Structura anului școlar 2019-2020: Școala debutează pe 9 septembrie, cu o săptămână mai devreme decât propusese ministerul, iar semestrul al II-lea începe după vacanța de iarnă – Președintele Asociației Elevilor din Constanța

37.382 de vizualizări
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Școala după școală – copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală
Structura anului școlar 2019-2020 vine cu modificări importante față de modul în care au fost proiectate până acum perioadele de vacanțe și cursuri. Următorul an școlar ar putea începe în data de 9 septembrie 2019 – cu o săptămână mai devreme decât propusese Ministerul Educației – pentru a se termina pe 12 iunie 2020, au propus elevii, părinții și sindicatele în ședința Comisiei de Dialog Social, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Asociației Elevilor din Constanța, Mihai Tănase, care a precizat că propunerile au fost acceptate de reprezentanții Ministerului Educației.
  • Decizia va deveni finală în momentul în care ministrul Educației va aproba prin ordin de ministru structura anului școlar.

O altă modificare substanțială față de anii trecuți o reprezintă structura celor două semestre școlare. Vacanța de iarnă de 3 săptămâni se transformă în vacanță intersemestrială, astfel că vom avea un semestru I semnificativ mai scurt decât cel de-al doilea semestru, a declarat pentru Edupedu.ro Andrei-Mihai Tănase.

Semestrul I (15 săptămâni)
Cursuri:                            Luni, 9 septembrie 2019 – Vineri, 20 decembrie 2019
* În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învăţământul primar şi grupele de grădiniță sunt în vacanță.
Vacanța de iarnă:          Sâmbătă, 21 decembrie 2019 – Duminică, 12 ianuarie 2020
Semestrul al II-lea (20 săptămâni)
Cursuri:                            Luni, 13 ianuarie 2020 – Vineri, 3 aprilie 2020
Vacanţa de primăvară: Sâmbătă, 4 aprilie 2020 – marți, 21 aprilie 2020
Cursuri:                            Miercuri, 22 aprilie 2020 – vineri, 11 iunie 2020
Vacanţa de vară:            Sâmbătă, 12 iunie 2020

Informațiile au fost confirmate și de secretarul executiv al Consiliului Național al Elevilor, Marian Ignat. “Salutăm decizia de a începe mai devreme anul școlar, respectiv pe 9 septembrie 2019, și de a termina școala pe 12 iunie 2020, ceea ce le oferă tuturor elevilor un confort termic propice desfășurării actului educațional și aici vorbim și despre elevii din învățământul tehnic, care au două săptămâni în plus de școală față de ceilalți”, a declarat Marian Ignat, pentru Edupedu.ro.

Marian Ignat, Consiliul National al Elevilor / Foto: Facebook Marian Ignat

Acesta a precizat că “vacanța de iarnă rămâne de 3 săptămâni și este vacanță intersemestrială, fără să mai existe această rupere de ritm: te întorci din vacanță de iarnă și actul pedagogic și de învățare este fragmentat de o nouă vacanță, așa cum s-a întamplat în ultimii ani”.

Secretarul executiv al CNE a anunțat pentru Edupedu.ro că “am plecat de la ședința Comisiei de Dialog Social a Ministerului Educației cu promisiunea ca pentru anul 2020-2021 să se analizeze posibilitatea ca școala să înceapă chiar și mai devreme, pe 1 septembrie, și să se termine pe 1 iunie. În foarte multe școli nu există aer condiționat, astfel încât actul educațional să se desfășoare în mod propice”.

În ceea ce privește simularea examenelor naționale, “poziția noastră este că nu ne opunem neapărat testelor grilă sau itemilor de tip obiectiv, ci punem sub semnul întrebării relevanța lor, în contextul în care pentru clasa a VII-a simularea a fost anunțată cu o lună înainte”, a declarat Marian Ignat pentru Edupedu.ro. Potrivit acestuia, “ce considerăm noi a fi relevant este să discutăm despre competențele care se doresc a fi evaluate în cadrul acestor testări”.

Reprezentantul CNE a declarat că “toate modificările legislative în domeniul educațional ar trebui să fie fundamentate de o analiză pe termen lung și de niște principii și criterii clare, nu fugitiv, cum s-a întâmplat în spațiul public în ultima perioadă, doar pentru senzația că se schimbă ceva, dar nu și pe fond”.

Mihai Tanase, Asociatia Elevilor din Constanta / Foto: Facebook Mihai Tanase

Referitor la structura subiectelor de simulare, președintele Asociației Elevilor din Constanța, Mihai Tănase, a declarat pentru Edupedu.ro că “simularea la clasa a VII-a e o metodă bună de a-i pregăti pe elevi pentru exigențele unui examen național cum este evaluarea națională. Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu au același tip de subiecte. Iar procentul de 30% itemi obiectivi nu schimbă nimic în subiectele de la Bacalaureat“.

“Nu este vorba strict de subiecte tip grilă. În prezent, la Evaluarea Națională sunt acele propoziții care trebuie completate cu rezultat de către elevi și este același lucru”, a continuat președintele Asociației Elevilor din Constanța.

Acesta a precizat că, din punctul său de vedere, “este o non-problemă discuția despre subiecte grilă”. “Vorbim de testele internaționale gen PISA unde itemii sunt de tip obiectiv și avem pretenții de la copii să aibă rezultate bune la aceste teste, dar nu îi pregătim în conformitate”, a declarat Mihai Tănase, precizând că de la testarea la clasa a VI-a – ultima înainte de testarea PISA susținută de elevii de 15 ani – copiii nu mai sunt antrenați pe subiecte cu această structură.


10 comments
  1. 15 iunie- 15 septembrie era mai efficient.

    Inceperea anului Scolar pe 09/09/2019 mai devreme cu o saptamana nu poate bucura nici pe elevi si nici pe cadrele didactice. Cei din Minister de la Bucuresti nu sunt ancorati la realitate.

    Cei din minister care fac aceste schimbari oricand vor ar trebui sa faca cursuri in strainatate pt a se perfectiona si vedea cum functioneaza sistemul de invatamant in alte tari civilizat, cum ar fi Anglia unde sist educational este foarte bine organizat.

  2. Problema evitarii fragmentarii anului scolar se piate rezolva si astfel:

    1) vacanta de Craciun sa se termine in prima duminica dupa Anul Nou. Poate incepe mai repede cu o saptamana ca nu ne suparam

    2) vacanta intersemestriala sa fie in saptamana datei de 24.01. Oricum e libera si oricum tendinta este de a se acorda minivacante

  3. Simularea de la clasa a VII-a este foarte ok cu câteva mici probleme, din punctul meu de vedere. În primul rând, elevii trebuiau anunțați cel puțin la începutul anului când ar fi trebuit să primească un model, iar în al doilea rând, prin testele grilă nu ar fi nicio departajare, întrucât elevii mai slabi vor fi avatajați, iar cei care se descurcă vor fi dezavantajați…
    Structura propusă pentru următorul an şcolar este una prea dură, întrucât profesorii mei de la clasă dau teste şi în ultima oră… stau şi mă întreb de ce nu începe noul an de pe 17 iunie 2019 şi se termină pe 17 iunie 2020….??

  4. De ce sa bulversam iar totul luandu-ne mereu dupa nu stiu ce model strain.
    Noi nu avem principii solide in acest sens?
    Modelul romanesc a fost din totdeauna 15 iunie-15 septembrie, asa se potriveste cel mai bine din toate punctele de vedere.
    Oricat am invarti-o tot aci ajungem. De ce sa ne chinuim singuri an de an….? Stupid…

  5. Ce sindicate sunt acestea care propun o varianta mai rea decat cea oferita initial de Minister? Taiati fratilor vacantele de tot! Si asa de la o zi la alta le mai reduceti cu o saptamana. Luati-le copilaria de tot!

  6. deja au o greseala , sa se hotarasca ….19 sau 12?! vacanta incepe in 12 iunie , cursuri pana in 19 iunie! cred ca sunt rude cu d-na DANCILA?!

  7. După ce dispare vacanța aia de o săptămână în februarie, începe și cu o săptămână mai devreme!!! Care este „sensul” scurtării vacanței de vară cu o săptămână??? Pe vremea ailaltă școala începea în 15 septembrie (sau pe-acolo) și se termina în 15 iunie (cu excepțiile cunoscute). Dar 15 (nu 22 sau alte date după „proasta inspirație”). De ce nu se poate reveni la asta? La fel TRIMESTRELE I de la la 21 decembrie, II de la 10/12 ( de LUNI) ianuarie până în martie/aprilie după caz, trimestrul III de la, la 15 iunie? E greu să se împartă mediile la 3 pentru stabilirea mediei anuale??

  8. Cea mai buna structura

    1 septembrie -1 iunie

    E in stare însă ministerul să rezolve situația posturilor până la 1 septembrie iar primăriile sa renoveze școlile până la acceasi dată?

    În sfârșit cineva are minte în tara asta.
    Având în vedere schimbările climatice ducerea cursurilor până pe 20 iunie era o nebunie.

    Bine că își dau seama și cei care stau bine mersi in birouri cu aer condiționat….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cine decide câți bani alocă statul pentru fiecare elev, după ce ministrul Educației a numit cel puțin 5 membri PNL în Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar

La începutul săptămânii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru (nr. 5.539) prin care s-a modificat componența Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar. Consiliul are un…
Vezi articolul

Zeci de părinți stau la coadă la ANAF Vaslui pentru adeverințe de venit, cerute de stat pentru tichetele educaționale de 500 de lei / Șeful instituției: S-a luat în calcul ca directorii de şcoli să aibă acces la o aplicaţie care să le permită introducerea datelor de la nivelul unităţilor şcolare

Administraţiile fiscale din judeţul Vaslui sunt aglomerate în ultimele zile din cauza contribuabililor care solicită adeverinţe de venit pentru anul fiscal 2022, necesare pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic…
Vezi articolul
Vaccinul pentru Covid-19

Vaccinul pentru Covid-19 și opinia publică. Modelul folosit de “școala BBC” pentru a-i învăța pe oameni esența problemei: Ce înseamnă “risc” și “riscant” și diferența între “sigur” și “inofensiv” / Complicațiile comunicării despre vaccin în fața dezinformării și campaniilor antivaccin

Moartea cauzată de noul coronavirus – acesta este punctul de plecare pentru serviciul public de radiodifuziune din Marea Britanie, BBC, în efortul său de a educa populația despre siguranța noilor…
Vezi articolul

PROIECT Organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a – atribuție a consiliului de administrație din licee. Regulamentul acestor consilii, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației

Organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a, aprobarea desfășurarea activităţilor remediale pentru elevi pe durata vacanţei şcolare sau a zilelor libere și posibilitatea de a suplimentata valoarea burselor acordate…
Vezi articolul

Afacerea Colegiul Șincai-Primăria Sector 4: Daniel Băluță cere intervenția de urgență a Inspectoratului Școlar, a DSP și a Prefecturii, “pentru punerea în siguranță a elevilor” și pentru reabilitarea clădirii liceului, cu risc seismic II

Primăria Sectorului 4 solicită intervenția în regim de urgență a Inspectoratului Școlar al Municipiului București și a Direcției de Sănătate Publică București, “pentru punerea în siguranță a elevilor și a…
Vezi articolul