Singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali este cea de trimitere a unui email, potrivit metodologiei de concurs publicată în Monitorul Oficial. Punctajul acordat este de 1,5 punte pentru această operaţiune, valorează 15% din nota finală a probei scrise. Punctajul este similar celui acordat pentru toată rubrica de formare a acelui profesor, de la evaluarea CV-ului, potrivit Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic.
Examenul vine cu câteva noutăţi faţă de concursurile trecute, potrivit analizei Edupedu.ro.
Testul grilă pentru funcţiile de inspector şcolar general va avea o durată de 50 de minute şi nu 30 de minute, cum era la precedentul concurs, atât această probă, cât şi cea a interviului vor fi filmate.
Evaluarea CV-ului candidaţilor va fi făcută corelând ceea ce a scris candidatul în document cu actele, certificatele şi adeverinţele depuse în dosarul de înscriere, dosar depus atât online cât şi în format letric.
În cadrul concursului comisia va evalua mai întâi CV-ul candidatului conform unel grile stabilite, apoi are loc proba scrisă care constă în rezolvarea unui test grilă de 10 întrebări, din care doar 2 întrebări într-o limbă străină aleasă de candidat. Punctajul pentur grile, 0,85 puncte fiecare
Cel mai mult se punctează însă “expedierea la o adresă e email indicată de comisia de concurs a testului grilă rezolvat” – 1,5 puncte.
Noile norme metodologice prevăd modificări încă de la înscrierea candidaţilor, înscriere care va avea loc online în acest an, spre deosebire de regulile precedentelor concursuri pentru funcţia de inspector şcolar general.
Cu toate că, aparent, încărcarea online a tutror documentelor ar însemna debirocratizarea acestui concurs şi respectarea normelor de distanţare socială, candidaţii sunt apoi obligaţi ca la prima probă să depună şi în format letric tot dosarul de concurs, cu toate actele depuse deja online.
Documentele pe care candidaţii la funcţia de inspector şcolar general trebuie să le încarce în aplicaţia informatică, pe care ministerul o va pune la dispoziţie, sunt următoarele, potrivit metodologiei:
- cerere de înscriere;
- carte de identitate;
- certificat de naştere şi, după caz, certificat de căsătorie sau hotărâri judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;
- document care atestă calitatea de membru al corpului naţional de experţi în
managementul educaţional; - actele de studii: diploma de licenţă/absolvire a studiilor universitare de lungă durată
sau diploma de licenţă şi diploma de master - ultimul act de titularizare în învățământ;
- adeverinţe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de
doctor; - adeverință de vechime în învățământ, eliberată de unitatea sau instituția la care candidatul își desfășoară activitatea;
- adeverinţă/adeverinţe/document/documente din care să rezulte că nu a fost sancţionat
disciplinar în ultimii 5 ani şcolari încheiaţi și în anul școlar curent, până la înscrierea la concurs; - recomandare de la consiliul profesoral al unităţii de învăţământ sau de la consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei în care candidatul îşi desfăşoară activitatea la data înscrierii la concurs, în original; - certificat medical, în original, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- declaraţie pe propria răspundere a candidatului, în original, care să ateste faptul că nu a desfăşurat activitate de poliţie politică;
- declaraţie pe propria răspundere a candidatului din care să rezulte că nu se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 234 alin. (3) şi (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și
completările ulterioare; - cazier judiciar;
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
- curriculum vitae Europass, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, la care se anexează documentele justificative care să susţină declaraţiile din curriculum vitae;
- documente justificative care să ateste cunoștințe de comunicare într-una din limbile străine: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă sau rusă.
- oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează;
- declaraţie pe propria răspundere a candidatului prin care să confirme că documentele
depuse la dosar îi aparţin şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
În plus, după ce încarcă oferta managerială în aplicaţia online, candidaţii trebuie să depună în format letric, în acelaşi timp cu întreg dosarul, aceeaşi ofertă managerială dar într-un plic sigilat.
Procedurile birocratice sunt aceleaşi de la fostele concursuri, fără nicio simplificare, debirocratizare, fiind cerute candidaţilor documente care există deja la şcoli, la inspectorate şi la ministerul Educaţiei, precum şi la alte instituţii ale statului român, şi care ar putea fi solicitate de către minister direct instituţiilor din subordine, pentru simplificarea, acurateţea şi debirocratizarea reală a concursului:
“Candidaţii se prezintă cu dosarul de înscriere la concurs în format letric la prima probă a concurslui. Dosarul de înscriere trebuie să aibă fiecare filă numerotată şi să contină un opis în care se consemnează numărul total de file. Un exemplar al opisului se restituie, sub semnătură, candidatului.
Dosarul de înscriere la concurs în format letric trebuie să conţină aceleaşi documente care au fost încărcate electronic, respectându-se ordinea documentelor prevăzută la alin. (2) şi
Pentru documentele prevăzute la alin. (3) lit. a) se respectă ordinea prevăzută de fişa de evaluare a curriculumului vitae prevăzută în anexa nr. 4”
FOTO: captura Monitorul Oficial