Olimpiada județeană de matematică 2024. Problemele și soluțiile de corectare pentru clasele V-XII au fost publicate de Societatea de Științe Matematice duminică, 10 martie, după probă

24.877 de vizualizări
Foto: captură barem subiect Olimpiada de Matematică 2024 – Etapa județeană
Elevii de gimnaziu și liceu au susținut duminică, 10 martie, etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Matematică (ONM) 2024. Soluțiile de rezolvare pentru problemele date și cerințele de concurs au fost afișate online de Societatea de Științe Matematice din România (SSMR). Edupedu.ro publică subiectele de la OJM 2024 clasele V-XII.

Prin tradiție, subiectele și baremele de corectare sunt elaborate de Ministerul Educației, în parteneriat cu Societatea de Științe Matematice din România (SSMR). Descarcă documentele din articol.

Faza națională a ONM este între 9 și 12 mai 2024 la Vaslui pentru clasele V-VI, între 2 și 7 aprilie la Vaslui pentru clasele VII-VIII și între 2 și 7 aprilie la Târgu Mureș pentru clasele IX-XII, potrivit calendarului olimpiadelor școlare 2024.

„(1) Un elev se poate califica la etapa națională a ONM numai dacă la etapa județeană a obținut un punctaj minim de 14 puncte din punctajul general maxim posibil de 28 de puncte, respectiv 50% din punctajul general maxim.

(2) În vederea constituirii loturilor județene/ale municipiului București, pentru etapa națională a ONM:
(a) se atribuie câte un loc pentru fiecare an de studiu/clasă și pentru fiecare județ/sector al municipiului București, în total 47 de locuri/an de studiu/clasă la nivel național; locul este atribuit primului clasat la anul de studiu/clasa din județ/sectorul municipiului București în clasamentul final al etapei județene/a sectoarelor municipiului București a ONM, cu respectarea condiției de punctaj minim de calificare (…)”, se arată în regulamentul ONM 2024 la articolul 12.

Sâmbătă, 9 martie, a avut loc olimpiada județeană de limba română 2024 – subiecte și bareme. Textele suport au fost alese din autori contemporani, printre care Ioana Pârvulescu, Lavinia Braniște, Veronica Niculescu, Mircea Cărtărescu. Rezultatele inițiale au fost publicate de mai multe centre de concurs – detalii aici.

DOCUMENTE Descarcă subiectele și baremele de la ONM 2024, etapa județeană, clasele V-XII:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a V-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a VI-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a VII-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a VIII-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a IX-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a X-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a XI-a:

FOTO DOCUMENT Subiecte și soluții – clasa a XII-a:

Citește și:
Olimpiada de Matematică 2024. Subiectele de la etapa locală pentru elevii de gimnaziu din județul Ilfov și răspunsurile corecte – descarcă
Olimpiada de Matematică 2024. Subiectele de la etapa locală din județul Ilfov pentru clasele IX-XII și baremele de corectare – descarcă
Olimpiada de Matematică 2024. Subiectele de la etapa locală primite de elevii de clasele V-VIII din București și baremele de corectare – descarcă
Olimpiada de Matematică 2024. Subiectele de la etapa locală primite de elevii de liceu din București și soluțiile de rezolvare – descarcă
DESCARCĂ Olimpiada de Matematică 2024. Subiectele și răspunsurile de la etapa locală din peste 15 județe, publicate de Societatea de Științe Matematice
Olimpiade școlare 2024. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele de Matematică, Pedagogie și „Lectura ca abilitate de viață” – OLAV liceu, publicate de Ministerul Educației
Programele pentru Olimpiada Națională de Matematică 2024, anunțate de Societatea de Științe Matematice – descarcă / Faza județeană ONM, pe 10 martie

