaţiei greco-romane prezente în diverse domenii ale cunoaşterii şi acţiunii umane.

(3) În mod esențial, proba scrisă a Olimpiadei se structurează pe două sau trei, după caz, domenii de competență:

a) competențele de traducere de text (itemi de tip rezolvare de probleme)
b) competențele de valorificare a elementelor de limbă latină în alte limbi/domenii ale cunoașterii (itemi obiectivi/semiobiectivi);
c) competențele de valorificare în diverse contexte a elementelor de istorie, cultură și civilizație
greco-romană, precum și competențele extinse de analiză literară/istorică a unui text (prezentat bilingv, în limba latină/greacă și în traducere în limba română) din autorii clasici greci/romani, după caz (itemi obiectivi/semiobiectivi/subiectivi)”, se arată în regulament.

De asemenea, în documentul de mai sus sunt și programele pentru olimpiadă, atât pentru limba latină, cât și pentru greacă veche (elină).

Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei de Inovare și creativitate digitală – InfoEducație, în anul școlar 2021-2022:

Iată un extras din regulament (disponibil mai jos, complet), despre olimpiadă:

“b) Olimpiada de Inovare și Creativitate Digitală – InfoEducație este o competiţie naţională, în cadrul căreia concurează elevi/echipe de elevi din clasele IX-XII cu proiecte din 5 arii din domeniul tehnologii software.

c) Olimpiada de Inovare și Creativitate Digitală – InfoEducatie este organizată în parteneriat cu
Asociația Uniunea Profesorilor de Informatică din România

d) Participarea la Olimpiada de Inovare și Creativitate Digitală – InfoEducație este individuală sau în echipe de maximum 2 elevi. Olimpiada este structurată pe următoarele secțiuni:

a) software cu caracter educațional,
b) software utilitar/mobile/jocuri,
c) aplicații web,
d) programare roboți și
e) creație multimedia.

Un elev poate să participe doar la o secțiune cu o singură lucrare pentru care este autor sau coautor în echipa de realizare. Participarea la o etapă superioară este condiţionată de calificarea obţinută la etapa precedentă la aceeași secțiune. Astfel, o lucrare calificată la etapa județeană, eventual îmbunătățită, participă la aceeași secțiune la faza națională.

Site-ul oficial al olimpiadei este www.infoeducatie.ro. Proiectele participante la competiție sunt înscrise pe site cu toate detaliile legate de autori, școală, județ, secțiune, nume lucrare, documentație”, conform regulamentului de mai jos.

Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei pentru elevii din mediul rural „Universul cunoașterii prin lectură”, clasele V-VIII, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura turcă – maternă și modernă, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific privind organizarea şi desfăşurarea Olimpiadei Naționale de Limba și literatura maghiară „Mikes Kelemen”, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Concursului Național de selecție Horatianum – limba latină, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei Naționale de lectură „Lectura ca abilitate de viață”, clasele IX-XII, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei Naționale interdisciplinare de Limba și literatură română și religie „Cultură şi spiritualitate românească”, clasele V-XII, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Olimpiadei Naționale de Limba Rromani, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare şi desfăşurare a Concursului național „Istoria şi tradiţiile rromilor”, în anul școlar 2021-2022:

Foto: © Silencefoto | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Vezi și:
ULTIMA ORĂ Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației. Când sunt fazele județene, unde se țin fazele naționale în 2022
Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Limba și literatura Română, Informatică, Coregrafie și Pregătire Sportivă Teoretică au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE
Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Astronomie și astrofizică, Științele Pământului, Religie și Limba rusă, au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE
Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de Istorie, Geografie, Limbi romanice, Engleză și Franceză, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE
Regulamentele actualizate pentru olimpiadele și competițiile școlare în anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instanța a respins cererea primarului Băluță pentru evacuarea clădirii Colegiului Național „Gheorghe Șincai” în vederea începerii lucrărilor de reabilitare

Judecătoria Sectorului 4 București a respins miercuri cererea primarului Daniel Băluță pentru evacuarea Colegiului Național „Gheorghe Șincai” în vederea începerii lucrărilor de reconsolidare a clădirii. Amintim că Primăria Sectorului 4…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Peste 120 de profesori din 5 licee tehnologice din Gorj, acuzați de inspectorul general, care vrea să comaseze școlile în 2 unități, că “stau degeaba, pe Facebook”, în cancelarii în timpul orelor și că nu le pun absențe elevilor „ca să-și primească salariile” / Directorul uneia dintre școli neagă acuzațiile

Cele 5 licee tehnologice intrate în vizorul inspectoarei generale școlare Elena-Dana Constantinescu sunt din Târgu Jiu. Aproape jumătate dintre cei 123 de profesori acuzați că „stau degeaba în cancelarie”, în…
Vezi articolul

Anisie: Pregătim o Ordonanță de Urgență cu toate măsurile dacă situația epidemiologică impune desfășurarea în continuare a cursurilor în sistem online

Ministerul Educației pregătește o Ordonanță de urgență prin care se vor stabili măsurile pe care trebuie să le ia autoritățile când începe școala „dacă situația epidemiologică impune desfășurarea în continuare…
Vezi articolul

Scandalul admiterii schimbate – Andronescu: Nu am fost în situația de a publica în Monitorul Oficial / Ministerul Educației: Ordinele au fost transmise spre publicare în Monitor

Declarații contradictorii în scandalul examenelor vocaționale și de limbă amânate și apoi menținute a se desfășura pe 15-17 mai 2019. “Un ordin devine ordin când se publică în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul