Olimpiada județeană de Fizică 2024. Subiectele și baremele de corectare de la proba de sâmbătă, 2 martie – Descarcă / Rezultatele inițiale au fost publicate de mai multe centre de concurs

22.531 de vizualizări
Foto: captură – subiect ONF 2024 Etapa județeană
Subiectele de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Fizică (ONF) 2024 și răspunsurile au fost publicate de mai multe centre de concurs după faza susținută de elevi, în țară, sâmbătă, 2 martie, și au fost obținute de Edupedu.ro. Documentele, elaborate și în acest an la nivel național, nu la nivel de județ prin Inspectoratul școlar, pot fi descărcate mai jos din articol.

Inițial, faza județeană ar fi trebuit să se desfășoare abia peste o săptămână, pe 9 martie, dar a fost devansată de Ministerul Educației printr-o erată. Tot astăzi s-a mai susținut etapa județeană a Olimpiadei de Securitate Cibernetică, de exemplu, potrivit calendarului.

Etapa națională ar urma să fie între 21 și 26 aprilie la Brașov, prevede calendarul olimpiadelor școlare naționale 2024. Edupedu.ro a scris despre regulamentul specific de organizare a ONF 2024 aici.

Mai multe centre de concurs care au organizat etapa în județul lor pentru elevii de clasele VI-XII au publicat pe site-urile lor și rezultatele inițiale ale elevilor.

În Sibiu, de exemplu, din cei circa 220 de participanți, doar 25 au obținut cel puțin jumătate din punctajul maxim, adică 15 puncte din 30. În județul Neamț niciun elev din cei participanți la clasa a VI-a [editare ulterioară] nu a obținut 15 puncte, conform rezultatelor inițiale anunțate de liceul Petru Rareș. La Galați doar 11 din 85 de participanți au peste jumătate din punctajul maxim de 30 de punct, iar la Brăila doar 2 din cei 59 prezenți la olimpiadă. În Prahova, minimum 15 puncte au doar 18 elevi din cei peste 200 prezenți sâmbătă la liceul „Alexandru I. Cuza”. În Timiș sunt puțin peste 22 de elevi din circa 130 participanți în această situație, iar în Botoșani 10 din 99 de participanți.

În funcție de centrul de concurs, contestațiile se depun (până) luni sau marți, 4-5 martie, potrivit anunțurilor acestora care pot fi urmărite la liceele organizatoare.

DOCUMENTE Descarcă subiectele și baremele de la ONF 2024, etapa județeană, clasele VI-XII:

Subiect – Clasa a VI-a:

Barem – Clasa a VI-a:

Subiect – Clasa a VII-a:

Barem – Clasa a VII-a:

Subiect – Clasa a VIII-a:

Barem – Clasa a VIII-a:

Subiect – Clasa a IX-a:

Barem – Clasa a IX-a:

Subiect – Clasa a X-a:

Barem – Clasa a X-a:

Subiect – Clasa a XI-a:

Barem – Clasa a XI-a:

Subiect – Clasa a XII-a:

Barem – Clasa a XII-a:

Citește și:
Datele pentru olimpiadele naționale de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și liceu, stabilite printr-o erată la calendar de Ministerul Educației. Etapa națională pentru clasele V-VIII, între 7 și 13 mai, la Oradea
DOCUMENTE Regulamentele actualizate pentru Concursul național de Geografie „Terra” 2024, Olimpiada națională de profil și pentru Olimpiada „Științele pământului”, publicate de Ministerul Educației
Olimpiada de limba română 2024. Subiecte și bareme de corectare pentru clasele de liceu, de la etapa locală din Piatra Neamț, publicate de colegiul „Petru Rareș” – descarcă
Olimpiada de limba română 2024. Subiecte și răspunsuri pentru clasele de gimnaziu, de la etapa locală din Piatra Neamț – descarcă

11 comments
  1. Vad ca la clasa a 9-a, in barem apar integrale!!!..

    As avea doua intrebari pentru propunatorii acestor subiecte.. si pentru cei care le aproba:

    Stiu ca integralele se studiaza in clasa a XII-a?
    Cand au predat ultima data la clasa?

  2. Buna ziua.
    Vreau sa stiu unde se poate vedea lista cu elevii calificati la Olimpiada Nationala de Fizica Brasov 2024?
    Multumesc!

  3. S-a afisat baremul minim de calificare la ONF 2024.

    @EduPedu, unde pot vedea cate judete au avut macar un elev/clasa calificat la nationala?

    Mi se pare surprinzator ca in Bucuresti, 4 din 6 din sectoare nu au avut nici macar cate un elev calificat la fiecare clasa la etapa nationala… ma face sa ma intreb in cate judete din tara avem aceeasi situatie…

    Am cautat rezultatele din tara: pentru clasa a VI-a de exemplu, am gasit doar 5 elevi avand intre 20 si 30 de puncte (de fapt cel mai mare punctaj este 24.5 din maxim 30 >> acestea ar echivala cu note intre 6.66 si 8.16) > 5 elevi!!
    in Sector 1-24.5,
    Timis-23.35,
    Arad-20.65,
    Harghita 20.75 si
    Valcea 20,75
    … deci la OJF 2024 clasa a VI-a, cel mai mare punctaj a fost echivalentul notei 8.16, iar de la 6.66 pana la 8.16 sunt in toata tara 5 copii, ce sa intelegi din asta?
    – 99,99% dintre elevi sunt super slab pregatiti la fizica ! (daca doar 5 din cei mai buni elevi din tara iau peste 6.5 la Judeteana..)
    sau
    – 99.99% dintre profesorii de fizica nu-i pregatesc suficient, adica nu-si fac treaba bine
    sau
    – subiectele arata cat de paraleli sunt propunatorii de subiecte cu materia predata la clase/Centre de excelenta

  4. Aceeasi lipsa de transparenta ca de obicei: se califica la nationala primul pe judet daca nota reprezinta 60% din nota maxima la clasa respectiva.
    Daca vrei sa afli care este aceasta nota, poti verifica site-urile ISJ-urilor din toate judetele si sa speri ca au afisat un link spre aceste rezultate….

  5. Pentru început este necesară o precizare: în acest an conform regulamentului specific al olimpiadei de fizică, posibila calificare la etapa națională este condiționată de obținerea a minim 60% din punctajul maxim realizat la nivel național. Și mă îndoiesc că la nivel național nu a existat cel puțin un elev pe nivel/an de studiu care să nu fi obținut 30 de puncte. Deci indicarea pragului de 15 puncte este oarecum nerelevant. Este nerelevant pentru că elevii care nu ating acest prag de 60% nu primesc nimic, nici măcar o diplomă de participare.
    Analizând rezultatele prezentate în articol se pare că nu este deloc bine la nivel de țară, privind științele reale. Care ar fi cauzele?
    1. Selecția de la etapele anterioare a fost făcută superficial, pe principiul „să fie participanți”, că la gradația de merit se dau și puncte pentru numărul de participanți nu doar pentru performanță?
    2. Calitatea pregătirilor din centrele de excelență, mai nou înființate în fiecare județ?
    3. Calitatea resursei umane din bănci, incapabilă să proceseze la nivel superior informații legate de fenomene fizice?
    4. Nivelul subiectelor, elaborate de personaje care sunt rupte de realitatea concretă din teren?
    Un alt aspect de analizat: de ce a fost devansată această etapă, ținând cont că 14 județe s-au aflat în vacanță?

      1. Se pare ca doar la clasa a VIII-a a existat un elev cu punctaj maxim…
        La clasa a VI-a punctajul maxim obtinut a fost 24.5, iar 5 elevi au obtinut intre 20 si 30 de puncte ….. trist, as spune.

        Cate judete au cate un reprezentant la ONF pt fiecare clasa?
        Ma intreb cum rezoneaza aceste rezultate cu obiectivele declarate ale ONF:

        “Art. 3. Olimpiada de fizică este organizată anual și vizează următoarele obiective:
        (1) Formarea și dezvoltarea competențelor specifice domeniului științei la elevii cu aptitudini și motivați pentru acest domeniu: rezolvarea de probleme, efectuarea experimentelor, interpretarea și comunicarea, în formă scrisă, a rezultatelor acestora, gândirea critică și analitică.
        (2) Atragerea elevilor, începând din clasa a VI -a, către studiul științelor, în general, și către studiul fizicii, în special.
        (3) …. (4) ….. (5) …… (extras din Regulament)

  6. O lipsă totală de respect din partea autorului articolului. În județul Neamt, dacă ar fi știut să deruleze lista cu rezultatele elevilor LA TOATE CLASELE ar fi constatat că sunt elevi cu peste 15 puncte.
    În goana mizerabilă după senzațional, autorul ignoră realitatea, pentru a evidenția un aspect inventat de domnia sa. Rușine …..ai fost cirigent la fizică ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Am primit astăzi 183 de petiții pentru trecerea școlii în online și 175 pentru păstrarea școlilor deschise, cu prezență fizică, anunță ministrul Cîmpeanu: Unii sunt speriați de mersul la școală, dar nu au niciun fel de problemă să meargă în malluri

183 de petiții pentru trecerea școlii în online și 175 pentru păstrarea școlilor deschise, cu prezență fizică, au fost centralizate de ministerul Educației, după cum a declarat Sorin Cîmpeanu, în…
Vezi articolul

DOCUMENT Programul pentru școli prin care elevii primesc lapte și fructe ar putea începe încă din prima zi de școală, pe 9 septembrie, în anul școlar 2024-2025, iar produsele neconsumate pot fi redistribuite în școală – proiect

Elevii și copiii de grădiniță ar putea primi lapte și fructe în școli din prima zi de școală, în anul școlar viitor, prevede proiectul de Hotărâre de Guvern privind desfășurarea…
Vezi articolul