1 comment
  1. Buna ziua!
    Doresc sa va prezint modul in care s-a desfasurat afisarea rezultatelor, respectiv depunerea contestatiilor la olimpiada de matematica-etapa judeteana la Timisoara, dpdv al unui parinte, care a vazut lucrarea elevului (incepand cu anul acesta se va utiliza aceasta metoda) in urma contestatiei. Conform calendarului, rezultatele ar fi trebuit sa se afiseze la ora 16.30, iar pana la ora 18 sa se depuna contestatii (un timp foarte scurt). Rezultatele s-au afisat la ora 17.30, fara subiecte si baremuri. Contestatiile s-au depus pana la ora 18.30!!! pe fuga, contra cronometru, deoarece erau foarte multe, sub graba si nemultumirea profesorilor care, cu ochii pe ceas, te grabeau sa te uiti mai rapid pe lucrare, ca se decizi la ce subiecte faci contestatie. Tristetea mare a fost modul in care s-au corectat lucrarile: cu diferente de cate 3 (trei!!!) puncte pe subiect in minus, fara a se verifica macar baremul, nu mai zic ca daca se aborda o metoda diferita de cea din barem, era zero pe linie la subiect. Va dati seama rapiditatea cu care un parinte, care mai si pricepe matematica, a fost nevoit sa verifice ceea ce a scris elevul si ceea ce era in barem si toate astea sub privirea rea si strambaturile profesorilor, care se plangeau cat de mult au stat si cat de mult mai au de lucru, care incercau sa descurajeze contestatia, pt ca, din nefericire, se incapatanau sa curga contestatiile. La afisarea rezultatelor…surpriza!!! Copilul primeste pctele “furate” si i se iau pcte, care ii fusesera acordate, corect, la alt subiect, la prima corectare…?! Probabil sa se “compenseze” eroarea celor care au corectat, dupa proverbul ca 2 erori anuleaza raspunsul gresit si ca sa nu fie “prea vizibila” cresterea rezultatului cu cel putin 3 pcte!!! Dezamagitor!!! Mentionez ca rezultatele finale s-au afisat cu aprox.15 min.intarziere fata de calendarul initial, in conditiile in care s-a prelungit termenul de contestatie cu 30 min si cred ca au fost cu mult mai multe contestatii, fata de cate se asteptau… ca sa va faceti o idee de rapiditatea recorectarii… Consider ca modul de a forma colectivul de corectare la o olimpiada de matematica din profesori dezinteresati, obositi, frustrati, fara rabdare si fara sa stie sa rezolve ei insisi subiectele, chiar prin mai multe metode (pt ca ce altceva ar putea justifica aceasta!?) este lipsa de respect fata de munca copiilor, a parintilor si a profesorilor care i-au pregatit. Peste toate acestea poate nu s-au gandit, cand au decis ca parintii pot vedea lucrarea copilului, ca printre ei sunt si prof de matematica, matematicieni-informaticieni sau ingineri IT pregatiti dupa sistemul in care accesul la facultate se facea cu 2 examene la matematica, cu concurenta de 11/loc si care stiu sa rezolve subiectele chiar si in cele cateva minute puse la dispozitie, cu comentarii si reavointa din partea supraveghetorilor. Ceea ce am constatat dupa aceasta experienta, m-a facut sa nu mai fiu uimita de rezultatele slabe de la simulari, testari sau evaluari.. Daca acestia sunt profesorii care pregatesc si corecteaza la Timisoara… ce pretentii sa am de la cei din mediul rural?! Fac o precizare importanta: nu toti profesorii de matematica din Timisoara sunt ca cei despre care am scris mai sus! Sunt si profesori dedicati, foarte bine pregatiti, dornici sa explice orice neintelegere din matematica, rabdatori, perseverenti, cu dragoste fata de materie si fata de copilul care invata, care au facut din meserie o menire, nu un job la care vi si pleci, fara sa conteaza ce ramane intre… Acestea fiind prezentate, astfel incat sa nu se spuna…nu am stiut… poate se va schimba ceva…pe undeva…daca se doreste, bineinteles…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creșele rămase la primării sunt unități de învățământ cu personalitate juridică. După un an, Ministerul Muncii propune Guvernului eliminarea creșelor din lista serviciilor sociale, deși ar fi trebuit să facă acest lucru în octombrie 2021

Creșele care au rămas în administrarea autorităților locale și nu au fost preluate de Ministerul Educației sunt unități de învățământ cu personalitate juridică, potrivit unui răspuns al Ministerului Muncii transmis…
Vezi articolul

Mutarea vacanței de primăvară aproape de liberele de 1 Mai și Paște, Săptămâna verde să fie comasată cu Școala altfel, vacanța mobilă din februarie să devină fixă odată aleasă perioada – printre propunerile mai multor organizații de părinți pentru calendarul anului școlar 2023-2024

Săptămâna verde ar trebui să devină două zile „verzi” din săptămâna Școala altfel, iar organizarea să poată fi făcută în modulele 1-4, nu doar în 4 și 5 cum este…
Vezi articolul