Subiectele de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Matematică (ONM) 2023, susținută de elevi, în țară, sâmbătă, 11 martie, au fost obținute pe surse de EduPedu.ro. Prin tradiție, ele sunt elaborate de Ministerul Educației, în parteneriat cu Societatea de Științe Matematice din România (SSMR). Descarcă documentele din articol.
Sâmbătă, 11 martie, au avut loc, în țară, etapele județene pentru Olimpiada Națională de Matematică, în aceeași zi cu județenele la Olimpiada Națională de Limba engleză, cea de Franceză și cea de Științe Socio-umane.
În etapa următoare, adică faza națională, se clasează câte un elev din fiecare județ, primul după punctajul obținut, cu condiția de a obține ”un punctaj minim de calificare de 11,5 puncte din punctajul general maxim posibil de 28 de puncte”, potrivit regulamentului de concurs pentru anul școlar 2022-2023. Naționalele Olimpiadei Naționale de Matematică (ONM) 2023 se susțin în perioadele următoare: 10-13 aprilie, la Slobozia, clasele V-VI, 10-14 aprilie – clasele VII-VIII la Brașov (inițial era planificată la Târgu Jiu) și 10-14 aprilie, la Craiova, clasele de liceu (IX-XII).
DOCUMENTE Descarcă subiectele și baremele de la ONM 2023, etapa județeană, clasele V-XII:
Subiect – Clasa a V-a:
- Barem – Clasa a V-a:
Subiect – Clasa a VI-a:
- Barem – Clasa a VI-a:
Subiect – Clasa a VII-a:
- Barem – Clasa a VII-a:
Subiect – Clasa a VIII-a:
- Barem – Clasa a VIII-a:
Subiect – Clasa a IX-a:
- Barem – Clasa a IX-a:
Subiect – Clasa a X-a:
- Barem – Clasa a X-a:
Subiect – Clasa a XI-a:
- Barem – Clasa a XI-a:
Subiect – Clasa a XII-a:
- Barem – Clasa a XII-a:
Amintim că, începând din anul școlar curent, 2022-2023, o noutate este că subiectele și baremele de la mai multe olimpiade naționale sunt făcute de Ministerul Educației și nu de comisii stabilite la nivelul inspectoratelor școlare județene (ISJ), conform regulamentelor de organizare specifice. Printre ele sunt Olimpiada Națională de Limba și literatura română (OLLR), de Geografie (ONG), Engleză (ONLE), Franceză (ONLRFR) și altele, în afară de cele la Fizică și Chimie, de exemplu, pentru care se proceda în acest fel deja de câțiva ani.
4 comments
Și la clasa a ||a la fel la o problema avea o singura întrebare dar pe barem erau două… băiatul meu a fost foarte dezamăgit….deci bănuiesc că munca care a depus o in tot acest timp și fără a se comporta că un copil normal in weekend el rezolvă exerciții și probleme…. da a fost făcută în așa fel încât să nu treacă mai nimeni
De acord cu celelalte comentarii despre aberația subiectelor. Profesorii care au creat aceste probleme au pierdut legătura cu lumea reală. Scopul lor pare a fi să își etaleze creativitatea lor în a da probleme, mai curând decât să verifice cunoștințele elevilor. De exemplu, problema trei de la clasa a șasea are ca singură dificultate înțelegerea ei. Enunțul este făcut special să păcălească rezolvitorul. Deși la început se referă la coloane impare, iar la final la linii impare, exprimarea este făcută astfel încât să pară că este vorba despre aceleași coloane impare. Dacă nu te lași păcălit de intenția autorilor, problema este o banalitate ce se rezolvă cu trei ecuații de doi lei. Oare ce testează această problemă? Atenția unor copii de clasa a șasea? Nu ești atent, nu faci problema banală. Ce îi costa să le spună pe șleau, atenție, vorbim de coloane și apoi de linii, eventual cu font îngroșat. Nimic, dar nu au dorit, scopul a fost păcălirea. Bravos!
După părerea mea astfel de subiecte, unele păcălitoare, altele elitiste, mult peste nivelul programei, arată frustrarea unor oameni mediocri, care ajunși la o vârstă vor să demonstreze lumii ce buni sunt. Astfel ajung să își plaseze aceste puzzle-uri logice, de atenție și limba română, care și-ar găsi locul în cărți de ciudățenii matematice, nu la o olimpiadă de copii de 12 ani, la începuturile matematicii.
Deși este greu să-mi dau seama din rezultatele afișate după coduri, din ce am numărat în București din circa 250 de participanți la clasa a șasea doar aproximativ 15 au obținut măcar jumate din punctaj. Ce ne comunică domnii din comisie? Că acești copii, triați deja în urma etapei locale, sunt toți cam prostănaci, mai puțin 15 din ei, de nu pot lua nota 5, de trecere? Ce credeți că vor face prostănacii? Se vor duce la informatică la anul, unde nu se întâmplă aceste lucruri. Așa ajung copiii să fugă de matematică din cauza matematicienilor.
Dar hai să spunem că așa este: copii sunt toți proști. Ce spune aceasta chiar despre profesori? Nu ei e de presupus să îi învețe matematică? Nu ar trebui să le dea de gândit?
Dragi profesori: atunci când dați subiecte la etapa județeană nu le dați doar pentru primii 15 din țară. Și nu le dați nici ca să vă arătați măreția. Și nici să vă etalați forța fantastică, creatoare de probleme. Acești copii au muncit tot anul și știu matematică. Din aceea normală la cap. Dacă le dați probleme aiurea, mult peste puterile lor, unele depășind programa cu mult, altele de atenție și limba română, nu de matematică, vă bateți joc atât de munca lor, cât și de a profesorilor care au muncit cu ei și a părinților care au scos din pungă bani de meditații și i-au cărat prin oraș prin trafic.
Olimpiada Nationala de Matematica 2023- faza judeteana , o gluma proasta : organizarea facuta si platita de statul roman prin Ministerul Educatiei , subiecte fara legatura cu programa scolara , concepute in ” laborator” de Societatea de Stiinte Matematice din Romania -entitate privata . Efectele: rezultate slabe , elevi dezamagiti , umiliti . BRAVO Ministerul Educatiei! Bravo SSMR ! Ati reusit sa esuati , sa indepartati copiii de matematica !
Poate le puteti obtine si pe cele de la engleza.